ဟီရိၾသတၱပၸ ရွိႏုိင္ၾကပါေစ
ဦးေက်ာ္ေဇာ(လွသိပၸံ၊ ေရႊဘို)
အႏုပညာ အခန္းက႑ ဆုိတာဟာ မီဒီယာ ထဲမွာေတာ့ လူထုနဲ႔ အလြယ္တကူ ထိေတြ႕ႏုိင္တဲ့ လူထု အမ်ားစုနဲ႔ ထိေတြ႕ႏိုင္တဲ့ အတုိင္းအတာ တစ္ခုခုထိ အက်ဳိး သက္ေရာက္ ႏုိင္တဲ့ ဘာသာရပ္ Subject တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ အထူး သျဖင့္ေတာ့ အနာဂတ္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ အေရးအရာ ေတြကုိ ပခံုးေျပာင္း တာဝန္ယူၾကမယ့္ လူငယ္လူရြယ္ ေတြအေပၚမွာ ပုိၿပီး အက်ဳိး သက္ေရာက္မႈ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဝါသနာ ပါလုိ႔၊ မိမိရဲ႕ ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္မႈ ေၾကာင့္မို႔လို႔၊ ကိုက္ညီ လိုက္ဖက္တဲ့ အရည္အခ်င္း ေတြရွိလို႔မို႔ အႏုပညာ စင္ျမင့္ ေပၚကုိ ေရာက္လာၾက တာေတာ့ မွန္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ ခ်ီးက်ဴး ဂုဏ္ျပဳ ပါတယ္။ လြယ္လြယ္ ကူကူနဲ႔ ေရာက္လာတာ မဟုတ္ဘဲ အခက္အခဲ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေတြကို ရင္ဆုိင္ ေက်ာ္လႊား ခဲ့ၿပီးမွ ေရာက္လာ ရတာလို႔လဲ နားလည္ လက္ခံ ေပးပါတယ္။
အဲဒီလို စင္ျမင့္ေပၚ ေရာက္လာပါၿပီ ဆိုကတည္းက သတိထားဖြယ္၊ သတိျပဳဖြယ္၊ ေဆာင္ရန္၊ ေရွာင္ရန္၊ က်င့္ဝတ္ေတြက အေရးႀကီး လာပါၿပီ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့ မိမိ ကုိယ္တုိင္က ေလာက စည္းမ်ဥ္း ဥပေဒေတြနဲ႔ သတ္မွတ္ ထားျခင္း မခံရတဲ့ မီဒီယာသမား ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။ ဒီအခ်ိန္မွာ မိမိဟာ Semi or Quarter National figure ျဖစ္ေနပါၿပီ။ လူငယ္ လူရြယ္ေလး ေတြဟာ မိမိရဲ႕ Acting ေပၚမွာ၊ မိမိေပးတဲ့ message ေပၚမွာ၊ မိမိရဲ႕ Character ေပၚမွာ၊ မိမိရဲ႕ concept အေပၚမွာ၊ အေျခခံၿပီး အတုယူၾက ပါလိမ့္မယ္။ အတုလဲ ယူခဲ့ၾက ပါတယ္။
ဒါကုိ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ သမုိင္းမွာ ေတြ႕ရ ပါလိမ့္မယ္။ မင္းသားက ေဘာင္းဘီရွည္ ဖင္က်ပ္ ဝတ္ေတာ့ လူငယ္ေတြ လိုက္ဝတ္ ၾကတယ္၊ မင္းသားက Bell ေဘာင္းဘီ ဝတ္ေတာ့ လူငယ္ေတြ လိုက္ဝတ္ ၾကတယ္။ မင္းသမီးက လံုခ်ည္တုိ ဝတ္ေတာ့ မိန္းကေလး ေတြက လုိက္ဝတ္ၾက တယ္။ ဟုိကြဲ၊ ဒီကြဲ ဝတ္ေတာ့လဲ လိုက္ဝတ္ ၾကတယ္။ မင္းသမီးက ေအာက္တုိ အထက္ဟုိက္ ဝတ္ေတာ့ လိုက္ဝတ္ ၾကတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဘယ္ထိ ေအာင္မ်ား ဘယ္လို လုပ္ၾက မလဲေတာ့ မသိဘူးေပါ့။
အခုေခတ္က ဆင္ဆာေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး လို႔ ေျပာၾကတယ္။ လူေတြက ဆင္ဆာ ဆုိတာကို စာေပသခ်ဳႋင္း၊ မီဒီယာသခ်ဳႋင္း လို႔လဲ ေျပာၾကတယ္။ ဒီမိုကေရစီေခတ္ မွာ မလိုေတာ့ဘူး လို႔လဲ ေျပာၾက ဆုိၾက ဆုိေတာ့ ေခတ္နဲ႔အညီ ျဖဳတ္ပစ္ လိုက္တယ္။ ဇာတ္လမ္းက အဲ့ဒီက စတာပဲ။
