ပညာေရး ႏွင့္ ယေန႔ေခတ္ ဆရာမ်ား၏ အခန္းက႑
လြမ္းေခါင္ ( ႐ူပေဗဒ )
ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ေရွးယခင္ ဧကရာဇ္ ႏုိင္ငံ ေခတ္ကပင္ ပညာေရးကုိ ဦးစားေပး ခ့ဲၿပီး ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဆံုးမ ၾသဝါဒမ်ား၊ ရဟန္းရွင္လူ ပညာရွင္ မ်ား၏ ပညာေရး အယူအဆ မ်ားတြင္လည္း ပညာေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အေတြးအေခၚ၊ ၾသဝါဒမ်ား ပါဝင္ ခဲ့သည္ကုိ ေတြ႕ရမည္။ ေရွးျမန္မာ မင္းမ်ား လက္ထက္တြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရး ေက်ာင္းမ်ား၏ သင္ၾကားမႈျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ စာတတ္ေျမာက္ မႈႏႈန္း ျမင့္မားခဲ့သည္။ အဂၤလိပ္ ကုိလုိနီေခတ္ လက္ေအာက္ခံ ဘဝတြင္ ပညာေရး စနစ္မွာ ကုိလုိနီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၲရားကုိ အေထာက္ အကူျပဳသည့္ ပညာေရး စနစ္ကုိ က်င့္သံုး ခဲ့သည္။ ရန္ကုန္ တကၠသုိလ္ ဖြင့္လွစ္ ခဲ့သျဖင့္ ပညာေရးစနစ္ အေနျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ အက်ဳိးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း မဟုတ္ေသာ္လည္း ျမန္မာ လူငယ္မ်ား အတြက္ ေခတ္မီ ကမၻာႀကီးႏွင့္ ေခတ္မီ အသိပညာ မ်ားကုိ ထိေတြ႕ခြင့္ ရရွိခဲ့သည္။ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးေနာက္ပုိင္း အစုိးရက ''ပညာေရးမူဝါဒ'' ထုတ္ျပန္ ေၾကညာၿပီး မသင္မေနရ မူလတန္း ပညာေရး စနစ္မ်ား၊ ေထာက္ပံ့ေၾကး ေပးျခင္း စနစ္မ်ားျဖင့္ ပညာေရးကုိ ပုိမုိ က်ယ္ျပန္႔စြာ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့သည္။
တပ္မေတာ္ အစုိးရ လက္ထက္တြင္ အေျခခံ ပညာေရး က႑ လုပ္ငန္းစဥ္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္မႈ အတြက္ လုပ္ငန္းစဥ္ ၁ဝ ရပ္၊ အဆင့္ျမင့္ ပညာေရး က႑တြင္ လုပ္ငန္းစဥ္ ၃၆ ရပ္ျဖင့္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး စာသင္ေက်ာင္းမ်ား၊ တကၠသုိလ္၊ ေကာလိပ္မ်ား ေျမာက္ျမားစြာ တုိးခ်ဲ႕ ဖြင့္လွစ္ ႏုိင္ခဲ့သျဖင့္ သင္ယူႏုိင္မႈ အခြင့္အေရးမ်ား တုိးတက္ ရရွိခဲ့သည္။ သင္ယူႏုိင္မႈ အခြင့္အေရးမ်ား တုိးတက္ လာျခင္းႏွင့္ အတူ တကၠသုိလ္၊ ေကာလိပ္ ေက်ာင္းမ်ား၏ အရည္အေသြး ျမင့္မား လာေစေရး အတြက္ သင္ၾကားသည့္ ဘာသာရပ္ မ်ားအလုိက္ ခ်ိတ္ဆက္ သင္ၾကား ႏုိင္ျခင္း၊ သုေတသန ျပဳလုပ္ ႏုိင္ျခင္း စသည့္ အေျခအေန မ်ားကုိ လုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိသည္။
