ထုိင္ခံုေလး တစ္ခံု
Guiter ေနာင္
အေရာင္အေသြး စံုလင္တဲ့ ထုိင္ခံု လွလွေလးေတြ၊ အနိမ့္၊ အျမင့္ အရြယ္စံု၊ ပလတ္စတစ္ ခံုေလးေတြလဲ ရွိတယ္။ သစ္သားခံုေလး ေတြလဲ ရွိတယ္။ ဆိုဖာ ခံုေလးေတြလဲ ရွိတယ္။ သတၱဳနဲ႔ လုပ္တာလဲ ရွိတယ္။ တကယ္ကို စံုမွစံုပါပဲ။ တန္ဖုိးကလဲ အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ အရည္အေသြး အလိုက္ တန္ဖိုး ေတြလဲ ကြာျခား ၾကတယ္ေလ။
ကြၽန္ေတာ္ ငယ္စဥ္က မိသားစု ထမင္းဝိုင္းမွာ သစ္သား ထုိင္ခံု အပုေလး ေတြနဲ႔ ထုိင္ခဲ့ရဖူး တယ္။ တခ်ဳိ႕ ေက်းလက္ ေဒသေတြ မွာေတာ့ စားပြဲဝိုင္း ေအာက္မွာ ဖ်ာခင္းၿပီး ထုိင္ၾက တာလဲ မ႐ိုးႏုိင္တဲ့ ျမင္ကြင္း တစ္ခုပါပဲ။ စားပြဲဝိုင္း တစ္ခုမွာ ဝိုင္းဖြဲ႕ၿပီး စားေသာက္တဲ့ မိသားစု ထမင္းဝိုင္း ေလးဟာ တစ္ဦးေပၚ တစ္ဦး ခ်စ္ခင္မႈ၊ စာနာ နားလည္မႈ၊ ခြင့္လႊတ္ သည္းခံမႈ ဆိုတဲ့ အရသာေတြ အျပည့္နဲ႔ ပါပဲ။ အဲဒီ ထမင္းဝိုင္းမွာ ခံုရွိရင္လဲ ရွိမယ္။ မရွိရင္ လဲ မရွိဘူး။ ရွိသည္ ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ ျဖစ္ေစ ခံုဆိုတာ အေရး မႀကီးတဲ့ အရာ တစ္ခုေပါ့။
တျဖည္းျဖည္း အရြယ္ေရာက္ လာေတာ့ ေက်ာင္းတက္ ရတယ္။ မူလတန္း ေက်ာင္းသား ဘဝမွာ ေလးေယာက္တြဲ ထုိင္ရတဲ့ ထိုင္ခံုကို ထုိင္ခဲ့ရတာ။ သူ႔ဘက္ ကိုယ့္ဘက္ မွ်မွ်တတ ၾကည့္ရတယ္။ ကိုယ့္ စာအုပ္ေတြခ်ည္း စားပြဲေပၚမွာ ျပည့္ေနရင္ ကိုယ့္ေဘးက လူက တင္စရာ ေနရာမရွိ ေတာ့ဘူး။ တစ္ေယာက္က ေနရာကို ခ်ဲ႕ကား ထုိင္ေနရင္ ဟိုတစ္ေယာက္ မွာ အေနက်ဳံ႕ ရျပန္တယ္။ ဒီလို မျဖစ္ရေအာင္ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ တိုင္တိုင္ပင္ပင္၊ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ နဲ႔ ထုိင္ခဲ့ ၾကတယ္။ ကိုယ့္မွာ စားစရာ မုန္႔ပါရင္လဲ သူကို မွ်ေကြၽး၊ သူမွာ စားစရာ ပါရင္လဲ ကိုယ့္ကို မွ်ေကြၽး။ ေက်ာင္းသား ဘဝက တကယ့္ကို ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းပါတယ္။
မွတ္မွတ္ရရ အ႒မတန္းကို ေရာက္ေတာ့ တစ္ေယာက္ ထုိင္ခံုေလး ေတြနဲ႔ ျဖစ္လာၿပီး အ႒မတန္း မေရာက္ခင္ အတန္းငယ္ ေလးေတြမွာ တုန္းက အဲဒီခံု၊ အဲဒီ အတန္းကို ၾကည့္ၿပီး စိတ္ကူးယဥ္ ခဲ့ရတာပါ။ 'ငါသာ ရွစ္တန္း ေရာက္ရင္ ...' ဆုိတဲ့ အေတြးေတြ ေတြးခဲ့ဖူး ပါတယ္။ ရွစ္တန္း ေရာက္ၿပီ ဆိုေတာ့ တစ္ေယာက္တည္း ထုိင္ရတာက လြတ္လပ္မႈ ေတာ့ရွိသလို ပါပဲ။ သူငယ္ခ်င္း ေတြနဲ႔ နီးနီးကပ္ကပ္ မထုိင္ရေတာ့ သိပ္မေကာင္း သလိုဘဲလို႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ အျမင္နဲ႔လဲ ေတြးမိ ျပန္တယ္။
