စံျပဳထုိက္သူမ်ား
ေဇာ္ေနာင္ဟိန္း ( Guitar )
ပညာရပ္ တစ္ခုကို တတ္ေျမာက္ဖို႔ အတြက္ လံုေလာက္တဲ့ အခ်ိန္ တစ္ခု ေပးရ ပါတယ္။ သင္ယူသူရဲ႕အေျခခံ အေနအထား ရယ္၊ ပညာရဲ႕ အတိမ္အနက္ ရယ္က ကာလ တစ္ခုကို ေရးဆြဲျပ႒ာန္း ရပါတယ္။ ျပင္ပ သင္တန္း ေတြမွာ တစ္လ သင္တန္း၊ ႏွစ္လ သင္တန္း စသျဖင့္ အခ်ိန္တို သင္တန္းေတြ ရွိၾကၿပီး အေျခခံ ပညာေက်ာင္း ေတြမွာေတာ့ သူငယ္တန္း ကေန တကၠသိုလ္ ဝင္တန္း အထိ အဆင့္ျမင့္ ပညာမွာ ဘာသာရပ္ အလိုက္ ေလး၊ ငါး၊ ေျခာက္ႏွစ္ အထိ သင္ယူၾက ရပါတယ္။
သင္ယူျခင္း ဆိုတာ ျပ႒ာန္းခ်က္ အရ ၿပီးဆံုးသြားခဲ့ ေပမယ့္ လက္ေတြ႕ ဘဝထဲ မွာေတာ့ မၿပီးဆံုးေသး ပါဘူး။ ငယ္စဥ္ ကေလးဘဝ မွာ အေမ၊ အေဖနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္က သင္ေပးတာကို လက္ခံခဲ့ ၾကတယ္။ ဘုရားစာ ရြတ္တာ သင္ေပးတဲ့ မိဘေတြ လက္မွာ ႀကီးျပင္း လာတဲ့ ကေလးက သံုးႏွစ္ သားေလာက္နဲ႔ ၂၄ ပစၥည္း ရြတ္တတ္ ေနၿပီ။ သမၺဳေဒၶ ရြတ္တတ္ ေနၿပီ။ ဆဲတာ သင္ေပးတဲ့ မိဘေတြနဲ႕ ႀကီးျပင္းလာတဲ့ ကေလးေတြ ကေတာ့ မပီကလာနဲ႔ ဆဲတတ္ လာၿပီး အရြယ္အရ ဆဲတာကလဲ ခ်စ္စရာ ေကာင္း ေနတာမို႕ တခ်ဳိ႕မိဘ ေတြလဲ ေက်နပ္ေနၾက ပါတယ္။ ကေလးငယ္ေတြ ေဘးမွာထားၿပီး ဘီယာဆိုင္မွာ ဘီယာေသာက္ ေနၾကတဲ့ မိဘေတြလဲ အခု ေနာက္ပိုင္း မထူးဆန္းတဲ့ ျမင္ကြင္းတစ္ခု ျဖစ္လာပါၿပီ။ 'ကေလးကို လူၾကားထဲ ဒီလို ေခၚလာေတာ့ လူမေၾကာက္ ေတာ့ဘူး ... ' လို႔ အေကာင္းဘက္က ၾကည့္ေျပာတဲ့ မိဘေတြကိုလဲ ေတြ႕ဖူးပါတယ္။ စားေသာက္ဆိုင္ မွာ လူတန္းစား အမ်ဳိးမ်ဳိးရဲ႕ ေျပာပံု၊ ဆိုပံုေတြ၊ ေသာက္ပံု၊ စားပံုေတြ၊ အနည္းဆံုး ေဆးလိပ္၊ ဘီယာနံ႔ေတြ ကေတာ့ ဒီကေလးငယ္ ေတြအတြက္ ယဥ္ပါးရင္း အကြၽမ္းဝင္ လာေတာ့မယ္ ဆိုတာ နီးစပ္ေနပါၿပီ။ အေၾကာက္တရား မဝင္ေအာင္ သင္ေပးလို႔ ရတဲ့ နည္းလမ္း မရွိေတာ့ ဘူးလား စဥ္းစားၾကည့္ ရေအာင္ပါ။
ပညာတတ္ပါေစ။ ပညာတတ္ရင္ လူမေၾကာက္ ပါဘူး။ ဘယ္လိုလူနဲ႔ ျဖစ္ျဖစ္ ရင္ဆိုင္ ႏိုင္တာဟာ ပညာရွိမွပါ။ ငယ္စဥ္က ပညာ ေကာင္းစြာ မသင္ခဲ့ရ သူေတြ အသက္ႀကီးမွ ေနာင္တရၾက ပါတယ္။ ပိုက္ဆံ ခ်မ္းသာေနရင္ ေတာင္ သိမ္ငယ္ ေနတတ္ ပါတယ္။ အေျခအေန အရ အသိုင္းအဝိုင္း တစ္ခုဆီကို ခ်ဥ္းကပ္ရေတာ့ မယ္ဆိုရင္ မသိစိတ္က အေၾကာက္ တရားေတြ ေပၚထြက္ လာတတ္ ပါတယ္။ မိမိမွာ ရွိေနတယ္လို႔ ေတာင္မထင္တဲ့ ေၾကာက္စိတ္ပါ။ ငယ္စဥ္က မိသားစု အေျခအေန အရ ေက်ာင္းထြက္ခဲ့ ရသူေတြ၊ စားဝတ္ေနေရး အတြက္ ပညာေရး အဆက္ျပတ္ ခဲ့သူေတြ၊ ဘြဲ႕ရၿပီး လူေတာမတိုး သူေတြ ဘယ္သူပဲ ျဖစ္ပါေစ သင္ယူျခင္း အဆက္မျပတ္ပါေစနဲ႔။ သင္ယူျခင္း အဆက္ျပတ္ရင္ ညံ့သြားတတ္ ပါတယ္။ ဓားေတြသံေခ်း မတက္ေအာင္၊ ထက္ေနေအာင္ ေသြးေပး ရသလိုပါပဲ။ ဦးေႏွာက္ကိုလဲ Brain Storming လုပ္ေပးရတဲ့ သေဘာပါ။ အလုပ္ မရွိရင္ ရွိတာ ရွာလုပ္ပါ။
အလကား မေနပါနဲ႔။ အလကား ေနတဲ့သူက အလကားလူပဲ ျဖစ္မွာပါ။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ တန္ဖိုးကို သိခ်င္ရင္ အခ်ိန္ကို ဘယ္လို အသံုးခ် သလဲဆိုတာ နဲ႔ပဲ ၾကည့္ရ ပါတယ္။ အားလပ္ခ်ိန္မွာ ဘာလုပ္လဲ ဆိုတာက လူတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ သူ႔ဘဝ ပန္းခ်ီကားကို သူဘယ္လို ေရးဆြဲသလဲ ဆိုတာရဲ႕အေျဖပါပဲ။ လူတိုင္းဘဝမွာ ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္ ေရးဆြဲေနၾက ပါတယ္။ ဘယ္ အေရာင္သံုးၿပီး ဘယ္ပုံစံ ေရးမလဲ ဆိုတာ အဲဒီလူ အေပၚမွာပဲ မူတည္ ပါတယ္။
စဥ္ဆက္မျပတ္ သင္ယူ ေနျခင္းဟာ ရလာတဲ့ လူ႔ဘဝကို မိမိကိုယ္တိုင္ တာဝန္ယူျခင္း ပါပဲ။ သင္ယူတယ္။ တတ္ေျမာက္တယ္။ ထပ္ၿပီး သင္ယူတယ္။ ထပ္ၿပီး တတ္ေျမာက္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ပညာရွင္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာၿပီး ေနာင္ မ်ဳိးဆက္ အတြက္ စံနမူနာ ေကာင္း ျဖစ္လာ ႏိုင္ပါတယ္။ စံျပဳထိုက္သူ မွန္သမွ်ဟာ စဥ္ဆက္မျပတ္ သင္ယူ ေနၾကသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁ဝ ႏွစ္ေက်ာ္က တပည့္ တစ္ေယာက္ ' ဆရာ့ကို ကန္ေတာ့ ပါရေစ' ဆိုၿပီး တစ္ရက္က အိမ္ေရာက္ လာတယ္။ ျပင္ဦးလြင္ က သိန္းေထာင္ခ်ီ တန္တဲ့ ေနရာေကာင္း တစ္ခုမွာ စားေသာက္ဆိုင္၊ ပရိေဘာဂ အလုပ္႐ံုနဲ႔ ကားအမ်ဳိးမ်ဳိး စီးႏိုင္တဲ့ အေျခအေန နဲ႔ပါ။ သူ႔နယ္ပယ္မွာ အတန္အသင့္ လႊမ္းမိုးမႈ ရွိတဲ့သူ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနၿပီ သူ႔အသက္ ၁၈ ႏွစ္၊ ၁၉ ႏွစ္ေလာက္ ကတည္းက ေရႊဥေဒါင္းရဲ႕'အႀကံဉာဏ္ ျဖင့္ ႀကီးပြားေရး' စာအုပ္ကို ဖတ္ခဲ့တာ။ ေတာက္မယ့္ မီးခဲတရဲရဲ လို႔ ေျပာရမယ္။