ယခု အခ်ိန္တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္ အစုိးရ အေနျဖင့္ ပုဂၢလိကေက်ာင္း ပညာေရး စနစ္ကုိ မူဝါဒ ခ်မွတ္၍ ျပန္လည္ ခြင့္ျပဳ ေပးခဲ့ျခင္းျဖင့္ ပညာေရးတြင္ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈ မ်ား တုိးတက္ လာေစၿပီး ပညာေရး အရည္အေသြး ျမင့္မား လာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ေပးလ်က္ ရွိသည္။ ဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီး ႏုိင္ငံမ်ား၏ ပညာေရး မူဝါဒမ်ားတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ အနာဂတ္ ကုိ ေမွ်ာ္မွန္းၿပီး လူတုိင္း ပညာ သင္ယူခြင့္ ရွိႏုိင္ေရး၊ အခမဲ့ မသင္မေနရ ပညာေရး စနစ္ က်င့္သံုး ႏုိင္ေရး၊ လူသား အရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေရး၊ အသိပညာ ျပည့္ဝရန္ ႏွင့္ ထူးခြၽန္ ထက္ျမက္ၿပီး စာရိတၱ ေကာင္းမြန္ေသာ ႏုိင္ငံ့ သားေကာင္းမ်ား ေပၚထြက္ ေစေရး၊ ကမၻာ့အဆင့္မီ ပညာေရး ျဖစ္ေရး တုိ႔ကုိ ဦးတည္ ခ်မွတ္ ထားပါသည္။
စာတတ္ေျမာက္ မႈႏႈန္း အလြန္ ျမင့္မားေသာ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အမ်ဳိးသား တစ္ဦးခ်င္း ဝင္ေငြ မ်ားလည္း ျမင့္မားေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ မူလတန္း အဆင့္ ပညာေရး ၿပီးဆံုးလွ်င္ လူတစ္ေယာက္ အျဖစ္ ရွင္သန္ ေနထုိင္သြားရန္ အခ်က္မ်ား ျဖစ္သည့္ အေရး၊ အဖတ္၊ အတြက္ႏွင့္ ဘဝတြက္တာ ကြၽမ္းက်င္စရာ မ်ားအျပင္ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္၊ ႏုိင္ငံခ်စ္ စိတ္ဓာတ္မ်ား ထည့္သြင္း ေပးႏုိင္သည္။ မူလတန္း အေျခခုိင္ မွသာ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္း ႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ ပညာရပ္ မ်ားကုိ ဆက္လက္ ေလ့လာ ရာတြင္ အရည္အေသြး ျပည့္မီ ႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။
ႏုိင္ငံ တစ္ႏုိင္ငံတြင္ ပညာေရး စနစ္ တစ္ခုလံုး၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ ႏွင့္ အရည္အေသြး ျမင့္မားေရး အတြက္ ေဆာင္ရြက္ ရာတြင္ ဆရာ အတတ္သင္ ပညာေရး တုိးတက္ ျမင့္မားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း သည္ အလြန္
အေရးႀကီးေသာ အခ်က္ ျဖစ္သည္။ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားႏွင့္ ပညာေရး ဝန္ထမ္းမ်ား သည္ ခ်မွတ္ထားေသာ ပညာေရး မူဝါဒမ်ား၊ သင္႐ုိးမ်ား၊ သင္ယူျခင္း၊ သင္ၾကားျခင္း မ်ားကုိ လက္ေတြ႕ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ ေနသူမ်ား ျဖစ္၍ မိမိတုိ႔၏ အရည္အေသြး ကုိ အထူး အေလးထား ေဆာင္ရြက္ရန္ လုိအပ္သည္။ ဆရာမ်ား၏ က်င့္ဝတ္ ေကာင္းမြန္မႈ၊ ဘာသာရပ္ ကြၽမ္းက်င္မႈ၊ အသိပညာ ဗဟုသုတ ျပည့္စံုမႈ၊ ပညာေရး နည္းပညာ တတ္ကြၽမ္းမႈ ႏွင့္ စိတ္ဓာတ္ ရင့္က်က္မႈ တုိ႔သည္ ပညာေရး ေလာက တစ္ခုလံုး၏ ေအာင္ျမင္မႈကုိ စြမ္းေဆာင္ ေပးႏုိင္ သလုိ တုိင္းျပည္ကုိ ဘက္စံုဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ ေစႏုိင္သည္။ ဆရာ အရည္အခ်င္း မျပည့္စံု လွ်င္ သုိ႔မဟုတ္ နဂုိမူလ ရွိရင္းစြဲ အရည္အခ်င္း ထက္ ပုိမုိ ေတာက္ေျပာင္ တုိးတက္မႈ မရွိလွ်င္ ဆရာ့လုပ္ငန္း သည္ တုိးတက္ ေအာင္ျမင္ျခင္း မရွိႏုိင္ ေတာ့ေပ။ ထုိအခါ ပညာေရး ဆုတ္ယုတ္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚ လာႏုိင္သလုိ တုိင္းျပည္ အတြက္လည္း ဆုတ္ယုတ္မႈ မ်ား ျဖစ္ေပၚ လာႏုိင္သည္။
