www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Friday, December 26, 2014

ေခတ္မီတပ္မေတာ္(ေရ) တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ မရွိမျဖစ္လုိအပ္ေသာ က႑တစ္ရပ္


ေခတ္မီတပ္မေတာ္(ေရ) တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ မရွိမျဖစ္လုိအပ္ေသာ က႑တစ္ရပ္

ဗုိလ္ေရႊမင္းသိမ္း

(၆၇) ႏွစ္ေျမာက္ တပ္မေတာ္(ေရ) ႏွစ္ပတ္လည္ေန႔ ျဖစ္ေသာ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ (၂၄)ရက္ေန႔ တြင္ ဒုံးပ်ံတင္ ဖရီးဂိတ္ စစ္ေရယာဥ္ စစ္ေရယာဥ္ က်န္စစ္သားႏွင့္ အျမန္သြား ကင္းလွည့္ တုိက္ေရယာဥ္ တပ္ေတာ္ဝင္ အခမ္းအနားအား က်င္းပရာ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ကုိယ္တုိင္ ဂုဏ္ျပဳခ်ီးျမႇင့္ တက္ေရာက္ ခဲ့ပါသည္။


ဒုံးပ်ံတင္ ဖရီးဂိတ္ စစ္ေရယာဥ္ က်န္စစ္သား

တပ္မေတာ္(ေရ)ရွိ ေရတပ္ သေဘၤာက်င္း ဌာနခ်ဳပ္မွ တပ္မေတာ္(ေရ) အင္ဂ်င္နီယာ အရာရွိမ်ား၊ ဒီဇုိင္း ပညာရွင္မ်ား ႏွင့္ စက္မႈလက္မႈ ဆုိင္ရာ စစ္သည္မ်ား၏ အားႀကိဳးမာန္တက္ အုိးပစ္ အိမ္ပစ္ ေန႔ဆုိင္း၊ ညဆုိင္းျဖင့္ တည္ေဆာက္ ထားေသာ ခန္႔ထယ္ ႀကီးမားသည့္ ဒုံးပ်ံတင္ ဖရီးဂိတ္ စစ္ေရယာဥ္ က်န္စစ္သား မွာ အလ်ား(၁ဝ၈) မီတာ၊ အနံ (၁၃.၄)မီတာ၊ ေရစူး (၃.၄) မီတာရွိၿပီး ဝန္ျပည့္တန္ခ်ိန္ (၁၈၅ဝ) တန္ ရွိပါသည္။ ¤င္း စစ္ေရယာဥ္ ႀကီးတြင္ တပ္ဆင္ထားသည့္ စြမ္းရည္ျမင့္ ေခတ္မီ ေရျပင္မွ ေရျပင္ပစ္ ဒုံးပ်ံ၊ အေျမာက္ႀကီးမ်ား၊ ေရျပင္မွ ေဝဟင္ပစ္ အေျမာက္မ်ား၊ စက္ေသနတ္မ်ား၊ ေရျပင္ ပစ္မွတ္ရွာ ေရဒါမ်ား၊ ေဝဟင္ ပစ္မွတ္ရွာ ေရဒါမ်ားႏွင့္ ေရေအာက္ ပစ္မွတ္ရွာ ကိရိယာမ်ား သည္လည္း တပ္မေတာ္(ေရ) ၏ စစ္ဆင္ေရး နယ္ပယ္(၄)ရပ္ ျဖစ္ေသာ ေရျပင္ စစ္ဆင္ေရး၊ ေရျပင္မွ ေဝဟင္ စစ္ဆင္ေရး၊ ေရေအာက္ စစ္ဆင္ေရး ႏွင့္ အီလက္ထေရာနစ္ စစ္ဆင္ေရး မ်ားတြင္ စြမ္းရည္ထက္ ျမက္သည့္ ေခတ္မီ ဖရီးဂိတ္ စစ္ေရယာဥ္ ျဖစ္သျဖင့္ ပင္လယ္ျပင္တြင္ သီးျခား လြတ္လပ္စြာ စစ္ဆင္ႏုိင္စြမ္း၊ တာဝန္ တပ္ဖြဲ႕ကုိ ကြပ္ကဲ တုိက္ပြဲဝင္ႏုိင္စြမ္း မ်ားျဖင့္ တုိက္ပြဲဝင္ အသင့္ အေနအထားရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။

