ကေလာ ၊ ၂၉-၉-၂၀၁၄
ျပည္တြင္း ျပည္ပ ေျခလ်င္ႏွင့္ ေတာင္တက္ သမားမ်ား စိတ္ဝင္စားစြာ တက္ေရာက္ေလ့ ရိွေသာ ကေလာၿမိဳ႕ အေရွ႕ ေတာင္ဘက္ ေလးမိုင္ခန္႔ အကြာ ျမင္းမထိ လိုဏ္ဂူႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္း ဆိုင္တြင္ တည္ရိွေသာ ၁ဝ၇၅ ေပ ျမင့္သည့္ ျမင္းမထိေတာင္ ႏွင့္ ျမင္းမထိ လုိဏ္ဂူ (ပုံ) သုိ႔လာေရာက္ ၾကေသာ ျပည္ပ ခရီးသြားမ်ား အထူး စိတ္ဝင္စားကာ သြားေရာက္ ေလ့လာမႈမ်ား ရိွေၾကာင္း ျမင္းမထိ ရြာခံ တစ္ဦးထံမွ သိရသည္။
''ကေလာၿမိဳ႕ဟာ ပင္လယ္ေရ မ်က္ႏွာျပင္ အထက္ ၄၃၁၅ ေပရိွၿပီး ျမင္းမထိ ေတာင္ဟာ ေတာင္ေျခ ကေန ၁ဝ၇၅ ေပ အျမင့္ရိွတ့ဲ အတြက္ ပတ္ဝန္းက်င္ ေဒသမွာ အျမင့္ဆုံး ေတာင္အျဖစ္ တည္ရိွတ့ဲ အတြက္ ျပည္ပ ဧည့္သည္ေတြ စိတ္ဝင္တစား ရိွလွတ့ဲ ေတာင္အျဖစ္ တည္ရိွ ေနပါတယ္။ ျမင္းမထိ ေတာင္ေျခရင္း က ျမင္းမထိရြာ ဟာ ကေလာ - ေအာင္ပန္း ျပည္ေထာင္စု လမ္းေပၚကေန သြားရတာ ျဖစ္ၿပီး ကေလာ ကေန ေလးမိုင္၊ ေအာင္ပန္း ကေန ႏွစ္မိုင္ရိွ တ့ဲ ပင္ေလာင္း - ဖယ္ခုံ - လြိဳင္ေကာ္ သြားတ့ဲ ကားလမ္းမွာ ရိွပါတယ္။ ပင္ေလာင္းဘက္ ကုိ လမ္းဆုံကေန ေလးမိုင္ေလာက္ သြားလိုက္ရင္ ျမင္းမထိကုိ ေရာက္ပါတယ္ ''ဟု ျမင္းမထိ ရြာခံတစ္ဦးက ေျပာျပသည္။
ေရွးသူေဟာင္းမ်ား ေျပာစမွတ္ ျပဳခ့ဲသည္မွာ ရြာႀကီး တစ္ရြာအနီး ခ်ဳိင့္ႀကီး အတြင္းမွ အင္အား ႀကီးမားေသာ ျမင္းႀကီး ေလးေကာင္ ထြက္လာ၍ စိုက္ပ်ဳိး ထားေသာ ေကာက္ပဲသီးႏွံ မ်ားကုိ စားေသာက္ပစ္ရာ ေျခာက္လွန္႔ မရသျဖင့္ ပုဂံျပည့္ရွင္ အေနာ္ရထာမင္း ထံ အကူအညီ ေတာင္းၾကရာ က်န္စစ္သား၊ ငေထြ႐ူး၊ ငလုံးလက္ဖယ္၊ ေညာင္ဦးဖီး စေသာ သူရဲေကာင္း ေလးဦး ေစလႊတ္လိုက္ ၍ အဆုိပါ ျမင္းႀကီးမ်ားကုိ ဖမ္းယူ ေလ့က်င့္လ်က္ ပုဂံ ေနျပည္ေတာ္ သုိ႔ ယူေဆာင္ သြားခ့ဲေၾကာင္း၊ ျမင္းထြက္ေသာ ရြာကုိ ယခုတိုင္ ျမင္းတြင္းရြာ ဟု ေခၚလ်က္ ရိွေၾကာင္း သိရသည္။
အဆုိပါ ျမင္းတြင္းရြာ သည္ ကေလာၿမိဳ႕နယ္ ႏွင့္ ပင္ေလာင္း ၿမိဳ႕နယ္ အဝင္ ဘီလူးေခ်ာင္း အနီးတြင္ တည္ရိွၿပီး ျမင္းမ်ား ထြက္မေျပး ႏိုင္ရန္ ဝိုင္းဝန္း ဖမ္းသည့္ ေနရာကုိ ျမင္းဝန္း ဟုေ ခၚတြင္ခ့ဲရာမွ ယခုအခါ အင္းဝန္းရြာ အျဖစ္ ျမင္းမထိရြာ ၏ အေရွ႕ဘက္ တစ္မိုင္ေက်ာ္ ခန္႔ အကြာတြင္ တည္ရိွေၾကာင္း သိရသည္။
ျမင္းမ်ားကုိ ဖမ္းယူ ခရီးထြက္ခ့ဲရာ အလြန္ ျမင့္မားေသာ ေတာင္ႀကီးကုိ ေတြ႕၍ က်န္စစ္သားသည္ ျမင္းကုိစီးကာ ထုိေတာင္ကုိ ခုန္ေက်ာ္ရာ တစ္ဖက္သုိ႔ ေရာက္ရိွသျဖင့္ ယခု ထက္တိုင္ ျမင္းမထိေတာင္ ဟု ေခၚတြင္ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ျမင္းေျမသုိ႔ က်ေသာ ေနရာ၌ ေခတၱနားကာ အနီးတြင္ ေတြ႕ေသာ ေရတြင္းနားတြင္ ျမင္းကုိလွန္၍ အစာစား ေစရာ ေနရာကုိ ျမင္းလွန္ေတာင္၊ ေရတြင္းကုိ ျမင္းလွန္တြင္း ဟု ယခုထက္တိုင္ ေခၚတြင္လ်က္ ရိွေၾကာင္း သိရသည္။ (၃၃၄)
#Yadanarpondaily
No comments:
Post a Comment