ပညာ ဆုိသည္မွာ အတတ္ပညာ တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ဘဝတြင္ မည္သုိ႔ လုပ္ကုိင္ ေနထုိင္လွ်င္ မွားသည္၊ မွန္သည္၊ ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈကုိ သိျမင္ၿပီး ေကာင္းစြာ ေနထုိင္ တတ္ျခင္းကုိ ပညာ တတ္ျခင္းဟု ယူဆ ႏုိင္သည္။ ပညာ ဆုိသည့္ အရာမွာ ပုိၿပီး ခက္ခဲ နက္နဲေလ ပုိမုိ အက်ဳိးေက်းဇူး ရရွိေလ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အေနျဖင့္ သင္ခန္းစာကုိ မည္ကဲ့သုိ႔ သင္ယူရမည္၊ မည္ကဲ့သုိ႔ စဥ္းစား တြက္ခ်က္ ေလ့က်င့္ ရမည္၊ ေက်ာင္းသား မ်ား၏ အက်င့္ပ်က္ အေလ့အက်င့္မ်ား၊ အမွန္အမွား၊ အဆုိးအေကာင္း ခြဲျခားႏုိင္သည့္ အေတြးအေခၚ မ်ားကုိ တည့္မတ္ ထိန္းေက်ာင္း သင္ၾကား ေပးရန္ လုိပါသည္။ ေနာင္ အနာဂတ္၏ သားေကာင္း ရတနာ မ်ားအား စာရိတၱ ေကာင္းသူမ်ား၊ အက်င့္ေကာင္း သူမ်ား၊ အမွားအမွန္ကုိ ရဲရဲတင္းတင္း ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆုိ သူမ်ား စသည့္ ပညာ၏ အႏွစ္သာရ ကုိ ေပၚေပါက္ ေစမည့္သူမ်ား ျဖစ္လာေအာင္ သင္ၾကား တည့္မတ္ သြန္သင္ ေပးရမည္။
ပညာေရး အရည္အေသြး ျမင့္မား တုိးတက္ ေစရန္အတြက္ အျခား အေရးႀကီးသည့္ အခ်က္မွာ ဆရာမ်ား ကုိ ေလ့က်င့္ ပ်ဳိးေထာင္ ေပးေရး၊ ေက်ာင္းမ်ား၊ ဌာနမ်ား တုိးခ်ဲ႕ ဖြင့္လွစ္ ေပးႏုိင္ေရး တုိ႔ပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ျပင္
ဆရာမ်ား အတြက္ မြမ္းမံ ေလ့က်င့္ေရး သင္တန္းမ်ား၏ အရည္အေသြး ႏွင့္ ထိေရာက္မႈ ကုိပါ တုိးတက္ ေစသင့္ ပါသည္။ ဆရာမ်ား၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ ျမင့္မား လာေစရန္ အတြက္ သင္တန္းမ်ား ေပးျခင္း သာမက တာဝန္ႏွင့္ အရည္အေသြး တုိးတက္လာမႈ အေပၚ အေျချပဳ၍ လူမႈ စီးပြားေရး ဘဝဖူလံုမႈ ရွိေစရန္ အျခား နည္းလမ္းျဖင့္ လူမႈဘဝ ဖူလံုေရး ေဆာင္ရြက္ ေပးျခင္းမ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ ေပးသင့္ သကဲ့သုိ႔ ဆရာမ်ား အေနႏွင့္လည္း ''အတတ္လည္းသင္ ၊ ပဲ့ျပင္ဆံုးမ၊ သိပၸမခ်န္၊ ေဘးရန္ဆီးကာ၊ သင့္ရာအပ္ဖုိ႔၊ ဆရာတုိ႔ က်င့္ဖုိ႔ ဝတ္ငါးျဖာ'' ဆုိသည့္အတုိင္း ဘက္စံု ထူးခြၽန္ ထက္ျမက္သည့္ ေက်ာင္းသား လူငယ္မ်ား ျဖစ္ေအာင္ နာသံုးနာ (ေစတနာ၊ ဝါသနာ၊ က႐ုဏာ) ႏွင့္ သင္ၾကား ေပးျခင္း အားျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္မႈကုိ တစ္ဖက္ တစ္လမ္းမွ ကူညီ ေဆာင္ရြက္ ေပးသင့္ေၾကာင္း အႀကံျပဳ ေရးသား လုိက္ရ ပါသည္။ ။
No comments:
Post a Comment