www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Saturday, September 20, 2014

ဦးထုပ္


ဦးထုပ္

ဦးစြာ (ျမန္မာစာ) အုန္းေတာ

''ဦးထုပ္ဆိုတာ ဘာနာမ္လဲေဟ့''

''ပင္ကိုယ္နမ္ပါ...''လို႔ ေျဖဆိုၾကတဲ့ အသံေတြ ၾကားက ေပါင္းစပ္နာမ္ ဟု ေျဖလိုက္ေသာ အသံကို ၾကားျဖစ္ေအာင္ ၾကားလိုက္ ပါတယ္။ ၾကားလိုက္ေတာ့ အဲဒီ ကေလးကို အထခိုင္းၿပီး-

''မင္းက ေပါင္းစပ္နာမ္ လို႔ ေျဖလိုက္ေတာ့ ဦးထုပ္ဆိုတဲ့ နာမ္က ဘာ ဝါစဂၤေတြ ေပါင္းထား တာလဲ''

''ဦးေခါင္းနဲ႔ ထုပ္ပိုးကို ေပါင္းထား တာပါဆရာ''

အဲဒီလို အူေၾကာင္ေၾကာင္ ျဖစ္ေနတဲ့ ကေလးေတြကို ႏွစ္စဥ္ တစ္ေယာက္၊ ႏွစ္ေယာက္ ေတြ႕ေတြ႕ ေနရပါတယ္။ ေအာက္တန္းေတြ ကတည္းက 'ေက်ာင္းသား ဟန္ေဆာင္ၿပီး ထမင္း အေခ်ာင္စား လာၾက သူေလးေတြ' လို႔လဲ မွတ္ခ်က္ျပဳ ထားပါတယ္။ သူတို႔ကို သီးသန္႔ ေခၚၿပီး နားလည္ႏုိင္ ေလာက္ေအာင္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ရွင္းျပ ေပးျခင္းနဲ႔ ကုစားရ ပါတယ္။ ဦးထုပ္ဟာ ပင္ကိုယ္နာမ္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပရင္း အေတြးတစ္ခု ဝင္လာပါတယ္။

ဦးထုပ္ ေဆာင္းသူ မ်ားစြာ ရွိသလို မေဆာင္းသူလဲ မ်ားစြာရွိ ပါတယ္။ ဦးထုပ္ ေဆာင္းသူ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေနဒဏ္၊ မိုးဒဏ္ ခံႏုိင္ေအာင္နဲ႔ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ စတိုင္ လုပ္ခ်င္လို႔ ေဆာင္းၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ မေဆာင္းတဲ့ သူေတြ ကေတာ့ ေခါင္းေလးမွာကို မႀကိဳက္လို႔လား၊ အျခား ဘာအေၾကာင္း ေၾကာင့္ရယ္ မသိပါ။ ကိုယ္ခ်င္း မစာတတ္လို႔ မသိရျခင္းမွာ ကြၽန္ေတာ္ ကိုယ္ႏႈိက္က ဦးထုပ္ ေဆာင္းတဲ့ အေလ့ ရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဟာ အခု အရြယ္ရ လာၿပီျဖစ္လို႔ ဦးထုပ္ အျဖဴ ဆြတ္ဆြတ္ ကိုသာ အၿမဲေဆာင္း ပါတယ္။

ဦးထုပ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မြမ္းမံ သင္တန္း တစ္ခုမွာ သင္တန္းဆရာမ တစ္ဦးက အတန္းထိန္း နည္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ပို႔ခ်ရာမွာ သူ႔ အေတြ႕အႀကံဳ တစ္ခုကို ထည့္ေျပာ ပါတယ္။ သူဟာ ေက်ာင္းအုပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ လက္ေထာက္ တစ္ေယာက္ဟာ ဦးထုပ္ အၿမဲေဆာင္း ပါတယ္။ သူ အၿမဲေဆာင္းတဲ့ ဦးထုပ္ဟာ သူ႔တပည့္ေတြ အတြက္ သေကၤတ တစ္ခု ျဖစ္ေနပါတယ္။ သူ အတန္းမဝင္ အားလု႔ိ သူ႔ဦးထုပ္ကို သူ႔ကိုယ္စား အတန္း စားပြဲေပၚမွာ တင္ထား လိုက္ရင္ အတန္းသားေတြ တုတ္တုတ္မွ မလႈပ္ရဲေၾကာင္း သင္တန္း ဆရာမက ပို႔ခ်ပါတယ္။ ဆရာမက 'သူ႔အတန္းမွာ သူကိုယ္တိုင္ မရွိေပမယ့္ သူ႔ဦးထုပ္ ရွိေနရင္ တစ္တန္းလံုး ၿငိမ္ေနေၾကာင္း၊ ဘယ္လို နည္းလဲ မသိေၾကာင္း ...' ေျပာခဲ့ဖူးတာကို အမွတ္ရ ေနပါတယ္။