တစ္ေန႔ဆီက ကေလးေတြ ၾကည့္ေနတဲ့ video ဇာတ္ကား တစ္ခုကို အမွတ္မထင္ မတ္တပ္ရပ္ၿပီး ၾကည့္မိ ပါတယ္။ ဇာတ္လမ္း အစ - အဆံုးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ၾကည့္မိတဲ့ ဇာတ္ကြက္မွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ အမ်ဳိးသမီးက လူဆိုး ႏွစ္ေယာက္နဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ fight ေနတဲ့ အခန္းျဖစ္ ေနတယ္။ ေဘာင္းဘီရွည္တို႔ ဘာတုိ႔ နဲ႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ လံုခ်ည္ဝတ္ နဲ႔ပဲ ကေလးေတြ ကေတာ့ ထံုးစံအတုိင္း ႀကိဳက္ၾက တာေပါ့။ အဲဒီလိုခ်ရင္း ႏွက္ရင္း သ႐ုပ္ေဆာင္ မင္းသမီးက လူဆုိးကုိ အုိက္တင္ပါပါ ကန္ထည့္ လိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ ေပါင္ရင္း ခြဆံုထိ လွစ္ဟ သြားတာကုိ ေတြ႕လိုက္ ရပါတယ္။ ကေလးေတြ ကေတာင္ 'ဟာ' ကနဲ အသံထြက္ သြားတယ္။ ၾကည့္လိုက္ ရတာကေတာ့ အားလံုးဟာ မ်က္စိ ရွက္စရာေတြ ပါပဲ။ ဒါဟာ ႐ုိက္ကြင္း တစ္ခုထဲမွာ မေတာ္တဆ ျဖစ္တတ္ တာမ်ဳိးလုိ႔ နားလည္ ေပးႏုိင္ေပမယ့္ အမ်ားျပည္သူ ၾကည့္႐ႈဖုိ႔ ပရိသတ္ထဲကုိ ပို႔ေတာ့မယ္ ဆုိရင္ေတာ့ တာဝန္ ရွိသူေတြ အေနနဲ႔ edit လုပ္ေပးရမွာပါ။ အခုေတာ့ လုပ္ခ်က္က သိပ္ကို ပြင့္လင္းျမင္သာ လြန္းတယ္။ အဲဒါကုိပဲ ဒီမုိကေရစီ လို႔ ထင္ေနရင္ေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ အနာဂတ္ဟာ ရင္ေလး စရာႀကီးပဲ။ ႐ုိက္ကူးသူေရာ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ သူေရာ၊ ႐ိုက္ကူးေရး မွာပါဝင္တဲ့ အျခား တာဝန္ရွိ သူေတြေရာဟာ မိမိတို႔ ဇာတ္ကားရဲ႕ presentation ကုိ ျပန္ မၾကည့္ၾက တာလား။ တမင္ပဲ လုပ္လႊတ္လုိက္ တာလား ဆုိတာေတာ့ ကာယကံရွင္ ေတြပဲ သိပါလိမ့္မယ္။
ၿပီးခဲ့တဲ့ ေခတ္တုန္းက မင္းသမီး ခ်က္ေပၚလို႔ ဆိုၿပီး ႐ိုက္ကူးေရးမွာ ကန္႔သတ္ခံ လိုက္ရတာကို ၾကားလိုက္ ရေသးတယ္။ ခုေတာ့ ခ်က္ေပၚ တာေလာက္ေတာ့ လာမေျပာနဲ႔ ပ်င္းေတာင္ ပ်င္းေသးတယ္ ... လုိ႔ ေျပာၾကမလား မသိဘူး။ လက္ေတြ႕ပဲေလ။ အႏုပညာ သမားတစ္ဦးက ရည္ရြယ္ခ်က္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေကာင္းေကာင္း၊ တင္ျပပံု လြဲမွား ေနရင္ေတာ့ ျပည္သူရဲ႕ ေထာက္ခံမႈကို ေရရွည္မွာ ထိန္းထားႏုိင္ဖုိ႔ မလြယ္ပါဘူး။ မိမိ ေပးလိုက္တဲ့ message ဟာ ျပည္သူ႔အတြက္ အထူးသျဖင့္ လူငယ္လူရြယ္ ေတြအတြက္ အဆိပ္အေတာက္ မျဖစ္ေစဖုိ႔ အထူးဂ႐ုျပဳ ၾကမယ္ဆုိရင္ တာဝန္ေက်တဲ့ အႏုပညာ သမားတုိ႔ ျဖစ္မွာပါ။
#Yadanarpondaily
No comments:
Post a Comment