တပ္မေတာ္(ေရ)၏ စစ္ေရယာဥ္ တည္ေဆာက္မႈ သမုိင္းေၾကာင္းကုိ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ တင္ျပရေသာ္ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးစ ကာလတြင္ ျပည္တြင္း ေသာင္းက်န္းမႈ ႏွိမ္ႏွင္းေရး လုိအပ္ခ်က္အရ စစ္ေရယာဥ္ မ်ားအား ျပည္ပမွ ဝယ္ယူအင္အား ျဖည့္တင္းကာ ႏုိင္ငံေတာ္ လုံၿခံဳေရး တာဝန္ကုိ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ ရပါသည္။ ၁၉၆ဝ ျပည့္ႏွစ္မွ စ၍ စစ္ေရယာဥ္ငယ္ မ်ားအား ေဒါပုံ သေဘၤာက်င္း၊ ဆင္မလုိက္ သေဘၤာက်င္း မ်ားတြင္ ကမ္းထုိးေရယာဥ္ ငယ္မ်ား၊ ျမစ္တြင္းသြား တုိက္ေရယာဥ္ မ်ားကုိ တည္ေဆာက္ ႏုိင္ခဲ့ပါသည္။

ေရတပ္ပင္မ စက္မႈလက္မႈတပ္ တည္ေထာင္ၿပီး ေနာက္ပုိင္း တြင္လည္း ျမစ္တြင္း ကင္းလွည့္ ေရယာဥ္မ်ား တည္ေဆာက္ျခင္းမွ အစျပဳ၍ ေရယာဥ္ငယ္မ်ား စမ္းသပ္ တည္ေဆာက္မႈမွ ရရွိေသာ လုပ္ငန္း ကြၽမ္းက်င္မႈ မ်ားႏွင့္ အေတြ႕အႀကံဳမ်ား အေပၚ အေျခခံလ်က္ တပ္မေတာ္မွ ေရြးခ်ယ္ေလ့က်င့္ ေပးထားေသာ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီ ေရယာဥ္ တည္ေဆာက္ေရး နည္းပညာရွင္ Naval Architect မ်ား၏ ဦးေႏွာက္မ်ားႏွင့္ ေပါင္းစပ္ လုိက္ေသာအခါ ယေန႔ တပ္မေတာ္(ေရ)၏ ေရယာဥ္ တည္ေဆာက္မႈ အခန္းက႑သည္ သမုိင္းတစ္ေခတ္ ဆန္းသစ္ ႏုိင္ခဲ့ၿပီး ကမ္းေျခေစာင့္ တုိက္ေရယာဥ္မ်ား၊ ပင္လယ္သြား ကမ္းထုိး ေရယာဥ္မ်ား၊ တုိက္ေရယာဥ္ မ်ားႏွင့္ ျမန္မာ့သေဘၤာ က်င္းတြင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ေကာ္ဗက္ စစ္ေရယာဥ္မ်ားမွ ေခတ္မီ နည္းပညာသုံး စစ္ေရယာဥ္ က်န္စစ္သား ကဲ့သုိ႔ စစ္ေရယာဥ္ႀကီး မ်ားကုိ တည္ေဆာက္ ႏုိင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။

