ရန္ကုန္ ၊ ၁၁-၇-၂၀၁၆
ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ေထာက္ပံ့ ပုိ႔ေဆာင္ေရး ဆုိင္ရာ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္စြမ္း အဆင့္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ စြမ္းေဆာင္ရည္မွာ အဆင့္ (၁၁၃)ဆင့္ ရရွိခဲ့ေၾကာင္း ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္အတြက္ ကမၻာ့ဘဏ္မွ ထုတ္ျပန္ေသာ Logistics Performance Index (LPI) အရ သိရသည္။
ကမၻာ့ဘဏ္၏ LPI စစ္တမ္းတြင္ ႏုိင္ငံေပါင္း ၁၆ဝ ပါဝင္ကာ စစ္တမ္းကို ႏွစ္ႏွစ္တစ္ႀကိမ္ ထုတ္ျပန္သည့္ စာရင္းတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက ယခုႏွစ္တြင္ အဆင့္(၃၂) အထိ တက္လာခဲ့သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္တြင္ အဆင့္ (၁၄၅)တြင္ ရပ္တည္ခဲ့ၿပီး ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္တြင္ အဆင့္ (၁၁၃) ရရွိခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
အဆုိပါ စစ္တမ္းကုိ အေကာက္ခြန္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား၊ ပင္လယ္ ေရေၾကာင္းႏွင့္ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္မႈဆုိင္ရာ သယ္ယူ ပုိ႔ေဆာင္မႈ အရည္အေသြး၊ သေဘၤာတင္ ရာတြင္ လြယ္ကူ လ်င္ျမန္မႈ၊ ကုန္က်စရိတ္ သက္သာမႈ စသည့္သင့္တင့္ ေကာင္းမြန္ေသာ ေထာက္ပံ့ ပုိ႔ေဆာင္မႈ အရည္အေသြး မ်ားကုိ အကဲျဖတ္ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။
အာဆီယံႏုိင္ငံမ်ား အနက္ စင္ကာပူႏုိင္ငံ က ကမၻာ့အဆင့္ (၅)ျဖင့္ ထိပ္ဆံုးမွ ဦးေဆာင္ေနၿပီး မေလးရွားက အဆင့္ (၃၂)၊ ထုိင္းက အဆင့္ (၄၅)၊ အင္ဒုိနီးရွားက အဆင့္ (၆၃)၊ ဗီယက္နမ္က အဆင့္ (၆၄)၊ ဘ႐ူႏုိင္းက အဆင့္ (၇ဝ)၊ ဖိလစ္ပုိင္က အဆင့္ (၇၁)၊ ကေမၻာဒီးယားက အဆင့္ (၇၃)၊ လာအုိက အဆင့္(၁၅၂)တို႔ျဖင့္ ရပ္တည္လ်က္ ရွိသည္။
အာဆီယံႏုိင္ငံမ်ား အနက္ ကေမၻာဒီးယား ႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ တုိ႔သည္ အဆင့္ သိသိသာသာ ျမင့္တက္လာၿပီး ဖိလစ္ပုိင္၊ မေလးရွား၊ ထုိင္းႏွင့္ အင္ဒုိနီးရွားႏုိင္ငံ တုိ႔က ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ထက္ အဆင့္မ်ား က်ဆင္းခဲ့ကာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ LPI စစ္တမ္းတြင္ ရမွတ္ ၂ ဒသမ ၄၆ မွတ္ျဖင့္ အဆင့္ (၁၁၃) ရရွိခဲ့သည္။
အဆုိပါစစ္တမ္း တြင္ ထိပ္ဆံုး ၁ဝ ႏုိင္ငံအတြင္း ပါဝင္ေသာ ႏုိင္ငံမ်ားမွာ ဂ်ာမနီ၊ လူဇင္ဘတ္၊ ဆြီဒင္၊ နယ္သာလန္၊ စင္ကာပူ၊ ဘယ္လ္ဂ်ီယံ၊ ၾသစႀတီးယား၊ ၿဗိတိန္၊ ေဟာင္ေကာင္ (တ႐ုတ္)ႏွင့္ အေမရိကန္တုိ႔ ျဖစ္ၿပီး အဆင့္အနိမ့္ဆံုး သံုးႏုိင္ငံမွာ ဆီးရီးယား၊ ေဟတီႏွင့္ ဆုိမာလီယာ တုိ႔ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ကုန္သြယ္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အေကာက္ခြန္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း ႏွင့္ သေဘၤာလုိင္းမ်ား အတင္အခ် လ်င္ျမန္ေစေရး အတြက္ ျမန္မာ့ အေကာက္ခြန္ အလုိအေလ်ာက္ ကုန္ပစၥည္း ရွင္းလင္းေရးစနစ္ (Myanmar Automated Cargo Clearance System-MACCS) ႏွင့္ ျမန္မာ့အေကာက္ခြန္ ေခတ္မီ နည္းစနစ္ျဖင့္ ေကာက္ခံမႈစနစ္ (Myanmar Customs Intelligence System -MCIS) တုိ႔ကုိ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ၏ ေငြေၾကးအကူအညီ ႏွင့္ ဂ်ပန္ အေကာက္ခြန္၏ ပံ့ပုိးမႈျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီး စနစ္တစ္ခုလံုး စတင္လည္ပတ္ ႏုိင္ေရး စမ္းသပ္ျခင္းကုိ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လမွ ေအာက္တုိဘာလ အတြင္း ေဆာင္ရြက္ရန္ စီစဥ္ထားကာ ႏိုဝင္ဘာလတြင္ ရာႏႈန္းျပည့္ လည္ပတ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ (၄၄၃)
ျမ၀တီေန႔စဥ္ ၊ စာ(၃)
No comments:
Post a Comment