စာတတ္ေျမာက္ေရး လႈပ္ရွားမႈမွ အမ်ိဳးဂုဏ္ ဇာတိဂုဏ္ ျမႇင့္တင္ေရးသုိ႔
ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ တြင္ အေျခခံ စာတတ္ ေျမာက္ေရး လႈပ္ရွားမႈ မ်ားကုိ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၁ ရက္မွ ေမ ၁၅ ရက္အထိ ၿမိဳ႕နယ္ ၂၉ ၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေက်းရြာ ၁၁၆၃ ရြာ၌ စာသင္ဝုိင္း ၄၄၄၇ ဝုိင္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ၾကရာ စာသင္သား ၄၆၄၇၉ ဦးတုိ႔အား အေျခခံ စာတတ္ ေျမာက္ေအာင္ သင္ၾကား ေပးႏုိင္ခဲ့ သည္။ အေျခခံ စာတတ္ ေျမာက္ေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ား၌ တကၠသုိလ္ ေက်ာင္း ၃ဝ မွ အေျခခံ စာတတ္ ေျမာက္ေရး နည္းျပ သင္တန္း တက္ေရာက္ၿပီး သည့္ လုပ္အားေပး တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ၄၂၆၁ ဦးတုိ႔က ႀကီးၾကပ္သူ ဆရာ၊ ဆရာမ ၄ဝ၃ ဦးႏွင့္အတူ အေျခခံ စာတတ္ ေျမာက္ေရး စာစဥ္မ်ားျဖင့္ သင္ၾကား ျပသေပး ခဲ့ၾကသည္။
၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ အေျခခံ စာတတ္ ေျမာက္ေရး လႈပ္ရွားမႈ ဂုဏ္ျပဳပြဲ အခမ္းအနားကုိ မႏၲေလး ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမ ၌ ေမ ၁၅ ရက္ ညေန ၅ နာရီတြင္ က်င္းပခဲ့ရာ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ တက္ေရာက္ အမွာစကား ေျပာၾကား ခဲ့သည္။ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ က ဂုဏ္ျပဳ အမွာစကား ေျပာၾကား ရာတြင္ မိမိတုိ႔ ႏုိင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေရး အတြက္ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး က႑မ်ားကုိ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ ရာတြင္ အေျခခံ လုိအပ္ ခ်က္ ျဖစ္သည့္ ႏုိင္ငံသား အားလံုး စာတတ္ေျမာက္ ေရးသည္ အေရးႀကီးေသာ လုိအပ္ခ်က္ တစ္ခု ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အလိမၼာ စာမွာရွိ ဆုိသကဲ့သို႔ စာတတ္မွသာ အမွားအမွန္ ကုိ ခြဲျခား သိႏုိင္မည္ ျဖစ္ၿပီး အေကာင္းအဆုိး ကုိလည္း ဆံုးျဖတ္ႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ စာတတ္ ေျမာက္ေရးကုိ ေရွးဘုရင္မ်ား လက္ထက္မွ စၿပီး အစုိးရ အဆက္ဆက္ ၾကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ စာေပ ေပ်ာက္လွ်င္ လူမ်ဳိးပါ ေပ်ာက္သြား ႏုိင္သည့္ အတြက္ လူမ်ဳိး မေပ်ာက္ေအာင္ စာေပ တတ္ေျမာက္ေရး သည္ အမ်ဳိးသားေရး တာဝန္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ျဖင့္ ေျပာၾကား ခ့ဲသည္။