ကိုယ့္မွာရွိတဲ့ မုန္႔ကိုလဲ တစ္ခါတေလ အံဆြဲထဲ ဖြက္ထားၿပီး သူမ်ား မျမင္ေအာင္ စားတတ္ လာတယ္။ တစ္ဖက္က သူငယ္ခ်င္း က စာမသိလို႔၊ မၾကားလိုက္လို႔ လွမ္းေမးရင္လဲ မၾကားခ်င္ ေယာင္ေဆာင္ ေနတတ္တယ္။ မွ်မွ်တတ သိပ္မရွိခ်င္ ေတာ့ဘူး။ ထိုင္ခံုေျပာင္းလို႔ စိတ္ေျပာင္းတာ လားလုိ႔ ေတြးၾကည့္ မိတယ္။ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္ ပါတယ္။ လူ႔စိတ္ဆိုတာ အေျခအေန ကိုလိုက္ၿပီး ေျပာင္းလဲ တတ္တာ မ်ဳိးကိုး။
ကံေကာင္းတယ္ပဲ ေျပာရမလား မသိဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ ဂ်ပန္မွာ ေနစဥ္က ဆရာ ျဖစ္သူက ဆက္တီခံုေတြ အပါအဝင္ အိမ္တြင္း အလွဆင္ လုပ္ငန္းနဲ႔ တကြ တူရိယာ ပစၥည္း အေတာ္ မ်ားမ်ားကို ကြၽမ္းကြၽမ္း က်င္က်င္ လုပ္ႏုိင္တဲ့ သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနတယ္။ လုပ္ငန္း သဘာဝ ဆက္စပ္မႈ ရွိတာ တစ္ေၾကာင္း၊ ဆရာ ကိုယ္တိုင္က စိတ္ဝင္စား တာေၾကာင့္ လို႔လဲ ေျပာရမယ္။ ဂ်ပန္ ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္ လုပ္ငန္းခြင္ ဝင္စဥ္မွာ ႀကံဳရတဲ့ အမွတ္တရ ကေတာ့ မီလီမီတာ ေပတံ ကိုင္ရတာပါပဲ။ အတိုင္းအထြာ ေတြကို လက္မ၊ ေပ နဲ႔ပဲ ေျပာလာခဲ့တဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ အတြက္ မီလီမီတာ ဆိုတာ အနည္းငယ္ ရင္းႏွီးမႈ မရွိခဲ့ပါဘူး။ အလုပ္ပိတ္ရက္ တစ္ေန႔မွာ ဆရာ့အိမ္ကို အလည္ သြားေတာ့ ဆရာက သူ႔ရဲ႕ အလုပ္ခန္း ထဲမွာ အလုပ္႐ႈပ္ ေနပံု ရပါတယ္။ ဟိုနားတစ္စ၊ ဒီနားတစ္စ သစ္သား အတိုအစ ေတြနဲ႔ အနီးအနား မွာလဲ စက္မ်ဳိးစံုနဲ႔ သစ္သား တစ္ေခ်ာင္းကို ေကာက္ကိုင္ လိုက္၊ ေပတံနဲ႔ တိုင္းလိုက္၊ ျပန္ခ်လိုက္နဲ႔၊ ကြၽန္ေတာ့္ အတြက္ေတာ့ ဆရာ့ အမူအရာ ကအစ အတုယူ မိခဲ့တာပါ။ ဆရာ့ကုိ အားက် ခဲ့တယ္။ ဂ်ပန္လူမ်ဳိး တစ္ေယာက္ရဲ႕ တိက်မႈကို ေလးစားတယ္။ မေတာ္တဆ မွားသြားတဲ့ အမွားတစ္ခု အတြက္ ျပန္ျပင္တယ္ ဆိုတာ မရွိဘူး။'သြား...ေဂၚမိ'ပဲ။ ေဂၚမိ ဆိုတာ အမိႈက္ကို ေျပာတာ။ အဲဒီေလာက္ ျပတ္သားတာ။ ဆရာက ကြၽန္ေတာ့္ကို ေမးတယ္။ 'မင္း ထုိင္ခံု လုပ္ဖူးလား' တဲ့။ 'ဟုတ္ကဲ့... ျမန္မာျပည္မွာ လုပ္ခဲ့ဖူး ပါတယ္'။ 'ဘယ္ေလာက္ တန္ထိ လုပ္ဖူးလဲ'။ 'သံုး ေလးသိန္း ခန္႔ ေလာက္ပါပဲ'။ 'ေအး...