သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး အားသစ္ေလာင္း ေဆာင္ရြက္
လူတို႔သည္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ၏ တစ္စိတ္ တစ္ေဒသ ျဖစ္၍ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ကို မွီကာ က်င္လည္ အသက္ရွင္ ၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ တြင္ရွိေသာ ေရ၊ ေလ၊ ေန၊ ေျမ၊ အပူခ်ိန္၊ အစားအစာ၊ အဝတ္အထည္၊ ေနစရာ အိုးအိမ္ႏွင့္ လူ႔ အသံုးအေဆာင္ သံုးစြဲလ်က္ အသက္ရွင္ လာသည္မွာ လူသား အစမွ ယေန႔ကာလ အထိ ျဖစ္သည္။
ေနာက္ပိုင္း အနာဂတ္ ကာလ တြင္လည္း လူသားတို႔သည္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ကို မွီခို၍ အသက္ ရွင္သန္ ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ လူတို႔သည္ မိမိတို႔ အသက္ရွင္ေရး အတြက္ အေရးႀကီး လွေသာ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ကို အေလးထား ျမတ္ႏုိးေသာ စိတ္ထားျဖင့္ သဘာဝ သယံဇာတမ်ား ကို စနစ္တက် သံုးစြဲရန္ လိုအပ္သည္။
သို႔ေသာ္လည္း ယခုအခါ တြင္ လူတို႔သည္ မိမိတို႔၏ လူမႈဘဝ ျမင့္မားေရး၊ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး အတြက္ဟု ဆိုကာ သယံဇာတ မ်ားကို ေခတ္မီ စက္ကိရိယာ မ်ားျဖင့္ ျမန္ျမန္ႏွင့္ မ်ားမ်ား ထုတ္ယူ သံုးစြဲ ေနၾကသည္။ လတ္တေလာ အက်ဳိးရွိမႈ ကိုသာ ၾကည့္ၿပီး ေရ၊ ေျမ၊ ေတာ၊ ေတာင္မွ သယံဇာတ မ်ားကို ထုတ္ယူ သံုးစြဲ ေနၾကသျဖင့္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ သည္ တစ္ေန႔ တျခား ပ်က္စီး လာေနသည္။
အိုဇုန္းလႊာ ေပါက္ျခင္း၊ ဖန္လံုအိမ္ အာနိသင္ တိုးျမင့္လာျခင္း၊ အဖိုးတန္ သစ္ေတာ ႀကီးမ်ား ျပဳန္းတီး လာျခင္း၊ သဲကႏၲာရ မ်ား ပိုမို က်ယ္ျပန္႔ လာျခင္း တို႔ေၾကာင့္ အပူအေအး လြန္ကဲျခင္း၊ ေရႀကီး၊ မုန္တိုင္း ႀကီးမ်ား ျဖစ္ေပၚျခင္း၊ ေသာက္သံုးေရ ရွားပါးျခင္း၊ မိုးေခါင္ျခင္း၊ ေလထု ညစ္ညမ္းျခင္း မ်ား ျဖစ္ေပၚလာ၍ သစ္ပင္ႏွင့္ သက္ရွိ သတၱဝါတို႔ မ်ဳိးသုဥ္း ပေပ်ာက္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚ လာသည္။
လူတို႔သည္ ေက်းဇူးရွင္ ျဖစ္သည့္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ကို မိမိတို႔ အလိုဆႏၵ အတြက္ စည္းမဲ့ ကမ္းမဲ့ သံုးစြဲ ခဲ့ၾကသည္။ ထိုသို႔ သံုးစြဲခဲ့ မႈေၾကာင့္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ၏ ဒဏ္ခတ္မႈကို ယေန႔ လူတို႔ ခါးစည္းခံ ေနၾက ရသည္။ ထိုဒဏ္ခတ္မႈ မွ ကင္းလြတ္ရန္ နည္းလမ္းမွာ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ကို ျပန္လည္ ျပဳစု၍ နဂိုအတိုင္း ျဖစ္ေပၚ လာေစေရး အတြက္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ကို ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ ရန္ပင္ ျဖစ္သည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ဘိုးဘြားတို႔ ထိန္းသိမ္း ခဲ့ၾက၍ ျမန္မာ့ ပတ္ဝန္းက်င္ သည္ ယေန႔အထိ အပ်က္အစီး နည္းစြာျဖင့္ တည္တံ့ ေနမႈကို၊ ေရွးေခတ္ ဘိုးဘြားတို႔၏ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းမႈ သည္ စနစ္က်၍ မပ်က္စီး ေသးသည့္ ျမန္မာ့ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ကို ယေန႔ျပည္သူ တစ္ရပ္လံုး က ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို အားသစ္ေလာင္း ေဆာင္ရြက္ သြားၾကရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေရးသား လိုက္ရ ေပသည္။
( အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ )
No comments:
Post a Comment