www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Saturday, January 10, 2015

ရင္ထဲကအကယ္ဒမီ


ရင္ထဲကအကယ္ဒမီ

သက္ထြဋ္ေမာင္(အႏုပညာ)

၂၀၁၃ ခုႏွစ္ အတြက္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ထူးခြ်န္ဆု ေပးပြဲႀကီးကို ဒီဇင္ဘာလ ၂၇ ရက္ေန႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ရွင္ေစာပုလမ္း ရွိ MEP ( Myanmar Event Park) မွာ ထူးထူးျခားျခား က်င္းပၿပီးစီး သြားခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ထူးခြ်န္ ဆုေပးပြဲ အခမ္းအနားကို ႏိုင္ငံေတာ္ ႏွင့္ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာန တို႔မွ ဦးစီး ေဆာင္ရြက္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ သက္ဆိုင္ရာ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ံုးမွ ပထမဆံုး တာ၀န္ယူ စီစဥ္ က်င္းပေသာ ပြဲျဖစ္သည့္ အတြက္ အကယ္ဒမီ ေပးပြဲ မစမီကပင္ အားလံုး၏ စိတ္၀င္စား မႈကို ခံခဲ့ရ ပါသည္။ ထို႔ျပင္ အတတ္ပညာ၊ အႏုပညာ နယ္ပယ္ အလိုက္ ဆုမ်ား ေရြးခ်ယ္ ရာတြင္လည္း အစိုးရႏွင့္ ၀န္ႀကီးဌာန မ်ား၏ ပါ၀င္ စြက္ဖက္မႈ မပါဘဲ သက္ဆိုင္ရာ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ံုး ႏွင့္ အႏုပညာ နယ္ပယ္သား မ်ား သက္သက္မွသာ အကဲျဖတ္ ေရြးခ်ယ္ျခင္း ေၾကာင့္ ပရိသတ္ကို မည္မွ် စိတ္ေက်နပ္မႈ ေပးႏိုင္မည္ ဆိုတာ ကိုလည္း စိတ္၀င္စား ေနၾကသလို က်င္းပမည့္ အခမ္းအနား အျပင္အဆင္ အခင္းအက်င္း ကိုလည္း အေတြ႕ႀကံဳရွိ ျပည္ပ ကုမၸဏီ တစ္ခုအား ငွားရမ္း ေဆာင္ရြက္ ေစျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ယခုႏွစ္ အကယ္ဒမီ ေပးပြဲ မစမီကပင္ ပရိသတ္၏ စိတ္၀င္တစား ေစာင့္ၾကည့္ျခင္း ကို ခံခဲ့ရ ပါသည္။ အႏုပညာ ေလာကသားခ်င္း ျပန္လည္ စိစစ္ ေရြးခ်ယ္ျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္း၊ နည္းပညာ၊ အႏုပညာ ေျပာင္ေျမာက္မႈ တို႔ထက္ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ဆက္ဆံေရး အေပၚ အေျခခံ၍ ဆုံးျဖတ္မႈမ်ိဳး ျဖစ္မည္ကိုလည္း စိုးရိမ္ပူပန္ ခဲ့ၾက ပါသည္။

ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ထူးခြ်န္ဆု (အကယ္ဒမီ) ၏ သမိုင္းေၾကာင္း ကို ျပန္လည္၍ ေလ့လာ ၾကည့္ပါလွ်င္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ကို ၁၉၂၀ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၁၃ ရက္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ႐ိြဳင္ရယ္ စီးနီးမား ဒီပဲရစ္ ၌ ေမတၱာႏွင့္ သူရာ ဇာတ္ကားမွ စတင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားမ်ား အဆင့္အတန္း ျမင့္မား လာေစရန္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အဆင့္အတန္း ျမႇင့္တင္ေရး အကဲျဖတ္ အဖြဲ႕ကို ၁၉၅၂ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ဖြဲ႕စည္းခဲ့ပါသည္။ 

