-
ရွမ္းျပည္နယ္(ေျမာက္ပိုင္း) လား႐ိႈး-သိန္းနီ-ခ်င္းေရႊေဟာ္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္း တြင္ အေရးအပါဆံုးျဖစ္သည့္ သံလြင္ျမစ္ကူး ကြမ္းလံုႀကိဳးတံတားကို ေရရွည္အသံုးျပဳႏုိင္ရန္ ႏွင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ား မရွိေစေရး ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီးမ်ားအတြက္ ကန္႔သတ္ခ်က္မွာ ယာဥ္ႏွင့္ ကုန္ခ်ိန္ ၂၅ တန္အထိသာ ျဖတ္သန္းခြင့္ျပဳေၾကာင္း ဒီဇင္ဘာ ၂၄ ရက္ထုတ္ ျမဝတီ သတင္းစာ၌ ေဖာ္ျပထားေၾကာင္း ေတြ႕လုိက္ရသည္။
-
သံလြင္ျမစ္ အေနာက္ဘက္ကမ္းႏွင့္ အေရွ႕ဘက္ကမ္းတုိ႔ကို ဆက္သြယ္ထားေသာ ကြမ္းလံု ႀကိဳးတံတားသည္ လား႐ိႈး-သိန္းနီ-ခ်င္းေရႊေဟာ္နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္း အတြက္ အေရးအပါဆံုး ျဖစ္႐ံုမွ်မက ႏုိင္ငံေတာ္ လံုၿခံဳေရးအတြက္ အေရးပါေသာ တံတားျဖစ္ေၾကာင္း ေႏွာင္းအတိတ္ ပံုရိပ္တုိ႔ကုိ ျပန္လည္ျမင္ေယာင္မိျပန္သည္။ ကြမ္းလံုႀကိဳးတံတားမွ လွမ္းေမွ်ာ္ ၾကည့္လွ်င္ အျမင့္ေပ ၇၃ဝဝ ျမင့္ေသာတာျမင္းရွန္းေတာင္ႏွင့္ တစ္ဆက္တည္း လိြဳင္မန္ခါး ေတာင္ေၾကာကုိ ေတြ႕ရသည္။ အေရွ႕ဘက္တြင္ ေရွာင္တိလင္ႏွင့္ ေကာင္းက်ဲ၊ ထုိမွတစ္ဖန္ ဟုိက္ကမ္းဘားတုိ႔ကို ေနသာေသာ အခ်ိန္တြင္ လွမ္းျမင္ႏုိင္သည္။ ပုလဲေငြႏွင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ျမင္ကြင္း မရွင္းေသာ္လည္း ရင္တြင္းမွာ ပီပီျပင္ျပင္ျမင္ရသည့္ ထုိေနရာမ်ားတြင္ တပ္မေတာ္ ႏွင့္ တုိင္းရင္းသား ျပည္သူတုိ႔က ကြမ္းလံုၿမိဳ႕ႏွင့္ ကြမ္းလံုႀကိဳးတံတား လံုၿခံဳေရးအတြက္အသက္ေပး ကာကြယ္ထားၾကသည္။
-
ယခုဆုိလွ်င္ အခ်ိန္ကာလအားျဖင့္ ၄၇ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္ေသာ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္ ႏုိဝင္ဘာ ၂ဝ ရက္တြင္ တပ္မေတာ္က တာဝန္ယူထားေသာ မန္ခါးစခန္းကို ဗကပတုိ႔က သာလြန္အင္အားျဖင့္ အပိုင္ တုိက္ၾကသည္။ လြိဳင္မန္ခါးေတာင္ေၾကာသည္ ကြမ္းလံုၿမိဳ႕ အေနာက္ေျမာက္ဘက္ ႏွစ္မုိင္ခန္႔ အကြာတြင္ တည္ရွိၿပီး အျမင့္ေပ ၄၉ဝဝ ေက်ာ္ျမင့္သည္။ ေနာက္ေန႔မ်ားတြင္ ကြမ္းလံုပင္မ ခံစစ္ေၾကာင္း၏ ေရွ႕ကာတပ္မ်ားအား ဗကပတုိ႔က လက္နက္ႀကီး ပစ္အားျဖင့္ စစ္ကစား လာၾကသည္ကုိ တပ္မေတာ္ စစ္ေၾကာင္းမ်ားက အကြာအေဝးကိုက္ ၄ဝဝ အထိ အနီးကပ္လံုး ေထြး သတ္ပုတ္ခုခံ တြန္းလွန္ၾကရျပန္သည္။ ႏုိဝင္ဘာ ၃ဝ ရက္နယ္ေျမ အေျခအေနမွာ ေလဖိအားနည္းရပ္ဝန္းမွ အင္အားျပင္း မုန္တိုင္းအဆင့္သို႔ ညေန ၅ နာရီခြဲတြင္ တစ္ဟုန္ထုိး ကူးေျပာင္းသြားသည္။ ဗကပတို႔ ေျခကုပ္ယူထားသည့္ လြိဳင္မန္ခါးေတာင္ေၾကာ ႏွင့္ ပညဲထန္ ေတာင္ေၾကာတို႔မွ လက္နက္ႀကီးမ်ားျဖင့္ တပ္မေတာ္ တပ္စခန္း ဟိုက္ကမ္းဘားကို တရစပ္ ပစ္ခတ္ၾကသည္။ စခန္းေပၚသို႔ မီးက်ည္မီးပန္းႀကီးမ်ား က်ေရာက္ ေပါက္ကြဲသည္မွာ ကရားမွ ေရသြန္ခ်သည္ႏွင့္မျခားတဖြားဖြားျဖင့္ လင္းထိန္ေနေတာ့သည္။
-
လမသာ ၾကယ္ေရာင္မလင္းေသာ အေမွာင္တြင္းမွာ မာဇဒါဂ်စ္ကုိ မီးဖြင့္၍ ကြမ္းလံု တံတား အေရွ႕ဘက္မွ အေနာက္ဘက္သို႔ ျဖတ္ေမာင္းသြားေသာ ကြမ္းလံု ခံစစ္ဗ်ဴဟာမွဴးသည္ ဘုရင့္ေနာင္ ေဖာင္ဖ်က္သည္ကို နမူနာယူထားသူျဖစ္သည္။ တံတားအေနာက္ဘက္ ကားရပ္ ၿပီး ပတ္ဝန္းက်င္ အကဲၾကည့္ေနစဥ္ ညအေမွာင္ထုကို အကာအကြယ္ျပဳ၍ စစ္ျပန္ျခင္း(အာမာ ဝါသီဗ်ဴဟာ)ကိုစနစ္တက် အသံုးခ်ၿပီး ဟုိက္ကမ္းဘားမွ ဆင္းလာေသာ တပ္မေတာ္သားမ်ား ကုိေတြ႕ရစဥ္ စစ္တုိ႔၏ သေဘာသည္ အင္အားနည္းသည္ မ်ားသည္မဆုိသာ၊ လုပ္ရည္ႀကံရည္ ႏွလံုးရည္သာ ပဓာနျဖစ္သည္ဟူေသာ ဘုရင့္ေနာင္ထံုးကို ႏွလံုးမူ၍တပ္မ်ားကိုျပန္လည္ စုဖြဲ႕ၿပီး ဟိုက္ကမ္းဘားကို ျပန္တုိက္ရန္ ဗ်ဴဟာမွဴးက စီစဥ္ေပးသည္။ အေျမာက္ပစ္ကူႏွင့္ ဟန္ခ်က္ညီ ျပန္လည္တုိက္ခိုက္ရန္ မီးက်ည္မ်ားကိုပါ ပစ္ေပးျခင္းေၾကာင့္ ဟိုက္ကမ္းဘား ေတာင္ကုန္းမွာ တန္ေဆာင္မုန္း မီးထြန္းပြဲက်င္းပသည့္ပမာ လင္းထိန္ေနသျဖင့္ ရန္သူကိုအနီး ကပ္လံုးေထြး သတ္ပုတ္ႏုိင္ၾကသည္။ ႏုိဝင္ဘာ ၃ဝ ရက္ ည ၁၁ နာရီ မိနစ္ ၅ဝ မွာ စေသာ တုိက္ပြဲသည္သန္းေခါင္ေက်ာ္ခ်ိန္ ဒီဇင္ဘာ ၁ ရက္ နံနက္သုိ႔ ကူးေျပာင္းသည့္ ဝဝ၃ဝ နာရီ တြင္ ဗကပတုိ႔ အက်အဆံုးမ်ားစြာျဖင့္ ဆင္းေျပးၾကသျဖင့္ တုိက္ပြဲၿပီးဆံုး သြားသည္။
