ရွဥ့္လည္း မေလွ်ာက္သာ ပ်ားလည္း မစဲြသာ၍ အေျဖရွာဖုိ႔လုိ
ေသာင္းဆင့္ (အုိင္မေဒါင့္ )
'ရွဥ့္လည္းေလွ်ာက္သာ၊ ပ်ားလည္းစြဲသာ'' ဟူေသာ ေဝါဟာရ ေလးကို အစျပဳခ်င္ ပါသည္။ သစ္ကုိင္း တစ္ကိုင္း၊ ပစၥည္း တစ္ခုကို ေဝမွ် သံုးစြဲၾကေသာ ဥပမာေပးေလး ျဖစ္ပါသည္။ တကယ္ ေကာင္းေသာ ဥပမာေပး စကားျဖစ္သည္။
ယခုေတာ့ ရွဥ့္လည္း မေလွ်ာက္သာ၊ ပ်ားမ်ားလည္း မစြဲသာေသာ အေျခအေန၊ စီးပြားေရး လည္ပတ္မႈ မေကာင္းျခင္း ေၾကာင့္ ခရီးသြားလာမႈ နည္း၍လား၊ စီးပြားေရး လည္ပတ္မႈ အားေကာင္း ျခင္းေၾကာင့္ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္မ်ား ပိုင္ဆုိင္ၾက၍ အငွား ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မစီး ၾကေတာ့၍လား၊ ရာသီဥတု အေျခအေန ေဖာက္ျပန္၍ ခရီးသြား ျပည္သူမ်ား နည္းပါးခဲ့ သည္လား၊ မသိ၊ မည္သည့္ အရာေၾကာင့္ ဆိုသည္ကို စဥ္းစားၾကရန္ မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္ ဖြဲ႕စည္း ထားေသာ ၿမိဳ႕တြင္း ခရီးသြား ယာဥ္လုိင္း ႀကီးၾကပ္ေရး မထသ တာဝန္ရွိသူမ်ား ႏွင့္ ေအာက္ေျခ ဝန္ထမ္းမ်ား၊ သက္ဆိုင္ရာ ယာဥ္လုိင္းမ်ား၏ ဥကၠ႒၊ လုိင္းမွဴး၊ ဂိတ္မွဴး၊ အံုနာ၊ ယာဥ္ေမာင္း၊ ယာဥ္လိုက္ မ်ားေရွ႕ေရးကို ေမွ်ာ္ေတြး၍ ေတြ႕ဆုံ ေဆြးေႏြးၾကရန္ အခ်ိန္ ေရာက္ၿပီဟု ေျပာခ်င္ ပါသည္။ ၿမိဳ႕တြင္း ခရီးသည္ ယာဥ္လုိင္းမ်ား အခက္အခဲမ်ား ရွိေန ၾကသည္။
ျဖစ္ပုံက ဂိတ္မ ွစထြက္စဥ္ ခရီးသည္ငါးဦး ပါလာသည္ (အခ်ိန္က်လွ်င္ ခရီးသည္ တစ္ဦးမွ် မပါဘဲ ဂိတ္မွ ထြက္ခဲ့ရသည္ မ်ားလည္း ရွိခဲ့ပါသည္)။ သံုးဦးက ေစ်းခ်ဳိအေရာက္ တြင္ ဆင္းသြား ၾကသည္။ မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လိုင္းမ်ား အားလံုး ေစ်းခ်ဳိကို အမီွျပဳ၍ ေစ်းခ်ဳိႏွင့္ ေစ်းခ်ဳိ ဝန္းက်င္ကို ျဖတ္သန္းကာ ေျပးဆြဲၾကသည္။ ကားေပၚတြင္ ခရီးသည္သံုးဦး ဆင္းသြား၍ ႏွစ္ဦးသာ က်န္ေတာ့သည္။ ထို ခရီးသြားႏွစ္ဦး က ဂိတ္အဆံုးထိ လိုက္ပါ ၾကမည္။ ထိုႏွစ္ဦးႏွင့္ ဆက္သြားပါက အဆင္မေျပ။ ဆီဖိုးပင္ရမည္ မဟုတ္ပါ။ သို႔ျဖစ္၍ သတ္မွတ္ ထားသည့္ မွတ္တုိင္ေရာ။ သတ္မွတ္ မထားေသာ ေနရာမ်ား၌ပါ ခရီးသည္ ရႏိုးႏိုးႏွင့္ ရပ္ရေတာ့သည္။
ကားရပ္သည္ ႏွင့္ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ က ကညန ႐ံုးေရွ႕ရွိ ပဲြစားမ်ား၊ ကားဝင္းမ်ား အဝင္ဝရွိ ခရီးသည္ေခၚ ပြဲစားမ်ား ကဲ့သို႔ မိမိကား ခရီးသည္ရရွိေရး အတြက္ ခရီးသြားမ်ားကို မ်က္ႏွာခ်ဳိ ေသြး၍ ေမးရ ေတာ့သည္။ ခရီးသည္ သြားလုိေသာ ေနရာႏွင့္ မိမိ ေျပးဆြဲေနေသာ ယာဥ္လိုင္း၏ လမ္းေၾကာင္းေနရာ မွန္ကန္ပါက ကားေပၚ မတက္ခ်င္ တက္ခ်င္ေအာင္၊ မစီးခ်င္ စီးခ်င္ေအာင္ သ႔ူထက္ငါ အလုအယက္ ေခၚၾကရသည္။
