ႏွစ္ႏုိင္ငံကုန္သြယ္ေရး မွ ႏုိင္ငံတကာကုန္သြယ္ေရး သုိ႔တက္လွမ္း
စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ စီးပြားေရး အင္အား ေတာင့္တင္းေစရန္ ႏုိင္ငံတကာ ႏွင့္ ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အတြက္ ပင္လယ္ ေရေၾကာင္း ကုန္သြယ္ေရး ႏွင့္ နယ္စပ္ေဒသ ကုန္သြယ္ေရး တို႔ကို စနစ္တက် စီမံ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသည္။
နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားမွ ရွမ္းျပည္နယ္ (ေျမာက္ပိုင္း) မူဆယ္ၿမိဳ႕နယ္ ရွိ ၁ဝ၅ မိုင္ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ သို႔ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး ဦးေဆာင္ေသာ အဖြဲ႕သည္ ဇြန္ ၂၇ ရက္တြင္ ေရာက္ရွိ လာၾကၿပီး ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈ ျမန္ဆန္ေရး ႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ တိုးျမႇင့္ေရး တို႔အတြက္ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ မ်ားအား အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ႏုိင္ရန္ ေပါင္းစပ္ညိႇႏႈိင္း ေဆာင္ရြက္ ေပးခဲ့သည္။
ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ သို႔ ေရာက္ရွိလာေသာ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး ဦးတင္ႏိုင္သိန္း က ''လမ္းမ်ားက်ပ္ ေနမႈအား စနစ္တက် အျမန္ဆံုး ေျဖရွင္း ေဆာင္ရြက္ရန္၊ စစ္ေဆးေရးဂိတ္ မ်ားတြင္ အသံုးျပဳ ေနသည့္ စစ္ေဆးေရး စက္ပစၥည္း မ်ားအား စစ္ေဆးရာတြင္ ပိုမို ျမန္ဆန္ေစရန္ အရည္အေသြးျမင့္ စက္မ်ားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္၊ ကုန္ပစၥည္းမ်ား ပိတ္ဆို႔၍ ၾကန္႔ၾကာမႈ မရွိေစရန္ႏွင့္ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈ ျမန္ဆန္ လာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရန္ သို႔မွသာ ပို႔ေဆာင္ေရး ကုန္က်စရိတ္ကို ေလွ်ာ့ခ် ႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း'' ေျပာၾကား ခဲ့သည္။
မူဆယ္ ၁ဝ၅ မိုင္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ သည္ ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ ႏွင့္ တ႐ုတ္ ျပည္သူ႔သမၼတ ႏုိင္ငံတို႔၏ ကုန္သြယ္ေရး တြင္ အဓိက ေနရာ၌ ရပ္တည္လ်က္ ရွိသည္။ ကုန္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္ရာတြင္ လူသံုးကုန္မ်ား၊ စားေသာက္ကုန္မ်ား၊ စက္ပစၥည္းမ်ား၊ စိုက္ပ်ဳိးေရးသံုး ပစၥည္းမ်ား၊ ဓာတ္ေျမၾသဇာ မ်ားကို တ႐ုတ္ျပည္သူ႕ သမၼတ ႏုိင္ငံမွ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ တင္သြင္းသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ ပဲမ်ဳိးစံု၊ ေျပာင္း၊ ႏွမ္း၊ ဆန္၊ ေရထြက္ကုန္ ႏွင့္ သစ္သီးဝလံ တို႔ကို တ႐ုတ္ ျပည္သူ႔သမၼတ ႏုိင္ငံသို႔ အဓိက တင္ပို႔ ေရာင္းခ် ၾကသည္။