ငါအခု လုပ္မယ့္ခံုက တန္ဖုိးတြက္လို႔ မရ ေသးဘူးကြ...'တဲ့။' လူတန္းစား တစ္ရပ္ အတြက္ သီးသန္႔ လုပ္မွာ။ ဒီထုိင္ခံုေပၚမွာ ထုိင္မယ့္လူက အကန္႔အသတ္ ရွိတယ္။ လူတိုင္း ထုိင္လို႔ မရဘူး။ ထုိင္ခ်င္ သေလာက္ အၾကာႀကီးလဲ ထုိင္လို႔ မရဘူး။ မင္းႀကံဳဖူး မွာပါ။ တခ်ဳိ႕ လူေတြက ထုိင္ၿပီးရင္ မထခ်င္ၾက ဘူးကြ။ အိမ္ရွင္ကို အားမနာဘဲ ငုတ္တုတ္ ထုိင္ေနတတ္တဲ့ သူေတြ ရွိတယ္။ ေနာက္ ရွိေသးတယ္။ ဒီခံုက ကိုယ္နဲ႔ သင့္ေတာ္တဲ့ ခုံဟုတ္ရဲ႕လား ဆိုတာ မစဥ္းစားဘူး။ ထိုင္ခ်င္ တာပဲသိတယ္။ 'ငါတို႔ဂ်ပန္မွာ ထုိင္ခံုဆိုတာ လူ သတ္မွတ္ ျပီးသားကြ'တဲ့။ 'မိသားစု တစ္စုမွာ ဆိုရင္ အဘိုး ထုိင္ရမယ့္ခံု ရွိတယ္။ အေဖ ထုိင္ရမယ့္ ခံုရွိတယ္။ အေမ ထုိင္ရမယ့္ ခံုရွိတယ္။ ငါတို႔ ထုိင္ခ်င္တိုင္း ဝင္ထုိင္လို႔ မရဘူး။ တခ်ဳိ႕ လူေတြက အဲဒါ နားမလည္ ဘူးကြ။ အဲဒီေတာ့ ငါက ဒီခံုကို TIMER ေပးထားမယ္။ သူ႔ သတ္မွတ္ခ်ိန္ ျပည့္ရင္ ထကို ထရမယ္ ေပါ့ကြာ။ ေနာက္တစ္ခုက ဒီထုိင္ခံု ေပၚမွာ အတၱ ႀကီးလြန္းတဲ့ သူေတြ ကို ထိုင္ခြင့္ မေပးဘူး။ မင္း... သိလား။ အိမ္တိုင္း၊ အိမ္တိုင္းမွာ အေဖ အကုန္လံုးက အိမ္ေထာင ္ဦးစီးျဖစ္လား'။ 'မျဖစ္ပါဘူး... ဆရာ'။ 'အိမ္ေထာင္စု ဇယားထဲမွာ ေတာ့ ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္မွာေပါ့။ ေအး...တာဝန္ ယူႏုိင္တဲ့ သူပဲ ျဖစ္တာ မဟုတ္လား။ ေအး...အခုလဲ ဒီလိုပဲ။ တာဝန္ ယူႏုိင္တဲ့သူ အတြက္ပဲ'။ ဆရာ့စကား ထဲမွာ အဓိပၸာယ္ မ်ားစြာ ပါဝင္ေန ပါတယ္။ အေသးစိတ္ကို ကြၽန္ေတာ္ မေမးေတာ့ပါ။ ဆရာက ေမးသင့္ တာထက္ ပိုေမးတာကို မႀကိဳက္ပါ။ အျမင္နဲ႔ သိေသာ၊ ေတြး၍ သိေသာ အသိမ်ဳိး ျဖစ္ေအာင္ ကြၽန္ေတာ့္ကို ေလ့က်င့္ ပ်ဳိးေထာင္ ေပးခဲ့ ပါတယ္။
ဆရာနဲ႔ အတူရွိစဥ္က ရခဲ့တဲ့ပညာ ေတြဟာ တန္ဖိုးမျဖတ္ ႏုိင္ခဲ့ပါ။ ေငြနဲ႔ ဝယ္လို႔ မရတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳ ေကာင္းမ်ားစြာ ကို ဂ်ပန္မွာ ေနထုိင္စဥ္ ရယူႏိုင္ခဲ့ ပါတယ္။ ယေန႔အထိ ညအိပ္ရာ ဝင္တိုင္း ဆရာအား ဦးခ်၍ အိပ္ဆဲ။ တစ္ရက္က ဆရာ ေနထုိင္ေကာင္း၊ မေကာင္း ဖုန္းဆက္ ေမးျဖစ္ခဲ့ ပါတယ္။။ ျမန္မာျပည္ အလည္လာဖုိ႔ ဖိတ္ရပါတယ္။ တစ္ခုေတာ့ ေမ့သြားတယ္။ ဆရာ... ထုိင္ခံုေလး ၿပီးသြားၿပီလား ဆရာ ... လို႔ ေမးဖုိ႔ က်န္သြားတယ္။
#Themyawadydaily
No comments:
Post a Comment