ယင္းႏွစ္မွာပင္ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ထူးခြ်န္ဆု မ်ားကို သံုးမ်ိဳးသံုးစား ခြဲကာ ပထမဆု ကိုေရႊကိႏၵရီ႐ုပ္၊ ဒုတိယေငြေဒါင္း႐ုပ္ႏွင့္ တတိယဆုကိုေၾကးေျခေသၤ့႐ုပ္မ်ားႏွင့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ မ်ားအားေ ရႊရင္ထိုးမ်ား ခ်ီးျမႇင့္ခ့ဲေၾကာင္း သိရပါသည္။ 

၁၉၅၂ ခုႏွစ္က ဇာတ္ကား ပထမဆုကို ခ်စ္သက္ေ၀၊ ဒုတိယဆု ကိုမယားႏွင့္ လူပ်ိဳ၊ တတိယဆု ကို ခ်စ္၍ေခၚရာ ဇာတ္ကားမ်ား ရရွိခဲ့ၿပီး အမ်ိဳးသား ပညာသည္ဆု ကို မလာရီ ဇာတ္ကားမွ ေက်ာ္၀င္း၊ အမ်ိဳးသမီး ပညာသည္ ဆုကို ခ်စ္သက္ေ၀ မွ ၾကည္ၾကည္ေဌး တို႔ရရွိခဲ့ ပါသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ေခတ္ အဆက္ဆက္ အသံတိတ္ ေခတ္မွသည္ ဖလင္ေခတ္ ေနာက္ဆံုး ဒစ္ဂ်စ္တယ္ နည္းပညာေခတ္ အထိ အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းလဲ လာခဲ့ပါသည္။ ထို႔အတူ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ထူးခြ်န္ဆု သည္လည္းဆု ၃ ဆုမွ ယခုေခတ္တြင္ ၁၁ ဆုအထိ ေျပာင္းလဲ ခ်ီးျမွင့္ လာခဲ့ပါသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ အကယ္ဒမီ အထိမ္းအမွတ္ အျဖစ္ ယခင္ ေပးအပ္ေသာ ႐ုပ္တုမ်ား အစား ေရႊအေလးခ်ိန္ ၂ က်ပ္သားရွိ ေရႊၾကယ္ ပါ၀င္ေသာ ေရႊစင္႐ုပ္တုအား ေျပာင္းလဲ ေပးအပ္ခဲ့ ပါသည္။ အကယ္ဒမီ ေပးပြဲမ်ားကို မက်င္းပ ႏိုင္ေသာ ႏွစ္မ်ားမွ လြဲ၍ ႏွစ္စဥ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ႐ုပ္ရွင္ အစည္း႐ံုး အေဆာက္အဦ၊ အမ်ိဳးသား ကဇာတ္႐ံု၊ သု၀ဏၰ အားကစား႐ံု၊ ေနျပည္ေတာ္ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမ တို႔တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ယခုႏွစ္တြင္ MEP ၌ က်င္းပ ျပဳလုပ္ခဲ့ ပါသည္။ ယခင္ႏွစ္ မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္၊ ၀န္ႀကီးမ်ား အစရွိေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ အဆင့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား တက္ေရာက္ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ၾကၿပီး ယခုႏွစ္တြင္ ဒုတိယ သမၼတ ကိုယ္တိုင္ တက္ေရာက္ အသိမွတ္ျပဳ ခဲ့ေသာ အခမ္းအနား တစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါသည္။

