www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Friday, November 22, 2013

ကမၻာေပၚတြင္ ဒုတိယ အျမင့္ဆံုးတံတား အျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္း ခံခဲ့ရသည့္ ကမၻာေက်ာ္ ဂုတ္ထိပ္တံတားႀကီး ႏွစ္(၁၁၀) ျပည့္ၿပီ



ကမၻာေပၚတြင္ ဒုတိယ အျမင့္ဆံုးတံတား အျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္း ခံခဲ့ရသည့္ 
ကမၻာေက်ာ္ ဂုတ္ထိပ္တံတားႀကီး ႏွစ္(၁၁၀) ျပည့္ၿပီ

သက္ႏုိင္(ျပင္ဦးလြင္)

ျမစ္ေခ်ာင္း မ်ားသည္ တစ္ခါတစ္ရံ တြင္ တစ္ေနရာ၌ ငုပ္လွ်ိဳး ကြယ္ေပ်ာက္ သြားၿပီး အျခား တစ္ေနရာ၌ ျပန္လည္ ထြက္ေပၚလာ၍ စီးဆင္း တတ္ၾကသည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ (ေျမာက္ပုိင္း) ေက်ာက္မဲ ၿမိဳ႕နယ္ တြင္လည္း " နမ္းပေဆး " ျမစ္သည္ ထုိသုိ႔ ေျမႀကီးအတြင္း ငုပ္လွ်ိဳး ကြယ္ေပ်ာက္ သြားၿပီးမွ ျမစ္ေၾကာင္း ျပန္လည္ ျဖစ္ေပၚ စီးဆင္းေသာ ေနရာကို " ငုပ္ထိပ္ " ဟု ေခၚဆုိရာမွ ကာလ ၾကာျမင့္ေသာ အခါ " ဂုတ္ထိပ္ " ဟု လူသိမ်ား ေခၚေ၀ၚ လာၾကသည္။

ထုိ ဂုတ္ထိပ္ အနီးတြင္ သစ္ပင္ ခ်ဳံႏြယ္မ်ား ထူထပ္ မ်ားျပားစြာ ေပါက္ေရာက္လ်က္ ရွိၿပီး အလြန္ မတ္ေစာက္ေသာ လွ်ိဳႀကီး မ်ားလည္း ရွိေပသည္။ အဂၤလိပ္ တို႔သည္ ၁၈၅၂ ခုႏွစ္တြင္ ေအာက္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ကုိ သိမ္းယူခဲ့ၿပီး ၁၈၇၄ ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ - ျပည္ မီးရထားလမ္း ကုိ စတင္ ေဖာက္လုပ္ကာ ၁၈၇၇ ခုႏွစ္ ေမလ ၁ ရက္တြင္ စတင္ ေျပးဆဲြ ႏုိင္ခဲ့သည္။ ၁၈၈၅ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာ တစ္ႏုိင္ငံလံုး ကုိ သိမ္းယူ၍ မီးရထားလမ္း မ်ား ဆက္လက္ ေဖာက္လုပ္ ခဲ့ရာ မႏၲေလး - လား႐ႈိး မီးရထားလမ္း သည္လည္း တစ္ခု အပါအ၀င္ ျဖစ္သည္။

အဂၤလိပ္တုိ႔ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ေသာ မီးရထားလမ္း မ်ားထဲတြင္ မႏၲေလး - လား႐ႈိးလမ္း ႏွင့္ သာစည္ - ေရႊေညာင္ လမ္းတုိ႔သည္ ေတာင္ကုန္း ေတာင္တန္း ႏွင့္ လွ်ဳိေျမာင္ ေပါမ်ားေသာ ေၾကာင့္ ကုန္က်စရိတ္ ျမင့္မားခဲ့ ရသည္။ထုိအထဲတြင္ မႏၲေလး - လား႐ႈိး လမ္းေပၚရွိ ဂုတ္ထိပ္ တံတားႀကီး ကုိလည္း ခက္ခက္ခဲခဲ ေဖာက္လုပ္ ခဲ့ရျပန္သည္။ တံတားႀကီး တည္ေဆာက္ရန္ လုိအပ္ေသာ ပစၥည္းမ်ားကုိ အေမရိကန္ ႏုိင္ငံ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ မွ သေဘၤာႀကီး မ်ားျဖင့္ သယ္ယူ ခဲ့ၾက ရသည္။