ခရီးသည္ ယာဥ္လုိင္းမ်ားကို အားကိုးအားထား ျပဳ၍ သြားလာ ေနၾကေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ႏွင့္ေတာ့ အေတာ္ေလးကို ကြာသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ားကို အသံုးျပဳ ေနၾကေသာ ခရီးသြား မ်ားသည္ မိမိလိုရာ ခရီးသြားရန္ အတြက္ ကားမွတ္တိုင္တြင္ ေစာင့္ေနၾကၿပီး မိမိစီးမည့္ ကားမွတ္တုိင္ ေရွ႕ေရာက္ လာသည္ႏွင့္ အလုအယက္ တက္ၾကရသည္။ ဆင္းမည္ဆုိ ျပန္ေတာ့လဲ ေရွ႕မွတ္တိုင္ ေက်ာ္ၿပီး ပါမသြားေစရန္ ႀကိဳတင္၍ ဆင္းရန္ ျပင္ၾကရသည္။
မႏၲေလးၿမိဳ႕ မွာေတာ့ ထိုသုိ႔မဟုတ္။ ရပ္ရသည့္ ေနရာေရာ၊ မရပ္ရသည့္ ေနရာပါ ယာဥ္မ်ားကို ရပ္ၿပီး ခရီးသည္ ေခၚရသကဲ့သုိ႔ ခရီးသည္ ဆင္းခ်င္ေသာ ေနရာတြင္ ရပ္ေပးၾက ရသည္။ ထုိကဲ့သို႔ ယာဥ္လုိင္းမ်ား စည္းကမ္း မဲ့မႈအေပၚ တာဝန္ရွိ သူမ်ားက အေရးယူလွ်င္ ယာဥ္မွဴး၊ ယာဥ္လိုက္မ်ား ခံၾကရသည္။ အျပစ္ရွိခဲ့ ၾက၍ မဟုတ္လား။ ျပႆနာက တစ္ေနရာၿပီး တစ္ေနရာ ခရီးသည္ ရေအာင္ ရပ္ၿပီးေခၚလာတာ ၾကာေတာ့ ကားေပၚတြင္ ပါလာေသာ ခရီးသည္ ႏွစ္ဦးက စိတ္မရွည္ေတာ့။ သူတုိ႔လိုရာ ခရီး ေရာက္ရန္ ၾကန္႔ၾကာမႈ အတြက္ အျပစ္တင္ လာေတာ့သည္။ ျပႆနာရွာ ေတာ့သည္။ ခရီးသည္ ဘက္ကၾကည့္လွ်င္ လည္း မွန္ပါသည္။ သူတုိ႔မွာ ေရွ႕ဆက္ အလုပ္မ်ားက ရွိေပလိမ့္မည္။ ဥပမာ - စီးပြားေရး အတြက္၊ မိသားစုအတြက္၊ လုပ္ငန္းခြင္ ဝင္ရန္အတြက္၊ အခ်ိန္သတ္မွတ္ ထားတာမ်ဳိး ျဖစ္သည္။
ယာဥ္မွဴး၊ ယာဥ္လုိက္ ဘက္က ၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း ဂိတ္ေၾကး၊ ဆီဖိုး ပင္ မရေသးေသာ အေျခအေန၊ ခရီးသည္ ႏွစ္ဦးႏွင့္ မွတ္တုိင္အဆံုး ဆက္လက္ သြားပါက ညေန ကားသိမ္းခ်ိန္ ေပးသြင္းရမည့္ အံုနာေၾကး၊ ယာဥ္မွဴး၊ ယာဥ္လိုက္ တို႔၏ လုပ္ခအား ေစာင့္ေမွ်ာ္ ေနၾကေသာ မိသားစု မ်ား၊ ယာဥ္လုိက္၏ အငယ္ဆံုး ကေလးမွာ ခုရက္ပုိင္းအတြင္း က်န္းမာေရး က သိပ္မေကာင္းရွာ၊ ေၾသာ္ ရွဥ့္လည္း မေလွ်ာက္သာ၊ ပ်ားလည္း မစြဲသာ ေသာ အေျခအေန၊ အေျဖရွာဖို႔ေတာ့ လိုေနၿပီ ျဖစ္သည္။ တရားမဝင္ ဆိုင္ကယ္၊ ကား တကၠစီယာဥ္ မ်ားေၾကာင့္လား၊ မိမိ တင္ေဆာင္ရမည့္ လမ္းေၾကာင္း မဟုတ္ဘဲ ခရီးသြားမ်ားကို ေခၚယူ တင္ေဆာင္ေသာ ယာဥ္လုိင္းမ်ား ရွိေနျခင္း ေၾကာင့္လား၊ ယာဥ္လုိင္းမ်ားၿပီး သံုးစြဲသူ ခရီးသြား နည္းေနျခင္း ေၾကာင့္လား၊ ဌာနဆုိင္ရာ တာဝန္ရွိသူ မ်ားႏွင့္ ယာဥ္လုိင္းမွဴး မ်ား အံုနာမ်ား၊ ယာဥ္မွဴး၊ ယာဥ္လိုက္မ်ား၊ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင အေျဖရွာ၍ မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆြဲ ေနၾကေသာ ယာဥ္လိုင္းမ်ား စနစ္တက် စည္းကမ္း ရွိေစၿပီး အရွည္ တည္တံ့မႈႏွင့္ အတူ အားလံုးေသာ သက္ဆုိင္သူမ်ား အဆင္ေျပၾက ေစရန္ ရည္ရြယ္၍ တင္ျပလိုက္ ရပါသည္။
#Yadanarpondaily
#ရတနာပံုေန႔စဥ္
No comments:
Post a Comment