ယခင္ႏွစ္ မ်ားက အကယ္ဒမီဆုအား စိစစ္ ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ သက္ဆိုင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ံုး၊ သက္ဆိုင္ရာ အတတ္ပညာရွင္၊ အႏုပညာရွင္ နယ္ပယ္ အသီးသီးမွ ကြ်မ္းက်င္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ သဘာရင့္ ၀ါရင့္ ပညာရွင္ႀကီး မ်ားႏွင့္ ဆန္ကာတင္ စိစစ္၍ အဆင့္ဆင့္ အကဲျဖတ္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾက ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုေခတ္ ထိုအခါမ်ားက အကယ္ဒမီ သည္ အႏုပညာရွင္ တို႔၏ ပညာစြမ္းကို မွတ္ေက်ာက္ တင္ေသာ ေအာင္ျမင္မႈ မွတ္တိုင္တစ္ခု အျဖစ္ အထူးပင္ ဂုဏ္သတင္း ေက်ာ္ေဇာခဲ့ ပါသည္။ မွ်တေသာ ေရြးခ်ယ္မႈ၊ ဘက္မလိုက္ေသာ ဆံုးျဖတ္မႈ၊ မွန္ကန္ေသာ ေပါင္းစပ္မႈ တို႔ေၾကာင့္ အကယ္ဒမီ ေရြးခ်ယ္ အဖြဲ႕အစည္း သည္လည္း ေ၀ဖန္ခံရမႈ အနည္းဆံုးျဖင့္ ဂုဏ္သိကၡာ ရွိရွိ ရပ္တည္ခဲ့ၾက ရပါသည္။

၂၀၁၃ ခုႏွစ္ အကယ္ဒမီဆု ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ ယခင္ႏွစ္ မ်ားႏွင့္မတူဘဲ သက္ဆိုင္ရာ အႏုပညာ နယ္ပယ္ အသီးသီးမွ ပညာရွင္မ်ား ျဖင့္သ ာေရြးခ်ယ္ခဲ့ ပါသည္။ အေကာင္းဆံုး ဇာတ္ကားမ်ား၊  သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား ဆုေရြးခ်ယ္မႈ အေပၚ ေ၀ဖန္မႈ မ်ားစြာ ေပၚထြက္ လာခဲ့ပါသည္။ အခမ္းအနား အျပင္အဆင္၊ အခမ္းအနား က်င္းပပံု၊ ေဖ်ာ္ေျဖမႈ၊ အစီအစဥ္ တင္ဆက္သူ ႏွစ္ဦး၏ အမွားမ်ား၊  ပရိသတ္ မပါဘဲ အႏုပညာရွင္ မ်ားသာ တက္ေရာက္ရျခင္း၊ မီဒီယာမ်ား သတင္းရယူမႈ အခက္အခဲ ရွိျခင္း၊ ပရိသတ္ ေမွ်ာ္လင့္ ထားေသာ သ႐ုပ္ေဆာင္၊ ဇာတ္ကားတို႔ မရရွိျခင္း၊ ဆုရရွိသူ အခ်ိဳ႕၏ အၿမီးအေမာက္ မတည့္ေသာ ေက်းဇူးတင္ စကား စသည့္ အလြဲလြဲ အေခ်ာ္ေခ်ာ္ အမ်ိဳးမ်ိဳး တို႔ေၾကာင့္ ယခုႏွစ္ အကယ္ဒမီ ေပးပြဲမွာ တက္ေရာက္ လာေသာ မင္းပရိသတ္ ႏွင့္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားမွ ၾကည့္႐ႈေနေသာ ပရိသတ္ ျပည္သူတို႔အား မေလးမစား၊ ကိုယ့္အထုပ္ ကိုယ္ျဖည္ျပ လိုက္ေသ ာဗ႐ုတ္သုတ္ခပြဲ ပမာ ျဖစ္ခဲ့ရ ပါသည္။

