ရန္ကုန္ ၊ ၁၉-၆-၂၀၁၄
ခရီးသြားလာေရး ႏွင့္ ကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္ေရး တို႔တြင္ ေလေၾကာင္း၊ ေရေၾကာင္း၊ ကုန္းေၾကာင္း တုိ႔ျဖင့္ ဆက္သြယ္ သြားလာ ပို႔ေဆာင္ ၾကရာတြင္ အသံုးျပဳသည့္ ျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္ မီးရထားမ်ားကို အသံုးျပဳ၍ သြားလာျခင္းျဖင့္ အဆင္ေျပ ေသာ္လည္း အခက္အခဲမ်ား ရွိေနေၾကာင္း ခရီးသြားလာ သူမ်ားႏွင့္ ကုန္သည္ႀကီး မ်ား၏ ေျပာျပခ်က္ အရ သိရသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္သည္ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈ လြယ္ကူေစရန္ ႏွင့္ ခရီးသြားလာမႈ လြယ္ကူေစရန္ မီးရထားလမ္း မ်ားကို တိုးခ်ဲ႕ ေဖာက္လုပ္၍ ခရီးစဥ္ မ်ားကို တိုးခ်ဲ႕ေျပးဆြဲေပးလ်က္ ရွိရာတြင္ လူစီးခ အေနျဖင့္ စာပို႔ ရထားစီးခ ႏႈန္းထားမွာ ႐ိုး႐ိုးတန္း တစ္မိုင္လွ်င္ ေျမျပန္႔ ေငြက်ပ္ ၁၂ က်ပ္ႏႈန္း၊ ေတာင္ေပၚ ၁၈ က်ပ္ႏႈန္း ပထမတန္း ေျမျပန္႔ ေငြက်ပ္ ၁၅ က်ပ္ႏႈန္း၊ ေတာင္ေပၚ ၁၈ က်ပ္ႏႈန္း၊ အထက္တန္း (ထုိင္ခံု) ေျမျပန္႔ ၂၄ က်ပ္ႏႈန္း၊ ေတာင္ေပၚ ၃၆ က်ပ္ႏႈန္း၊ အထက္တန္း (အိပ္စင္) ေျမျပန္႔ ၃၃ က်ပ္ႏႈန္း၊ ေတာင္ေပၚ ၄၉ က်ပ္ခြဲႏႈန္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အျမန္ရထားမ်ား အတြက္ လူစီးခ ႏႈန္းထားမွာ ႐ိုး႐ိုးတန္း ေျမျပန္႔ ၉ က်ပ္ႏႈန္း၊ ေတာင္ေပၚ ၁၃က်ပ္ခြဲ ႏႈန္း၊ ပထမတန္း ေျမျပန္႔ ၁၂ က်ပ္ႏႈန္း၊ ေတာင္ေပၚ ၁၈ က်ပ္ႏႈန္း၊ အထက္တန္း (ထိုင္ခံု) ေျမျပန္႔ ၂၁ က်ပ္ႏႈန္း၊ ေတာင္ေပၚ ၃၁က်ပ္ခြဲ ႏႈန္း၊ အထက္တန္း (အိပ္စင္) ေျမျပန္႔ ၂၇ က်ပ္ႏႈန္း၊ ေတာင္ေပၚ ၄ဝက်ပ္ခြဲႏႈန္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အထူးရထား လူစီးခ ႏႈန္းထားမွာ ႐ိုး႐ိုးတန္း ေျမျပန္႔၊ ေတာင္ေပၚ ၂၇ က်ပ္ ၅၅ ျပားႏႈန္း၊ ပထမတန္း၊ အထက္တန္း ၅၄ က်ပ္ ၆၅ ျပားႏႈန္း၊ အထက္တန္း အိပ္စင္ ၆၅ က်ပ္ ၆ဝ ျပားႏႈန္း တို႔ျဖင့္ ေျပးဆြဲလ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
လူစီးရထားတြင္ ကုန္တင္သည့္ ႏႈန္းထားမွာ ကုန္တစ္ပိႆာ တစ္မိုင္လွ်င္ ေျမျပန္႔ ၉ ျပားႏႈန္း၊ ေတာင္ေပၚ ၁၃က်ပ္ခြဲ ႏႈန္းျဖစ္ၿပီး ကုန္တင္ ရထားအတြက္ တစ္တန္ တစ္မိုင္လွ်င္ ကုန္ရထား (အေႏွး) ေျမျပန္႔ ေငြက်ပ္ ၃ဝ ႏႈန္း၊ ေတာင္ေပၚ ၄၅ က်ပ္ႏႈန္း၊ ကုန္ရထား (အျမန္) ေျမျပန္႔ ၄၂ က်ပ္ႏႈန္း၊ ေတာင္ေပၚ ၆၃ က်ပ္ႏႈန္း တို႔ျဖင့္ ေျပးဆြဲလ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုအခါ ဒီဇယ္ ေစ်းႏႈန္းသည္ တစ္ဂါလန္လွ်င္ ေငြက်ပ္ ၄၅ဝဝ ခန္႔ ျဖစ္သြား ေသာ္လည္း ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ ကတည္းက ေျပာင္းလဲ ေကာက္ခံ ခဲ့သည့္ လက္မွတ္ခ ႏွင့္ တန္ဆာခ မ်ားမွာ ယခင္ ႏႈန္းထား အတုိင္းပင္ ေကာက္ခံ ေနသည့္ အတြက္ ျမန္မာ့မီးရထား အေနျဖင့္ အ႐ံႈးခံ၍ ေျပးဆြဲ ေပးေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထား မွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာျပ၍ သိရသည္။
ထိုသို႔ အ႐ံႈးခံ ေျပးဆြဲေပး ေနသည့္အတြက္ ခရီးသြား ျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္ မီးရထားျဖင့္ ခရီးသြား လာျခင္းကို ႏွစ္သက္ေသာ္လည္း တြဲအလံုအေလာက္ မရွိျခင္း၊ တြဲထိန္းတို႔၏ ဝန္ေဆာင္မႈ ညံ့ဖ်င္းျခင္း၊ လက္မွတ္ ရယူရာတြင္ ခက္ခဲျခင္း အခ်ိန္ ၾကန္႔ၾကာျခင္းမ်ား ႀကံဳေတြ႕ ေနရေၾကာင္း ႏွင့္ ျမန္မာ့မီးရထား လုပ္ငန္း သည္လည္း အ႐ံႈးပိုမို မ်ားျပားလာ၍ ပုဂၢလိကသို႔ လုပ္ငန္းမ်ား လႊဲေျပာင္း ေပးအပ္ရန္ စီစဥ္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရွိရသည္။
#Yadanarpondaily
No comments:
Post a Comment