ရန္ကုန္ ၊ ၂၂-၁၂-၂၀၁၄
တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ မ်ားက ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားကို အကဲျဖတ္ အမွတ္ေပးသည့္ စနစ္အား တကၠသိုလ္ မ်ားတြင္ က်င့္သံုးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ေဒါက္တာ ေအာင္သူ က ေျပာသည္။
''ဖြဲ႕စည္းပံုအရ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ကေန သ႐ုပ္ျပ ရာထူးအထိ ဆက္လက ္ခန္႔ထားမႈ ရွိ၊ မရွိ ကို အခ်ိန္ပိုင္း စနစ္နဲ႔ ေျပာင္းလဲ က်င့္သံုးမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီ အကဲျဖတ္စနစ္ကို က်င့္သံုးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ရလဒ္ေတြကို ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ကေန သ႐ုပ္ျပရာထူး အထိ ရာထူး အတိုး - အေလွ်ာ့ ကိစၥရပ္ေတြမွာ ထည့္သြင္း စဥ္းစားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ အကဲျဖတ္စနစ္ အရ အရင္ ပံုစံအတိုင္း ရာထူး အလြယ္တကူ မတိုးေတာ့ဘဲ ဆရာမ အားလံုးရဲ႕ အရည္အေသြး အမွန္ကို သိရွိႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာတစ္ေယာက္ ရဲ႕ အရည္အေသြးကို ေက်ာင္းသားက အကဲျဖတ္ ေပးတဲ့စနစ္ ျဖစ္ပါတယ္'' ဟု ၄င္းက ဆက္လက္ ေျပာသည္။
အဆိုပါစနစ္ကို ေရးဆြဲလ်က္ ရွိသည့္ အဆင့္ျမင့္ ပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္း တြင္ ထည့္သြင္းထားၿပီး တကၠသိုလ္မ်ား အရည္အေသြး အကဲျဖတ္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား အရ တကၠသုိလ္ မ်ား ဖြဲ႕စည္းပံု ေျပာင္းလဲ၍ ေက်ာင္းသား မ်ားက တကၠသုိလ္ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားအား ျပန္လည္ အကဲျဖတ္ အမွတ္ေပးသည့္ စနစ္ကို က်င့္သံုး သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားသည္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ အရည္အေသြး ကို အကဲျဖတ္ ရာတြင္ ပညာသင္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္ ၿပီးဆံုးသည့္ အခါ အဆိုပါ အမွတ္ေပး စနစ္ျဖင့္ ဆရာမ်ား၏ သင္ၾကားမႈ စြမ္းရည္ႏွင့္ ဗဟုသုတ စြမ္းရည္ကို အကဲျဖတ္မႈ လုပ္ေဆာင္မည္ ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ ေဆာင္ရြက္ၿပီး ေနာက္ သက္ဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္မ်ား အလိုက္ အရည္အေသြး အကဲျဖတ္ေရး အဖြဲ႕မ်ား ဖြဲ႕စည္းကာ ၄င္း ရလဒ္မ်ားကို ေက်ာင္းသားမ်ား ကိုယ္စား ထိန္းသိမ္း ေဆာင္ရြက္ ေပးမည္ ျဖစ္သည္။
အဆိုပါ အကဲျဖတ္မႈ ရလဒ္မ်ားကို ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား တကၠသိုလ္ ေျပာင္းလဲ ေလွ်ာက္ထားရာတြင္ ထည့္သြင္း စဥ္းစားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆင့္ျမင့္ ပညာေရး ဥပေဒ မူၾကမ္းပါ တကၠသိုလ္မ်ား ဖြဲ႕စည္းပံု အသစ္အရ အထက္ ျမန္မာျပည္ႏွင့္ ေအာက္ ျမန္မာျပည္ ဦးစီးဌာန ဟူ၍ ရွိေတာ့မည္ မဟုတ္ဘဲ တကၠသိုလ္ အသီးသီးတြင္ မိမိ တကၠသိုလ္၏ လိုအပ္ခ်က္ ႏွင္႔အညီ သင္ၾကားေရး မဟာဌာန မ်ားကို ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ျခင္း၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လိုအပ္သလို ခန္႔ထား ခြင့္ျပဳျခင္းတို႔ ပါဝင္မည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္မ်ား၊ ဒုတိယ ပါေမာကၡခ်ဳပ္၊ ကထိက၊ လက္ေထာက္ ကထိက ႏွင့္ သ႐ုပ္ျပ၊ နည္းျပ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ား ခန္႔ထားေရးကို အခ်ိန္ပိုင္း စနစ္ျဖင့္ ေျပာင္းလဲ က်င့္သံုးေရး ပါဝင္မည္ ျဖစ္သည္။
ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္တြင္ တကၠသိုလ္၊ ဒီဂရီေကာလိပ္ ၆၁ ခု၊ သိပံၸႏွင့္ နည္းပညာ ဝန္ႀကီးဌာန တြင္ တကၠသိုလ္၊ ဒီဂရီ ေကာလိပ္ ၁၅ ခု၊ ဝန္ႀကီးဌာန ၁ဝ ခုမွ တကၠသိုလ္ ႏွင့္ ေကာလိပ္မ်ား အပါအဝင္ အဆင့္ျမင့္ ပညာက႑ တြင္ တကၠသိုလ္၊ ဒီဂရီ ေကာလိပ္ ၁၆၉ ခု ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ (၄၄၇)
#Themyawadydaily
#ျမ၀တီေန႔စဥ္
No comments:
Post a Comment