အလုပ္ကို တာဝန္ယူၿပီး လုပ္ႏိုင္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ စိတ္ဓာတ္ကို အဲဒီ အရြယ္ ကတည္းက ျမင္ခဲ့ရတာ။ 'ကြၽန္ေတာ္က ဆရာ့ရဲ႕ ေနပံု၊ ထိုင္ပံု၊ ေျပာပံု၊ ဆိုပံု ကအစ ၾကည့္ၿပီး ပညာယူခဲ့ ရတာပါ။ အခု အခ်ိန္ထိလဲ အေျခအေန တစ္ရပ္အေပၚ မွာ ေကာင္းဆိုး ႏွစ္တန္ကို အက်ဳိးအေၾကာင္း နဲ႕ ရွင္းျပ ေပးတတ္တဲ့ ဆရာက အခု အခ်ိန္ထိ ကြၽန္ေတာ့္ ရင္ထဲက ဆရာပါပဲ ... ' တဲ့။ ကြၽန္ေတာ္ ပီတိျဖစ္ရ ပါတယ္။ ဒီစကားက ကြၽန္ေတာ့္ ရင္ထဲမွာ မ်က္ရည္က် မိတဲ့စကားပါ။ 'ေကာင္းတာ လုပ္တာပဲ ဆိုၿပီး လုပ္ခ်င္ရာ မလုပ္မိေစနဲ႔။ ကိုယ္လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္တာကိုလဲ ေကာင္းတာ လုပ္တာပဲ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ မေပးမိေစနဲ႔။ အမ်ားအက်ဳိး ထိခိုက္ ေနတယ္ဆိုရင္ အဲဒါ ေကာင္းတာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ မိသားစုနဲ႔ ေနတဲ့သူက မိသားစု မ်က္ႏွာ ၾကည့္ရတယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ ေနတဲ့သူက ပတ္ဝန္းက်င္ မ်က္ႏွာ ၾကည့္ရတယ္။ တာဝန္ႀကီးတဲ့ သူေတြက အမွားႀကီး တတ္တယ္။ ဆံုး႐ႈံးမႈ ႀကီးတတ္ ပါတယ္။ ႏိုင္ငံ အစိုးရတိုင္းဟာ ျပည္သူအတြက္ စဥ္းစား ၿပီး အလုပ္လုပ္ ရသလိုပဲ လုပ္ငန္းရွင္ တစ္ေယာက္ကလဲ ေနာက္မွာ မီွခိုေနတဲ့ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာ ၾကည့္ရမယ္ ' လို႔ ဆံုးမစကား မဟုတ္တဲ့ သတိေပး စကား ဆိုရပါတယ္။ အျခား တစ္ဖက္က စဥ္းစား ၾကည့္ေတာ့ မိမိကိုယ္တိုင္ က မသိလိုက္ဘဲ ေစာင့္ၾကည့္ အကဲျဖတ္ခံ လိုက္ရတယ္ ဆိုတာပါပဲ။ အလုပ္တစ္ခုကို ကိုယ့္သေဘာ အတိုင္း လုပ္လာရင္းက စိတ္တိုစရာ ေတြလဲ ႀကံဳခဲ့တယ္။
စိတ္ညစ္စရာ အခက္အခဲ ေတြလဲ ေျဖရွင္းခဲ့ ရတယ္။ ဝမ္းသာ အားရ မာနျဖစ္စရာ ေအာင္ျမင္မႈ ေတြလဲ ခံစားခဲ့ ရတယ္။ ဒီေနရာမွာ ကိုယ့္ကို ဘယ္သူက ေစာင့္ၾကည့္ အကဲျဖတ္ ေနတယ္လို႔ မေတြးမိ ခဲ့တာကို အ႐ိုးသားဆံုးဝန္ခံ ရမွာပါ။ ကြၽန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ သူ႔ေရွ႕မွာ ႏူးညံ့တဲ့ သြင္ျပင္၊ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ လကၡဏာ၊ ေက်နပ္မႈ၊ မေက်နပ္မႈ ေရာယွက္တဲ့ အေျခအေန ေတြကို လုပ္ခဲ့ မိပါလားလို႔ အခုအခ်ိန္ ေရာက္မွ ျပန္ေတြး မိပါတယ္။ဒီေနရာမွာ ကြၽန္ေတာ္ ေလးေလး နက္နက္ ေတြးမိ ပါတယ္။ အရင္အတိုင္းပဲ ဆက္သြား မလား။ အရင္ အျပဳအမူ အတိုင္းပဲ ငါ အလုပ္ရွင္ပဲ။ ငါ လူႀကီးပဲ ဆိုၿပီး လုပ္ခ်င္ သလို ဆက္လုပ္ မလား။ ေနခ်င္သလို ဆက္ေန မလား။ ကိုယ့္ကို ေစာင့္ၾကည့္ ေနတယ္ ဆိုတဲ့ အသိနဲ႔ သတိထားၿပီး ျပဳမူေျပာဆို လုပ္ကိုင္မလား ဆုိတဲ့ အေတြးေတြ ဆက္တိုက္ ဝင္လာခဲ့ ပါတယ္။
စံနမူနာေကာင္း ဆိုတာ လူတိုင္းမွာ မရွိပါဘူး။ တစ္ရာမွာ တစ္ေယာက္၊ တစ္ေထာင္မွာ တစ္ေယာက္ ရွားပါးတဲ့ အရာတစ္ခုပါ။ အသက္အရြယ္ နဲ႔ အေတြ႕အႀကံဳ အရ စံျပဳထိုက္ သူမ်ား ေျပာင္းလဲ လာတတ္ ပါတယ္။ အလယ္တန္း ေက်ာင္းသား ဘဝတုန္းက စံထားခဲ့ ရတဲ့ သူတစ္ေယာက္ ဟာ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား ဘဝမွာေတာ့ အျခား တစ္ေယာက္ကို ေျပာင္းလဲ စံျပဳ ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ တစ္သက္လံုး စံျပဳ ထိုက္သ ူတစ္ေယာက္လဲ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္မွ စံျပဳ ထုိက္သူေတြ၊ ဘာသာေရး နယ္ပယ္မွ စံျပဳထိုက္ သူေတြ၊ စာေပနယ္မွ စံျပဳထိုက္ သူေတြ၊ အားကစား ေလာကမွ စံျပဳထိုက္ သူေတြ စသျဖင့္ နယ္ပယ္ အသီးသီး အလိုက ္စံျပဳထိုက္ သူေတြ ရွိၾကပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ကေလးေတြ အတြက္ စံျပဳထိုက္ တဲ့ ေဖေဖ၊ ေမေမ ျဖစ္ဖို႔၊ ေက်ာင္းသားထု အတြက္ စံျပဳထိုက္တဲ့ ဆရာ ၊ ဆရာမ ေတြ ျဖစ္ၾကဖို႔၊ သက္ဆိုင္ရာ နယ္ပယ္ အလိုက္ စံျပဳထိုက္တဲ့ သူေတြ ျဖစ္ၾကဖို႔ စဥ္ဆက္မျပတ္ ႀကိဳးစားေနဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ မိမိကိုယ္တိုင္ မသိလိုက္ တဲ့ အခ်ိန္တြင္းမွာ ကိုယ့္ရဲ႕ မေကာင္းတဲ့ အက်င့္စ႐ိုက္ ေတြကို အနာဂတ္ ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြ အတုယူ လြဲမွား သြားခဲ့ရင္ သမိုင္းစာမ်က္ႏွာကို မ်က္ရည္နဲ႔ ဖ်က္လို႔ မရဘူးဆိုတာ သတိထားဖို႕႔ လိုတယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း ေရးသား တင္ျပ လိုက္ရပါတယ္။
#Yadanarpondaily
#ရတနာပံုေန႔စဥ္
No comments:
Post a Comment