ဂုတ္ထိပ္ တံတားႀကီး သည္ အျခားတံတား မ်ားနည္းတူ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားကုိ ေက်ာ္ျဖတ္ ေဖာက္လုပ္ေသာ တံတား မဟုတ္ဘဲ အလြန္ မတ္ေစာက္ေသာ လွ်ိဳႀကီး ႏွစ္ခုကုိ ဆက္သြယ္ ေဖာက္လုပ္ ထားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ဂုတ္ထိပ္ တံတားႀကီး သည္ ေပ ၂၂၆၀ ရွည္လ်ားၿပီး ေပ ၁၁၀၀ ျမင့္ေသာေၾကာင့္ ကမၻာေပၚတြင္ ဒုတိယ အျမင့္ဆံုး တံတားအျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္း ခံခဲ့ရသည္။ တံတားႀကီး တည္ေဆာက္ ရာတြင္ သံ ႏွင့္ သံမဏိ တန္ခ်ိန္ေပါင္း ၄၃၁၁ တန္ရွိၿပီး ၊ အသံုးျပဳ ခဲ့ရသည့္ သံမႈိေပါင္း မွာ အေရအတြက္ အားလံုး ၁၀ သိန္း ရွိခဲ့သည္။

တံတားႀကီး သည္ ေနာင္ခ်ိဳ ဘူတာႏွင့္ ၇ မုိင္အကြာတြင္ တည္ရွိၿပီး ေနာင္ခ်ိဳၿမိဳ႕နယ္ ႏွင့္ ေက်ာက္မဲၿမိဳ႕နယ္ တုိ႔၏ နယ္နိမိတ္ သတ္မွတ္ ထားရာလည္း ျဖစ္သည္။ တံတားေပၚတြင္ မီးရထား တစ္မ်ိဳးသာလွ်င္ သြားလာ ႏုိင္သည္။ ယခင္က တံတားေပၚတြင္ ေလ့လာ ၾကည့္႐ႈ သြားလာႏုိင္ရန္ ခြင့္ျပဳ ခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခါ ထုိကဲ့သုိ႔ ေျခက်င္ ေလွ်ာက္ျခင္း မ်ိဳးကုိ လံုၿခံဳေရး အရ ခြင့္ျပဳျခင္း မရွိေတာ့ေပ။

ဂုတ္ထိပ္ တံတားႀကီး ေအာက္ မနီးမေ၀း တြင္ အေကြ႕အေကာက္ မ်ားစြာျဖင့္ အလြန္ လွပေသာ ဂုတ္တြင္း အဆင္း - အတက္ လမ္းရွိသည္။ ေနာင္ခ်ိဳၿမိဳ႕ မွ ေကြ႕ေကာက္ ဆင္းလာၿပီး ေနာက္ဆံုး ဂုတ္တြင္းတံတား ေရာက္ရွိပါက ေနာင္ခ်ိဳၿမိဳ႕နယ္ ကုန္ဆံုးၿပီး အတက္လမ္းသည္ ေက်ာက္မဲၿမိဳ႕နယ္ တြင္ ပါ၀င္ သြားသည္။ ထုိလမ္းေပၚတြင္ ကားႀကီး ၊ ကားငယ္ မ်ားႏွင့္ ဆုိင္ကယ္မ်ား သြားလာ ႏုိင္ၿပီး မႏၲေလး - မူဆယ္ ျပည္ေထာင္စု လမ္းမႀကီး ၏ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။


ကမၻာေက်ာ္ ဂုတ္ထိပ္ တံတားႀကီး ကုိ ၁၉၀၃ ခုႏွစ္တြင္ ေဆာက္လုပ္ ၿပီးစီးခဲ့ရာ ယခုအခါ ႏွစ္ေပါင္း (၁၁၀) ျပည့္ၿပီ ျဖစ္သည္။ တံတားႀကီး သုိ႔ ျပင္ဦးလြင္ ႏွင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ တုိ႔မွ မီးရထား ျဖင့္ လည္းေကာင္း ၊ ကားလမ္းမွ ေသာ္လည္းေကာင္း ေန႔ခ်င္းျပန္ သြားေရာက္ ေလ့လာ လည္ပတ္ ႏုိင္ပါေၾကာင္း ႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ၏ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ေကာင္းမြန္ ေခ်ာေမြ႕ ေစေရး အတြက္ ႏွစ္ေပါင္း (၁၁၀) တုိင္တုိင္ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ ေပးခဲ့ေသာ ကမၻာေက်ာ္ ဂုတ္ထိပ္ တံတားႀကီး ကမၻာတည္သေရႊ႕ ျမန္မာ့ ဂုဏ္ေဆာင္ႏုိင္ ပါေစဟု ဆုေတာင္း ေမတၱာ ပုိ႔သအပ္ ပါသည္။


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page

Powered By Blogger