ခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္ သတိျပဳဆင္ျခင္
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ေျမမ်က္ႏွာ သြင္ျပင္အရ ပူေသာ အပိုင္းသည္ ေအးေသာ အပိုင္းထက္ မ်ားစြာ က်ယ္ျပန္႔ ေသာေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံကို ေယဘုယ် အားျဖင့္ ပူအိုက္ေသာ ႏိုင္ငံ တစ္ႏုိင္ငံဟု ေခၚဆို ႏိုင္ပါသည္။
အမွန္တကယ္ တြင္ အပူအေအး အေျခအေန သည္ အီေကြတာ ဗဟို စက္ဝန္း အကြာအေဝး ေပၚတြင္ တည္မွီ ေနသည္ မဟုတ္ေခ်။ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ႏွင့္ ေလထုအေပၚ တြင္ တည္မွီေသာ ေၾကာင့္ သဘာဝ ေတာမ်ား ေလ်ာ့နည္းျခင္း ႏွင့္ ေဂဟစနစ္ ပ်က္ယြင္းျခင္း တို႔ေၾကာင့္ အပူခ်ိန္ ျမင့္တက္ လာျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
မႏၲေလးၿမိဳ႕ ႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ အလယ္ပိုင္း၌ ေႏြလယ္ ကာလမ်ားတြင္ အပူခ်ိန္ ၁ဝဝ ဒီဂရီ ဖယ္ရင္ဟိုက္ အထိရွိၿပီး ေရွးယခင္ ကာလမ်ားႏွင့္ မတူဘဲ ႏွစ္စဥ္ အပူခ်ိန္ ပိုမို လြန္ကဲမႈေၾကာင့္ လူတုိ႔ အေနျဖင့္ သတိျပဳ ဆင္ျခင္ ေနထိုင္ သင့္လွ ေပသည္။
အပူခ်ိန္ လြန္ကဲကာလ မ်ားတြင္ အထူး သတိျပဳ ရမည္မွာ ေနေရာင္ျခည္ အပူရွိန္ႏွင့္ အတူျဖစ္ ေပၚသည့္ ခရမ္းလြန္ ေရာင္ျခည္ လြန္ကဲေနမႈ ကို သတိထား ရမည္ ျဖစ္သည္။ ခရမ္းလြန္ ေရာင္ျခည္ သည္ လိုသည္ထက္ ပိုမ်ားလာလွ်င္ လူတို႔၏ က်န္းမာေရးကို ထိခိုက္ ႏုိင္သျဖင့္ သတိျပဳ ဆင္ျခင္ ရမည္ ျဖစ္သည္။
ခရမ္းလြန္ ေရာင္ျခည္သည္ လူတို႔ကို အက်ဳိးျပဳ ေစသည့္ ဗီတာမင္ဒီ ဓာတ္ ပါဝင္ ေသာ္လည္း အပူလြန္ကဲစြာ ျဖစ္ေပၚေသာ အခါ အႏၲရာယ္ကို ျဖစ္ေစသည္။ အဓိက အားျဖင့္ အေရျပား ကင္ဆာ ေရာဂါကဲ့သို႔ အေရျပား ေလာင္ျခင္း၊ အေရျပား ေျခာက္ေသြ႕ အိုမင္း၍ အရြယ္က်ျခင္း၊ ေခြၽးထြက္ လြန္း၍ အားအင္ ကုန္ခန္းျခင္း၊ မ်က္စိ တိမ္စြဲျခင္း၊ သားသမီး မရႏုိင္ျခင္း တို႔ ျဖစ္ေစၿပီး အထူးသျဖင့္ သက္ႀကီး ရြယ္အိုမ်ား ႏွင့္ ေသြးတိုး၊ ႏွလံုးေရာဂါ ရွိသူမ်ား သတိထား ရမည္ ျဖစ္သည္။
ခရမ္းလြန္ ေရာင္ျခည္ကို ကာကြယ္ရန္ အတြက္ ထီး၊ ဦးထုပ္ ေဆာင္းျခင္း၊ ေန႔လယ္ ခင္းပိုင္းတြင္ ေရမခ်ဳိးျခင္း၊ အရက္ေသစာ မေသာက္စားျခင္း၊ လက္ရွည္ အက်ႌ ဝတ္ဆင္ျခင္း၊ ေနကာမ်က္မွန္ တပ္ဆင္ျခင္း တို႔ျဖစ္သည္။
ခရမ္းလြန္ ေရာင္ျခည္ လြန္ကဲ လာျခင္းသည္ သဘာဝ ေတာမ်ား ပ်က္စီးျခင္းႏွင့္ စက္မႈ ထြန္းကား လာျခင္း တို႔ႏွင့္အတူ ႐ုပ္ၾကြင္း ေလာင္စာ သံုးစြဲမႈ မ်ားျပာ းလာေသာအခါ ေနမွ ခရမ္းလြန္ ေရာင္ျခည္ ကို စစ္ယူသည့္ ကမၻာ့ အကာအကြယ္ အိုဇုန္းလႊာ ေပါက္လာ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အပူရွိန္ တစ္ေန႔တျခား ျမင့္မားလာသည့္ အေျခအေနကို လူတုိင္းက ဝိုင္းဝန္း ထိန္းသိမ္း ကာကြယ္ၾက ရန္ႏွင့္ လက္ရွိ ႀကံဳေတြ႕ ေနရမႈအတြက္ သတိထား ဆင္ျခင္ ေရွာင္ၾကဥ္ ၾကရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း အသိေပး ေရးသား လိုက္ရ ေပသည္။
( အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ )
No comments:
Post a Comment