၂၀၁၃ ခုႏွစ္ အတြက္ အကယ္ဒမီ ဆန္ကာတင္ စာရင္း၀င္ ၁၅ ကားအနက္မွ ဇာတ္ကား ၆ ကား အကယ္ဒမီ တန္း၀င္ခဲ့ ပါသည္။ ၎တို႔မွာ ေစတန္၏ ကေခ်သည္၊ နင္ေစရင္၊ အျဖဴေရာင္ ရဲတိုက္၊ စုန္းျပဴး၊  ကိုယ့္အထာ ႏွင့္ကိုယ္၊ ၾကယ္စင္ေမာ္ကြန္း တို႔ ျဖစ္ပါသည္။ ထို အကယ္ဒမီ တန္း၀င္ ဇာတ္ကားမ်ား အနက္မွ ၾကယ္စင္ေမာ္ကြန္း တစ္ကားသာ အေကာင္းဆံုး ဇာတ္ကားဆု ရရွိႏိုင္ သည္ဟု ပရိသတ္မ်ား က သတ္မွတ္ တစ္ေပးျခင္း ခံထားရေသာ ဇာတ္ကား ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာ့ လြတ္လပ္ေရး ႏွင့္ ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္အား သမိုင္းေၾကာင္း ႏွင့္ယွဥ္၍ ေခတ္သံုးေခတ္ အေၾကာင္းကို ေျပာင္ေျမာက္ စြာျဖင့္ သဘာ၀က်က် ႐ိုက္ကူး ထားေသာ ဇာတ္ကား တစ္ကားလည္း ျဖစ္ပါသည္။ သူ႕ကြ်န္ မခံခ်င္ စိတ္ေၾကာင့္ ေပၚေပါက္ လာခဲ့ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း ေခါင္းေဆာင္ေသာ ျမန္မာ့ လြတ္လပ္ေရး တပ္မေတာ္ BIA ေခတ္မွသည္ ယခုေခတ္အခါထိ တပ္မေတာ္၏  ျမန္မာ့သမိုင္း အစိတ္ပိုင္း အသီးသီးတြင္ အသက္ေသြးေခြ်း တို႔စေတးကာကိုယ္က်ိဳး မဖက္ဘဲ ပါ၀င္လာခဲ့ပံုတို႔ကို ဒါ႐ိုက္တာ ပန္းခ်ီစိုးမိုးမွ ပီျပင္စြာျဖင့္ သမိုင္းကို ပံုေဖာ္ ႐ိုက္ကူးထားေသာ ဇာတ္ကား ေကာင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။ ေဖ်ာက္ဖ်က္ ေမ့ထား၍ မရေသာ သမုိင္းကို တိက်ေသာ အခ်က္အလက္ တို႔ျဖင့္ စုစည္း၍ အခ်ိန္ယူ ႐ိုက္ကူးခဲ့ ရေသ ာဇာတ္ကားလည္း ျဖစ္သည္ ဟုလည္း သိရွိရ ပါသည္။ 

သ႐ုပ္ေဆာင္ မ်ားစြာျဖင့္ အပင္ပန္းခံကာ တပ္မေတာ္၏ သမိုင္းမွန္ကို ပရိသတ္ သိေစလိုေသာ ဆႏၵျဖင့္ ေငြကုန္ ပင္ပန္းႀကီးစြာ ဒါ႐ိုက္တာမွ ပံုေဖာ္ထုဆစ္ ခဲ့ပါသည္။ ပင္ပန္းရက်ိဳး နပ္သည္ဟု လည္း ဆုိႏိုင္ပါသည္။ ဒါ႐ိုက္တာ ေပးလိုေသာ Message သည္ ပရိတ္သတ္၏ ရင္ထဲသို႔ တည့္မွန္စြာ ေရာက္ရွိသြား ခဲ့ပါသည္။ မသိလွ်င္ မျဖစ္ေသာ သမိုင္းမွန္ႏွင့္ တပ္မေတာ္ သားတို႔၏ စြန္႔လႊတ္ အနစ္နာခံမႈ ၊ ျပည္သူၾကားမွ ေပါက္ဖြား  လာခဲ့ေသာ တပ္မေတာ္ စသည္တို႔မွာ ပရိသတ္၏ စိတ္အာ႐ံုကို ၾကယ္စင္ေမာ္ကြန္း က ဖမ္းစား ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ အေကာင္းဆံုး ဇာတ္ကားဆု၊ အမ်ိဳးသား ဇာတ္ေဆာင္ဆု၊ ဒါ႐ိုက္တာဆု၊ ႐ုပ္ရွင္ ေတးဂီတဆု၊ ဇာတ္ညႊန္းဆု စသည္မ်ား ရရွိလိမ့္မည္ ဟု ပရိတ္သတ္မွ အားေပး အသိမွတ္ျပဳသည္ အထိ ေအာင္ျမင္ခဲ့ ပါသည္။ 