အဲဒီ ပို႔ခ်ခ်က္ကို အခုအခါမွာ ျပန္စဥ္းစား မိေတာ့ လူကိုယ္တိုင္ မရွိပါဘဲ ဦးထုပ္ကို စားပြဲေပၚ တင္ထား႐ံုနဲ႔ အတန္းၿငိမ္ေအာင္ ထိန္းထားျခင္း အေပၚ နည္းႏွစ္နည္း စဥ္းစားလို႔ ရမိပါတယ္။ ပထမနည္း ကေတာ့- ' ဆရာအခု အစည္းအေဝး သြားမယ္။ ဆရာ့ကိုယ္စား ဆရာ့ ဦးထုပ္ကို စားပြဲေပၚမွာ တင္ထားခဲ့မယ္။ အဲဒီေတာ့ က်က္စရာ ရွိတာက်က္၊ တြက္စရာ ရွိတာတြက္၊ အဲဒီလို မဟုတ္ဘဲ ဆရာ မရွိဘူး ဆိုၿပီး လုပ္ခ်င္ ရာလုပ္၊ ေဆာ့ခ်င္ရာ ေဆာ့ ေနလို႔ကေတာ့ ေသဖို႔သာမွတ္ .. ' လို႔ မွာထားၿပီး အစည္းအေဝး၊ အျခား တစ္ေနရာကို သြားပါမယ္။ ျပန္လာလုိ႔ (ဝါ) ေနာက္တစ္ေန႔ အဲဒီ အတန္းဝင္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ျပႆနာ ေဖာ္ထုတ္ၿပီး ျပႆနာ လုပ္တဲ့သူရွိက ႐ိုက္တဲ့နည္း ပါပဲ။ ဟိုတစ္ခတ္က ကေလးေတြကို ထုိသို႔ ႐ိုက္ဆံုးမ တာကို မျမင္ခ်င္ အဆံုး၊ မၾကားခ်င္ အဆံုး ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ 

ဒုတိယ နည္းကေတာ့- ''ဆရာ အစည္းအေဝး တက္စရာ ရွိတယ္။ အစည္းအေဝး ဆုိတာကလဲ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ရဲ႕ ၫႊန္ၾကားမႈကို ယူတာပါပဲ။ ဒါမွ မင္းတို႔ကို ေကာင္းသထက္ ေကာင္းေအာင္၊ ေတာ္သထက္ ေတာ္ေအာင္ သြန္သင္ ဆံုးမ ႏုိင္မွာျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ ဆရာ အစည္းအေဝး တက္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ မင္းတို႔ စာက်က္စရာ ရွိတာ က်က္ေန၊ တြက္စရာ ရွိတာ တြက္ေနၾက၊ ဆရာက မင္းတို႔ အတြက္ အစည္းအေဝး သြားတက္ရမွာ ျဖစ္တယ္ ... ' လို႔ နားလည္ေအာင္ ေျပာၿပီး ဆရာ့ ကိုယ္စား ဦးထုပ္ကို ထားခဲ့တာက တစ္နည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္ စဥ္းစားမိသည္မွာ ဆရာ မရွိပါဘဲ အတန္းၿငိမ္ေအာင္ ထိန္းရာမွာ အတန္းၿငိမ္ဖို႔ အတြက္ ဆရာက ဆရာဟူေသာ ေနရာမွာ ေနကာ ႐ိုက္ႏွက္ ႀကိမ္းေမာင္းၿပီး ထိန္းတဲ့နည္းနဲ႔ နားလည္ေအာင္ ေျပာၿပီး နားလည္လို႔ ၿငိမ္ေနတဲ့ ထိန္းနည္းလို႔ ႏွစ္မ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။

အထက္မွာ ေျပာခဲ့တဲ့ ဦးထုပ္ကို စားပြဲေပၚ တင္ထား႐ံုနဲ႔ အတန္းၿငိမ္ေအာင္ ထိန္းတာ ကေတာ့ ဘယ္နည္းကို သံုးတယ္ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္ မသိပါ။ ဦးထုပ္ကို စားပြဲေပၚ ထားၿပီး ဆရာက ယမကာဆိုင္ သြားေနလဲ အတန္းသားေတြ ကေတာ့ ဦးထုပ္အရွိန္နဲ႔ အတန္းၿငိမ္ ေနတာပါပဲ ဟု .. သင္တန္း ဆရာမ ပို႔ခ်သြားတာကို အမွတ္ရ ေနမိပါတယ္။ အဲဒီလို ဦးထုပ္နဲ႔ အတန္း ထိန္းတာကို မႀကံဳဘူးပါ။ ကိုယ္တိုင္လဲ မက်င့္ဘူးပါ။