ႀကီးမား က်ယ္ဝန္းေသာ သေဘၤာက်င္း ေျမဧရိယာတြင္ ေရယာဥ္ တည္ေဆာက္ေရး ႐ုံမ်ား၊ ေရယာဥ္ တည္ေဆာက္ေရး ဆုိင္ရာ လြန္းလမ္းမ်ား၊ အေထာက္အကူျပဳ စက္ကိရိယာမ်ား၊ ဝန္ခ်ီစက္ ႀကီးမ်ား ရွိမွသာ ႀကီးမားေသာ စစ္ေရယာဥ္မ်ား တည္ေဆာက္ ႏုိင္မည္ျဖစ္ရာ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္တြင္ ေရတပ္ သေဘၤာက်င္း ဌာနခ်ဳပ္အျဖစ္ တုိးခ်ဲ႕ ဖြဲ႕စည္း ခဲ့ၿပီး တည္ေဆာက္ခဲ့ရာ ၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္တြင္ သေဘၤာက်င္းအား ပထမအဆင့္ အျဖစ္ ဖြင့္လွစ္ႏုိင္ခဲ့၍ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ဒုတိယအဆင့္ ၿပီးစီးခဲ့ၿပီး စစ္ေရယာဥ္မ်ား အသစ္ တည္ေဆာက္ျခင္း ကုိ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိခဲ့ရာ တန္ခ်ိန္ ႀကီးမားေသာ ဖရီးဂိတ္ စစ္ေရယာဥ္မ်ား၊ အေပါ့စား ဖရီးဂိတ္ စစ္ေရယာဥ္မ်ား၊ ကမ္းလြန္ ကင္းလွည့္ေရယာဥ္ မ်ားႏွင့္ အျခား အမ်ိဳးအစား ေရယာဥ္မ်ား တစ္စီးၿပီး တစ္ၿပီး တည္ေဆာက္၊ တစ္စီးၿပီး တစ္စီးေရခ်၊ တစ္စီးၿပီး တစ္စီး တပ္ေတာ္ဝင္လ်က္ ပင္လယ္ျပင္ စစ္ဆင္ေရး တာဝန္မ်ားကုိ ထမ္းေဆာင္လ်က္ ရွိပါသည္။

အမွန္စင္စစ္ က်ယ္ေျပာလွေသာ မိမိတုိ႔ ပုိင္ဆုိင္သည့္ ပင္လယ္ျပင္ကုိ ကာကြယ္ရန္မွာ ေခတ္မီစြမ္းရည္ ထက္ျမက္ေသာ အရြယ္အစား ႀကီးမားၿပီး ပင္လယ္ျပင္တြင္ ၾကာရွည္တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ေသာ စစ္ေရယာဥ္ ႀကီးမ်ားရွိရန္ အဓိကအေျခခံ လုိအပ္ခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိေရာက္ေသာ လက္နက္ႏွင့္ လက္နက္စနစ္ မ်ားအား ေရယာဥ္ႀကီးမ်ား ေပၚတြင္ တပ္ဆင္၍ ပညာရပ္ဆုိင္ရာ ကြၽမ္းက်င္ေသာ ေရျပင္ တုိက္ပြဲဝင္ အရာရွိ၊ စစ္သည္မ်ား ႏွင့္ ေပါင္းစည္း လုိက္ေသာ အခါတြင္ ေရယာဥ္၊ လက္နက္ ႏွင့္ လက္နက္စနစ္ ႏွင့္ လူတုိ႔ ဟန္ခ်က္ ညီစြာျဖင့္ ေရျပင္တုိက္ပြဲမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ဆင္ႏႊဲ ႏုိင္ေပသည္။

စစ္ေရယာဥ္ႀကီး တြင္ ေခတ္မီ ဆန္းျပား ႐ႈပ္ေထြးေသာ လက္နက္ႏွင့္ လက္နက္ စနစ္မ်ား၊ အာ႐ုံခံ ကိရိယာ မ်ား တပ္ဆင္ ရာတြင္လည္း ေရတပ္ပင္မ လက္နက္ခဲယမ္း မီးေက်ာက္တပ္မွ လက္နက္ႏွင့္ လက္နက္စနစ္ အင္ဂ်င္နီယာ မ်ားကလည္း ကြၽမ္းက်င္စြာ တပ္ဆင္၍ တုိက္စြမ္းအား တုိးျမင့္ေပးႏုိင္ ခဲ့ပါသည္။