-
တစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္ေသာ ဟိုက္ကမ္းဘား ကုိ မိနစ္ ၄ဝ အတြင္း ေအာင္ပြဲခံလိုက္သည့္ တပ္မေတာ္သားတို႔ လက္႐ံုးရည္၊ ႏွလံုးရည္ႏွင့္ သူရ သတိၱက တပ္မေတာ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံဂုဏ္ကို ျမႇင့္တင္ခဲ့ၾကသည္။ ကြမ္းလံုတိုက္ပြဲရက္ေပါင္း ၄ဝ ကာလ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္သည္ ေဒသတြင္း၌ ဗီယက္နမ္စစ္ပြဲ ျပင္းထန္ေနခ်ိန္ျဖစ္သျဖင့္ အာရွတုိက္ အေရွ႕ပိုင္းႏွင့္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏုိင္ငံမ်ားအားလံုး စိုးရိမ္ေနၾကရေသာကာလျဖစ္သည္။
-
ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြမ္းလံုခံစစ္ မၿပိဳလဲေရးအတြက္ အသက္ေသြးစေတး၍ တပ္မေတာ္သားတုိ႔က ကာကြယ္ထားရာတြင္ တပ္မေတာ္(ေလ)ႏွင့္ ေဒသခံ တုိင္းရင္းသား ျပည္သူတုိ႔က ပူးေပါင္း ပါဝင္ေထာက္ပံ့ေပးၾကသည္။
ကြမ္းလံုခံစစ္ၿပိဳလဲသြားခဲ့ေသာ္ ဗကပတုိ႔ ရည္မွန္းထားသည့္ အတုိင္း သံလြင္ အေရွ႕ျခမ္းကို လြတ္ေျမာက္ နယ္ေျမအျဖစ္ ေၾကညာၾကမည္ဆုိလွ်င္ ဗီယက္နမ္ ျပည္သူတို႔ကဲ့သို႔ ယူက်ဳံးမရျဖစ္ရမည္က ျမန္မာျပည္သူေတြသာ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြမ္းလံု ခံစစ္ၿပိဳလဲမသြားေစရန္ တပ္မေတာ္ႏွင့္ ေဒသခံ တုိင္းရင္းသား ျပည္သူတုိ႔ ပူးေပါင္း၍ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စား ကာကြယ္ထားၾကသည့္ အစဥ္အလာႏွင့္ အေတြ႕အႀကံဳကို သင္ခန္းစာယူ၍ ႏုိင္ငံေတာ္တြင္ ယေန႔ႀကံဳေတြ႕ေနရေသာ အခက္အခဲမ်ားကို ေက်ာ္လႊား ႏုိင္ေအာင္ ႀကံေဆာင္ၾကပါရန္ ျမဝတီက အေလးအနက္ တုိက္တြန္းလုိက္ရပါသည္။
-
#ျမ၀တီေန႔စဥ္သတင္းစာ
No comments:
Post a Comment