ဦးထုပ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကိုယ္တိုင္ ႀကံဳဖူးတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳ တစ္ခုကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ဟာ ေခတ္နဲ႔ ေလ်ာ္ညီစြာ လွ်ာထုိးဦးထုပ္ အျဖဴ ဆြတ္ဆြတ္ ကို ေဆာင္းပါတယ္။ အဲဒီ လွ်ာထိုးဦးထုပ္ အျဖဴဆြတ္ဆြတ္ ဟာ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ သေကၤတလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ တပည့္ေတြက 'ဆရာ ႀကီးက ဦးထုပ္ကို ေခါင္းေပၚမွာ တင္႐ံုေလး တင္ထားတယ္' ဟု ေျပာလာ ၾကလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။'

ကြၽန္ေတာ္ ဦးထုပ္ေဆာင္း တာကေတာ့ ထီးမေဆာင္းခ်င္ တာက တစ္ေၾကာင္း၊ ေနဒဏ္၊ မိုးဒဏ္ ခံႏုိင္ဖို႔က တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ စတိုင္လုပ္ဖို႔ လံုးလံုး မဟုတ္ တာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ ကိုယ္သင္ရမယ့္ အတန္းမွာ ကိုယ္မရွိ ေသာ္လည္း ဦးထုပ္ကို ခ်ထားၿပီး အတန္းထိန္း ဖို႔ကို ဘယ္တုန္း ကမွ မစဥ္းစား ခဲ့ဖူးပါ။ သို႔ေသာ္လဲ တပည့္ေတြ ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ လွ်ာထုိးဦးထုပ္ အျဖဴ ဆြတ္ဆြတ္ကို သူမ်ားနဲ႔ မတူ၊ ေခါင္းေပၚမွာ တင္႐ံုေလး တင္ၿပီး ေဆာင္းတာကို သတိျပဳ မိေနၾက ပါတယ္။

တစ္ေန႔မွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ဝိုင္းတစ္ခုကို စာသြားျပ ပါတယ္။ အဲဒီေန႔ က ဥပုသ္ေန႔ ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ စာျပရမယ့္ အိမ္က အလုပ္႐ံု ဆိုေတာ့ အလုပ္ပိတ္ ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ကလဲ ခါတိုင္းလိုပဲ ဆုိင္ကယ္ကို အိမ္ေရွ႕မွာပဲ ရပ္ထားခဲ့ၿပီး ဦးထုပ္ ကိုေတာ့ ေနာက္ၾကည့္ မွန္ေပၚမွာ ခ်ိတ္ထားခဲ့ ပါတယ္။ အိမ္ေပၚ စာတက္ သင္ၿပီး စာသင္ခ်ိန္ တစ္နာရီ ျပည့္လို႔ ျပန္ဆင္း လာကာ ဆိုင္ကယ္ ေပၚတက္၊ ဦးထုပ္ကို ေဆာင္းလိုက္ေတာ့ စာရြက္ တစ္ရြက္ ထြက္လာပါ တယ္။

''ဆရာႀကီး၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆုိင္ကယ္ ခိုးဂုိဏ္းထဲ က တစ္ေယာက္က ဆရာႀကီး ဆိုင္ကယ္ကို ေသာ့တုနဲ႔ ဖြင့္ၿပီး တြန္းလာတာကို ကြၽန္ေတာ္ ျမင္လို႔ အဲဒါ ငါ့ဆရာႀကီး ဆိုင္ကယ္ မလုပ္နဲ႔လို႔ ေျပာၿပီး ထားခဲ့ပါတယ္။ ဆရာႀကီးရဲ႕ ဦးထုပ္ ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ တပည့္မိုက္ ... '' ဆိုတဲ့စာကို ေတြ႕လိုက္ရ ပါတယ္။ ဘာပဲ ေျပာေျပာ ကြၽန္ေတာ့္ ဦးထုပ္က ကြၽန္ေတာ့္ ဆိုင္ကယ္ကို အကာအကြယ္ ျပဳလုိက္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိင္ကယ္တစ္စီး မဆံုး႐ႈံးလိုက္ ရေသာ္လည္း စာရိတၱ ပ်က္ေနတဲ့ တပည့္ တစ္ေယာက္ ရွိေနတာကို အတိအက် သိလိုက္ ရေသာအခါ .....။

#Yadanarpondaily

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page

Powered By Blogger