ႏုိင္ငံေတာ္၏ ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လုံၿခံဳေရးသည္ ႏုိင္ငံတစ္ခု အတြက္ ဦးစားေပး လုပ္ေဆာင္ရမည့္ အေရးႀကီး လုပ္ငန္း ျဖစ္သျဖင့္ တပ္မေတာ္သည္ အဓိကတာဝန္ အျဖစ္ အေလးထား ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါသည္။ မိမိတုိ႔ ႏုိင္ငံ၏ ကမ္း႐ုိးတန္းသည္ အလ်ားမုိင္ ၁၃ဝဝ ေက်ာ္ ရွည္လ်ားၿပီး ကမ္းနီးကမ္းေဝး ကြၽန္းေပါင္း ၃ဝဝဝ ေက်ာ္ ရွိသျဖင့္ ယင္းတုိ႔ကုိ လုံၿခံဳစြာ ကာကြယ္ေရးမွာ တာဝန္ ႀကီးမားၿပီး တပ္မေတာ္(ေရ) ၏ အဓိကတာဝန္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ႀကီးမားေသာ စစ္ေရယာဥ္ တစ္စီးအား တည္ေဆာက္ ရာတြင္ ဒီဇုိင္း ေရးဆြဲျခင္းသည္ အေရးႀကီးဆုံး စတင္ လုပ္ငန္းျဖစ္ရာ မိမိကုိယ္ပုိင္ ဒီဇုိင္းျဖင့္ ေရးဆြဲႏုိင္ ခဲ့ၿပီး စစ္ေရယာဥ္၏ ေရဒါပုံရိပ္ ေလ်ာ့ခ်ႏုိင္ေသာ ဒီဇုိင္း ကုိလည္း ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္အတန္းမီ ေရးဆြဲႏုိင္ခဲ့ျခင္း မွာလည္း တပ္မေတာ္(ေရ) ရွိ ထူးခြၽန္ ထက္ျမက္ေသာ ေရယာဥ္ ဗိသုကာ ပညာရွင္မ်ား၏ အႀကိမ္ႀကိမ္ ထပ္တလဲလဲ၊ စူးစမ္းစိစစ္ တြက္ခ်က္ ေရးဆြဲႏုိင္ခဲ့မႈ ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ရရွိလာေသာ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီ ဒီဇုိင္းမွသည္ ေရယာဥ္ကုိယ္ထည္ တည္ေဆာက္ေရး ကြၽမ္းက်င္သူ စစ္သည္မ်ား၊ ေရယာဥ္ဖစ္တာ တပ္ဆင္ေရး ကြၽမ္းက်င္သူ စစ္သည္မ်ား၊ ေရေအာက္ပုိင္း ဆုိင္ရာ တပ္ဆင္ေရး ကြၽမ္းက်င္ စစ္သည္မ်ားႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ တပ္ဆင္ေရး ဆုိင္ရာ ကြၽမ္းက်င္မႈ စစ္သည္မ်ား၏ မိမိအခန္းက႑ အလုိက္ အကြက္ေစ့ေစ့၊ တက္ညီလက္ညီ တည္ေဆာက္ၾကရာမွ ေပၚထြန္းလာသည့္ ရလဒ္ေကာင္း ျဖစ္ေပသည္။

တပ္ေတာ္ဝင္ အခမ္းအနားသုိ႔ အၿငိမ္းစား ယူသြားၾကေသာ အင္ဂ်င္နီယာ အရာရွိ၊ အျခားအဆင့္ မ်ားလည္း တက္ေရာက္ခဲ့ ၾကၿပီး မိမိတုိ႔ လက္ဆင့္ကမ္း အေမြ ေပးခဲ့ေသာ တည္ေဆာက္ေရး နည္းပညာ အေတြ႕အႀကံဳ မ်ားႏွင့္ ယခုေခတ္မီ တည္ေဆာက္ေရး စနစ္မ်ား ေပါင္းစပ္ကာ တပည့္မ်ား တည္ေဆာက္ ထားေသာ စစ္ေရယာဥ္ ႀကီၤးအားၾကည့္၍ ဝမ္းသာပီတိ ဂုဏ္ယူ ေနၾကပါသည္။ အမွန္စင္စစ္ ေရယာဥ္ တည္ေဆာက္ေရး နည္းပညာ ကြၽမ္းက်င္သူ မ်ားသည္ ျပင္ပ၊ ႏုိင္ငံရပ္ျခားတြင္ ဝင္ေငြမ်ားစြာ ရရွိေသာ္လည္း ႏုိင္ငံခ်စ္စိတ္၊ တပ္မေတာ္ ခ်စ္စိတ္၊ ေရယာဥ္ခ်စ္စိတ္ ျဖင့္ မိမိ တည္ေဆာက္ လာေသာ ေရယာဥ္ အစိတ္အပုိင္းမ်ား တုိးတက္၍ ႐ုပ္လုံးၾ<ြကေနမႈ ကုိ တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္ရင္း ပီတိပြား ေနရသည့္ အရသာကုိ ပုိမိုမက္ေမာၾက ပါသည္။