အမွန္တကယ္ အကယ္ဒမီဆု ေၾကညာေသာ အခါ ႐ုပ္ရွင္ေတးဂီတ ဆုတစ္ခုတည္း ႏွင့္သာ ပရိသတ္ ေက်နပ္ခဲ့ ရပါသည္။ အေကာင္းဆံုး ဇာတ္ကားဆု၊ ဒါ႐ိုက္တာဆု မ်ား ရရွိႏိုင္ေသာ္လည္း အမ်ားက ေျပာေန ၾကသည့္ ေပၚလစီ ဇာတ္ကားျဖစ္၍ အကယ္ဒမီႏွင့္ လြဲခဲ့ရျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ တိုးတက္ေရး အတြက္ အျမင္မက်ယ္ျခင္း အေတြးတိမ္ျခင္း တို႔ျဖစ္သည္ဟု သံုးသပ္ရပါသည္။ 

႐ုပ္ရွင္သည္ ျပည္သူ႔အတြက္ ဆိုသည့္အတိုင္း တိုင္းတစ္ပါး လက္ေအာက္ခံ ကြ်န္ဘ၀ ၁၉၂၀ မွ စတင္၍ နယ္ခ်ဲ႕ ဆန္႔က်င္ေရး၊ ႏိုင္ငံ လြတ္ေျမာက္ေရး ႏွင့္ ဖက္ဆစ္ ေတာ္လွန္ေရး စသည့္ ျမန္မာ့ သမိုင္းစဥ္ မ်ားတြင္ အမ်ိဳးသား လႈပ္ရွားမႈမ်ား အျဖစ္ ျပည္သူႏွင့္ အတူ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္သ ည္ အုတ္တစ္ခ်ပ္ သဲတစ္ပြင့္ ပမာ မိမိတို႔ တတ္ကြ်မ္းရာ ႐ုပ္ရွင္ပညာျဖင့္ တစ္ေထာင့္ တစ္ေနရာမွ ျပည္သူ႔အက်ိဳး ထမ္းေဆာင္ ခဲ့ၾကသည္ ဆိုေသာ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ သမိုင္းကို ၂၀၁၃ အကယ္ဒမီ ေပးပြဲျဖင့္ ႐ိုင္းေစခဲ့ ပါသည္။ တစ္ဖက္သတ္ဆန္ မုန္းတီးမႈ၊ အႏုပညာ ခံစားခ်က္ တို႔ကို ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ေရာယွက္၍ ထမင္းရွင္ ပရိသတ္ဆႏၵကို ေစာ္ကား မ်က္ကြယ္ျပဳ ခဲ့ၾက ပါသည္။

အမွန္တိုင္း ဆိုရပါက မည္သို႔ေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ ေတြျဖင့္ တစ္ဖက္သတ္ စြပ္စြဲေစကာမူ ပရိသတ္ ျပည္သူရင္ထဲ စြဲထင္က်န္ ေစေသာ ၾကယ္စင္ေမာ္ကြန္း ဇာတ္ကားႀကီးမွာ အကယ္ဒမီဆု ႏွင့္ လြဲေခ်ာ္ခဲ့ရ ေသာ္လည္း ပရိသတ္ ေပးေသာ " ရင္ထဲကအကယ္ဒမီ " ဆု ႏွင့္ မွတ္ေက်ာက္တင္ က်န္ရွိမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေရးသား လိုက္ရပါသည္။

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page

Powered By Blogger