မူဆယ္ ၁ဝ၅ မိုင္ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ သည္ ျမန္မာ - တ႐ုတ္ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးမွ မဲေခါင္ေဒသခြဲ (၆) ႏုိင္ငံ ကုန္သြယ္ေရး၊ အေရွ႕ေတာင္ အာရွႏွင့္ အေရွ႕အာရွ ေဒသမ်ား ကုန္သြယ္ေရး တို႔အတြက္ အခ်က္အခ်ာ ေနရာ ျဖစ္လာ ေတာ့မည့္ အလားအလာ ရွိေနၿပီ ျဖစ္သည္။ စတုတၴအႀကိမ္ မဲေခါင္ေဒသခြဲ ထိပ္သီး အစည္းအေဝး ႏွင့္ မဲေခါင္ေဒသခြဲ စီးပြားေရး ဖိုရမ္ကို ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၉ ရက္မွ ၂ဝ ရက္အထိ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေနျပည္ေတာ္ ၌ လက္ခံ က်င္းပခဲ့သည္။ ထိပ္သီး အစည္းအေဝးကို ''၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္အလြန္ မဲေခါင္ေဒသခြဲ ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္မႈ မဟာဗ်ဴဟာ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရး ဆယ္စုႏွစ္သစ္ ဆီသို႔'' ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ က်င္းပၿပီး ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္မွ ၂ဝ၂၂ ခုႏွစ္ အထိ ဆယ္ႏွစ္ကာလ အတြက္ မဟာဗ်ဴဟာ မူေဘာင္ အသစ္ ခ်မွတ္ခဲ့သည္။
စတုတၴအႀကိမ္ မဲေခါင္ေဒသခြဲ ထိပ္သီး အစည္းအေဝးတြင္ နယ္စပ္ ျဖတ္ေက်ာ္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး အတြက္ ကုန္က်စရိတ္မ်ား ေလ့လာ ဆန္းစစ္ခ်က္ကို အာရွ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္ က ေလ့လာ ဆန္းစစ္ခဲ့ရာ စီးပြားေရး လမ္းမႀကီး မ်ား တည္ေဆာက္ ၿပီးစီးပါက သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး စရိတ္ကို ၃ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း အထိ ေလွ်ာ့ခ် ႏုိင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔အျပင္ ေက်ာက္မီးေသြး၊ ေရနံ၊ ဓာတ္သတၱဳ၊ ဘိလပ္ေျမ ႏွင့္ ဝန္က်ယ္ေသာ သီးႏွံမ်ား စသည္တို႔ကို ကြန္တိန္နာတြင္ ထည့္သြင္းၿပီး ေရေၾကာင္းမွ သယ္ယူ ၾကေသာ္လည္း ဆိပ္ကမ္းမွ တစ္ဆင့္ သက္ဆုိင္ရာ ခရီးဆံုးသို႔ ေရာက္ရွိရန္ မီးရထားျဖင့္ ပို႔ေဆာင္ေရးသည္ စရိတ္သက္သာ သည့္အျပင္ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိခိုက္ ပ်က္စီးမႈ ေလ်ာ့နည္း သက္သာ ေစသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မဲေခါင္ေဒသခြဲ ႏုိင္ငံမ်ားအတြင္း မီးရထားျဖင့္ ကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္ေရး ကြန္ရက္မ်ား ေကာင္းမြန္ရန္ လိုအပ္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။
သို႔ျဖစ္၍ ႏွစ္ႏုိင္ငံ ကုန္သြယ္ေရးမွ ႏုိင္ငံတကာ ကုန္သြယ္ေရးသို႔ တက္လွမ္း ႏိုင္ရန္ ၁ဝ၅ မိုင္ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ တြင္ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈ ျမန္ဆန္ေရးႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ တိုးျမႇင့္ေရး တို႔အတြက္ လိုအပ္ေသာ အေျခခံ အေဆာက္အအံု တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ျမန္ဆန္မႈ ရွိသည္ႏွင့္ အမွ် အက်ဳိးခံစားခြင့္ ျမန္ျမန္ ရရွိမည့္ အလားအလာ ေကာင္းမ်ား ရွိေနၿပီ ျဖစ္ေပသည္။ ။
( အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ )
#Themyawadydaily
No comments:
Post a Comment