အလိမၼာ စာမွာရွိ ဆိုသကဲ့သုိ႔ စာတတ္မွသာ အမွားအမွန္ကုိ ခြဲျခား သိႏိုင္ၿပီး အေကာင္းအဆုိး ကုိလည္း ဆံုးျဖတ္ ႏုိင္ရန္ စာတတ္ၿပီးေသာ ျပည္သူမ်ားက စာဖတ္ၾက ရမည္ ျဖစ္သည္။ မိမိ ဖတ္ၿပီးေသာ စာမွရရွိသည့္ ဗဟုသုတ ႏွင့္ အေတြးအျမင္ တုိ႔ကုိလည္း အျခား သူမ်ားအား မွ်ေဝၾကပါက ပုိမုိ အက်ဳိးျပဳ ႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ စာေရးဆရာ တုိ႔တြင္ အဓိက အားျဖင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ ႏွစ္မ်ဳိး ရွိတတ္ၾကရာ စာဖတ္သူအား အသိပညာ ဗဟုသုတ ေပးလုိေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ႏွင့္ စာဖတ္သူ၌ ေစတနာ ျဖစ္လာေစရန္ ႏႈိးေဆာ္ေပး လုိေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ တုိ႔ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိပါသည္။
ေစတနာ ႏႈိးေဆာ္စာ မ်ဳိးမွာ စာေရးဆရာ သိေသာ အေၾကာင္းအရာ တု႔ိကုိ အေျချပဳ၍ စာေရးသူ၏ ေစတနာကုိ အဓိက ထားကာ စိတ္ကူးဉာဏ္ တည္းဟူေသာ ေဆးေရာင္စံုျဖင့္ ျခယ္၍ ေရးသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စာဖတ္သူထံသုိ႔ စာေရးသူ၏ စိတ္ကူးဉာဏ္ လႊမ္းမုိးလာၿပီး ႏွစ္သက္ျခင္း၊ ဝမ္းေျမာက္ျခင္း၊ သနားျခင္း၊ စိတ္ထက္သန္ျခင္း၊ ရဲရင့္ျခင္း၊ အံ့ၾသျခင္း၊ ခ်စ္ခင္ ျမတ္ႏုိးျခင္း၊ စက္ဆုပ္ျခင္း ႏွင့္ ကဲ့ရဲ႕ျခင္း တုိ႔ ျဖစ္လာသည္။ ဤသုိ႔ ျဖင့္ စာဖတ္သူသည္ မိမိ ပတ္ဝန္းက်င္ကုိ ခံစားမႈ အသိျဖင့္ ဆင္ျခင္တံု တရားတုိ႔ ေပါင္းစပ္၍ အမွားအမွန္၊ အေကာင္းအဆုိး၊ အက်ဳိးအျပစ္ တုိ႔ကုိ သေဘာေပါက္ လာၿပီး ဘဝအသိ ရရွိႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။
စာေပ ပညာရွင္ႀကီး မ်ား၏ အဆုိအမိန္႔ အရ စာေပ အမ်ဳိးအစား ခြဲျခားၾကရာ၌ အရည္မရ အဖတ္မရ ကြမ္းဝါး သကဲ့သုိ႔ စာေပမ်ဳိး၊ အရည္သာ ရ၍ အဖတ္မရ ေသာ ႀကံရည္ကဲ့သုိ႔ စာေပမ်ဳိးႏွင့္ အရည္ေရာ အဖတ္ပါ စားရသည့္ ႏုိ႔မလုိင္ကဲ့သုိ႔ စာေပမ်ဳိးဟူ၍ သံုးမ်ဳိး ရွိေၾကာင္းႏွင့္ စာဖတ္ရာတြင္ အရည္ေရာ အဖတ္ပါ စားရၿပီး အာဟာရ ႏွင့္လည္း ျပည့္စံုေသာ နုိ႔မလုိင္ကဲ့သုိ႔ စာေပမ်ဳိးကုိ ဖတ္ၾကရန္ သြန္သင္ခဲ့ ၾကသည္။
သုိ႔ျဖစ္၍ အလိမၼာ စာမွာရွိ ဆုိစကား အတုိင္း စာတတ္ေျမာက္ေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ ေနၾကခ်ိန္ တြင္ တစ္ဖက္ ကလည္း အမ်ဳိးဂုဏ္၊ ဇာတိဂုဏ္ ေစာင့္ထိန္း ျမႇင့္တင္ေရး အတြက္ အာဟာရ ျဖစ္ေစမည့္ စာေပမ်ား ဖတ္႐ႈ ေလ့လာႏုိင္ရန္ အားေပး ေဆာင္ရြက္ ၾကရန္ တုိက္တြန္း ႏႈိးေဆာ္ လုိက္ရ ပါသည္။ ။
( အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ )
#Themyawadydaily
No comments:
Post a Comment