အခမ္းအနား တက္ေရာက္ေသာ အၿငိမ္းစား အင္ဂ်င္နီယာ အရာရွိ၊ စစ္သည္မ်ား ကုိလည္း တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ေတြ႕ဆုံခဲ့ ပါသည္။ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ မွလည္း စစ္ေရယာဥ္ က်န္စစ္သား တည္ေဆာက္ ရာတြင္ ပါဝင္ခဲ့ၾကေသာ အရာရွိ၊ စစ္သည္မ်ားအား ခ်ီးက်ဴး ဂုဏ္ျပဳစကား ေျပာၾကား၍ အရာရွိ၊ စစ္သည္မ်ား ဝမ္းသာပီတိ ျဖစ္ရကာ ေနာက္ စစ္ေရယာဥ္မ်ား တည္ေဆာက္ေရး အတြက္ အားသစ္မ်ား တဖြားဖြား ေပၚလာ ရပါသည္။ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ကုိယ္တုိင္ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ သျဖင့္ တပ္မေတာ္ အႀကီးအကဲ၏ အသိအမွတ္ ျပဳမႈေၾကာင့္ ပန္းသမွ် အေမာေျပကာ အားသစ္မ်ား ေဝရလာပါသည္။

အမွန္စင္စစ္ ဤသုိ႔ေခတ္မီ စစ္ေရယာဥ္ႀကီး မ်ားကုိ ျပည္ပမွ ဝယ္ယူပါက အေမရိကန္ ေဒၚလာသန္း ၃ဝဝ ခန္႔ကုန္က်မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျပည္တြင္း၌ပင္ တပ္မေတာ္(ေရ) မွ ကြၽမ္းက်င္ အရာရွိ၊ စစ္သည္မ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့ရာ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီ စစ္ေရယာဥ္ အျဖစ္ တည္ေဆာက္ ႏုိင္ၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္ ဘ႑ာေငြ သက္သာ ေစခဲ့ပါသည္။

ျမန္မာ့ပင္လယ္ ကာကြယ္ရန္ မရွိမျဖစ္ လုိအပ္ေသာ စစ္ေရယာဥ္ႀကီး မ်ားကုိ တည္ေဆာက္ေပး ေနသူမ်ား သည္လည္း စစ္ေရယာဥ္ ဝယ္ယူသူမွ တည္ေဆာက္သူ အျဖစ္ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီ တုိးတက္ ေျပာင္းလဲ သြားၿပီဟုလည္း ဆုိႏုိင္ပါသည္။

ေခတ္မီ တပ္မေတာ္(ေရ) တည္ေဆာက္ေရး အတြက္ မရွိမျဖစ္ လုိအပ္ေသာ ေရယာဥ္ တည္ေဆာက္ေရး က႑တြင္ အားႀကိဳးမာန္တက္ တာဝန္ေက်ပြန္စြာ ေဆာင္ရြက္ ေနေသာ စြမ္းအင္ ထက္ျမက္သည့္ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ မ်ားအား ဂုဏ္ျပဳ ေရးသားအပ္ပါသည္။

#Themyawadydaily
#ျမ၀တီေန႔စဥ္

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page

Powered By Blogger