ေညာင္ေရႊ ၊ ၁၄-၂-၂၀၁၆
ရွမ္းျပည္နယ္ (ေတာင္ပိုင္း) ေညာင္ေရႊ ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရိွ အင္းေလးကန္ အတြင္း သြားလာေနေသာ စက္ေလွမ်ားတြင္ အိတ္ေဇာစနစ္ ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ၿပီး ဆူညံသံမ်ား ေလွ်ာ့ခ်သြားရန္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိၿပီး လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္မႈ ၿပီးစီးပါက ဆူညံသံမ်ားကို ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း အထိ ေလွ်ာ့ခ် ေပးႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုပါ စီမံကိန္း ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ထိုသို႔ လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ အင္းေလးေဒသ ရိွ စက္မႈကြ်မ္းက်င္ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ တိုင္ပင္ၿပီး အိတ္ေဇာစနစ္ ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ထားမည္ ျဖစ္ကာ ထြက္ေပၚလာေသာ အိတ္ေဇာ စနစ္တြင္ အသံထိန္းစနစ္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ ေစရန္ ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အင္းေလး ေဒသတြင္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံထုတ္ ျမင္းေကာင္ေရ ၂ဝ အားရွိ အင္ဂ်င္မ်ား ကိုသာ တပ္ဆင္ အသံုးျပဳရန္ ေဒသ အာဏာပိုင္ မ်ားက ၫႊန္ၾကား ထားသည့္ အတြက္ အင္ဂ်င္၏ ႐ုန္းအား၊ ဆြဲအားႏွင့္ တာရွည္ခံမႈ အားမ်ားကိုလည္း ေလ့လာဆန္းစစ္ ထားၿပီး ေဒသခံ စက္ေလွသမား မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းလုပ္ကိုင္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အင္းေလးေဒသ ခရီးသြားလုပ္ငန္း စနစ္တက် ေရရွည္ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေစရန္ ဟိုတယ္ ႏွင့္ ခရီးသြားလာေရး လုပ္ငန္း ဝန္ႀကီးဌာန ႏွင့္ ေနာ္ေဝႏိုင္ငံ အေျခစိုက္ Partnership For Change (PFC) ဆိုင္ရာဝန္ႀကီး ဌာနတို႔ နားလည္မႈ စာခြ်န္လႊာ လက္မွတ္ေရးထိုး ထားကာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ သြားမည္ျဖစ္ၿပီး စက္ေလွမ်ား၏ ဆူညံသံ ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ရန္ စမ္းသပ္ လုပ္ကိုင္ ေနသည္မွာ သံုးလဝန္းက်င္ ခန္႔ ရိွၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းသို႔ အိတ္ေဇာစနစ္ ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ၿပီး ဆူညံသံမ်ားကို ေရထဲ တိုက္႐ိုက္ ေရာက္ေအာင္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္မည္ ဆိုပါက အင္းေလးကန္၏ ေရထု ညစ္ညမ္းမႈ ကိုလည္း ထည့္သြင္း စဥ္းစားရန္ လိုအပ္ၿပီး အင္ဂ်င္မ်ားမွ ထြက္ေသာ ကာဗြန္ ဒိုင္ေအာက္ဆိုက္ ဓာတ္ေငြ႕ မ်ားေၾကာင့္ ေရထဲရိွ ရွားပါး ငါးမ်ဳိးစိတ္ မ်ားႏွင့္ တျခားေရေန သတၱဝါမ်ား ကို ထိခိုက္မႈမ်ား ရိွလာႏိုင္ေၾကာင္း အင္းေလးကန္ သဘာဝ ေဘးမဲ့ေတာ ထိန္းသိမ္းေရး တာဝန္ခံတစ္ဦးက ေျပာသည္။
အင္းေလးကန္တြင္ စက္ေလွေပါင္း ၂ဝဝဝ ေက်ာ္ခန္႔ တရားဝင္လိုင္စင္ ခ်ထားေပးၿပီး ျဖစ္ၿပီး အင္းေလးကန္ ထိန္းသိမ္းျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ ဆည္ေျမာင္း ဝန္ႀကီးဌာန ႏွင့္ ႏုန္းတူးေဖာ္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား၊ ဇီဝမ်ဳိးစိတ္ ကာကြယ္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား အျပင္ အင္းေလးကန္ အတြင္းရိွ စိုက္ကြင္းမ်ား၌ အသံုးျပဳေနသည့္ ဓာတ္ေျမၾသဇာ သံုးစြဲျခင္းကို ထိန္းညိႇျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ ေနေၾကာင္း သိရသည္။ (၄၄၇)
ျမ၀တီေန႔စဥ္ ၊ စာ(၂၄)
No comments:
Post a Comment