ပညာေရး ႏွင့္ ရင့္က်က္မႈ
လူတို႔သည္ ေရွး အစဥ္အဆက္ ကပင္ မိမိတို႔၏ အတတ္ပညာ ႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား ကို ေနာင္လာ ေနာက္သား မ်ားအား လက္ဆင့္ကမ္း ခဲ့ၾကသည္။ မိမိတို႔၏ အသိဉာဏ္ ခြန္အားကို အသံုးျပဳၿပီး မိမိဘဝ၏ အေျခခံ လိုအပ္ခ်က္ ျဖစ္သည့္ စားေရး၊ ဝတ္ေရး၊ ေနေရး အတြက္ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ၾက ရသည္။
လူ႔ေဘာင္ ဘဝတြင္ လူတို႔၏ ႐ုပ္ပိုင္းဆုိင္ရာ ႏွင့္ စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာ ဖြဲ႕စည္းမႈ မ်ားသည္ အျပန္အလွန္ ေက်းဇူးျပဳၿပီး ေျပာင္းလဲလ်က္ ရွိသည္။ ပညာေရးသည္ လူ႕ေဘာင္ ဘဝ၏ စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာ ဖြဲ႕စည္းမႈ တစ္စိတ္ တစ္ေဒသ ျဖစ္သည္။ ပညာေရးသည္ ျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္ျခင္း၊ တုိးတက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးျခင္း၊ ေလ့က်င့္ သင္ၾကား ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။
တစ္နည္း အားျဖင့္ ဆိုရပါမူ လူ႔ေဘာင္ တစ္ခု၏ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ ေစရန္ လူ႕ အဖြဲ႕အစည္းတြင္ ပါဝင္သည့္သူ တစ္ဦးခ်င္းစီ၏ အသိဉာဏ္ႏွင့္ ယွဥ္သည့္ ရင့္က်က္မႈ အတိုင္းအတာ သည္ ထိုလူ႔ေဘာင္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခု၏ ယဥ္ေက်းမႈ ႏွင့္ ပညာေရး အဆင့္အတန္း ျဖစ္သည္။ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခု၏ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ ရေသာ အမႈကိစၥ တို႔တြင္ ရင့္က်က္ ရွင္သန္ေအာင္ ႀကိဳးစား လုပ္ကိုင္ ျခင္းျဖင့္ အေၾကာင္းအက်ဳိး၊ အေကာင္းအဆိုး ေဝဖန္ ပိုင္းျခား ႏုိင္ျခင္း ျဖစ္ကာ ေအာင္ျမင္ရာ ေအာင္ျမင္ေၾကာင္း ကို ျဖစ္ေပၚ ေစသည္။
အသိပညာ ဗဟုသုတ ရွာမီွးျခင္း၊ စာမ်ားမ်ား ဖတ္ျခင္း တို႔သည္ လူ၏ ဦးေႏွာက္ကို ရင့္က်က္ရွင္သန္ ေစႏုိင္သည္။ ဦးေႏွာက္ ရင့္က်က္ ရွင္သန္ လာသည္ႏွင့္ အမွ် အေကာင္း၊ အဆိုး၊ အေၾကာင္း၊ အက်ဳိးကို ေဝဖန္ ပိုင္းျခား ႏိုင္လာသည္။ လမ္းေကာင္း၊ လမ္းမွန္ကို တည့္မတ္ ေပးႏုိင္သည္။ ထုိသို႔ ရင့္က်င့္ ရွင္သန္ေအာင္ ႀကိဳးစား ျခင္းျဖင့္ ဘဝ လမ္းေၾကာင္းမွန္ ေပၚသို႔ ေရာက္ေစ ႏိုင္ၿပီး ႀကီးပြားျခင္း၊ တိုးတက္ျခင္း၊ ေအာင္ျမင္ျခင္း တို႔ကို ေဆာင္ၾကဥ္း ရယူ ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
ယေန႔ လူငယ္မ်ား အေနျဖင့္ တစ္ဦးခ်င္း စြမ္းေဆာင္ရည္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ ေစရန္အတြက္ ေလ့က်င့္ ရမည္ ျဖစ္သည္။ ကိုယ္တုိင္ ဖန္တီး ႏုိင္စြမ္း ရွိၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ ကိုယ္တိုင္ အရည္အခ်င္း ျပည့္ဝ ေနေစရန္ ႀကိဳးစား ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ ႏိုင္ငံသည္ သဘာဝ သယံဇာတ ေပါမ်ား ၾကြယ္ဝသည္။ သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ယွဥ္လွ်င္ ေနာက္က် ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
ထိုသို႔ ျဖစ္ရသည္မွာ အဖိုးတန္ သဘာဝ သယံဇာတ မ်ားကို အက်ဳိးရွိေအာင္ အသံုးခ် ႏိုင္သည့္ လူ႕စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ မ်ား လိုအပ္ခ်က္ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထို လိုအပ္ခ်က္ကို ပညာေရး က ေမြးဖြား သန္႔စင္ ျဖည့္ဆည္း ေပးႏုိင္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လိုအပ္သည့္ လူသား စြမ္းအား အရင္းအျမစ္မ်ား တိုးတက္ ျဖစ္ေပၚေရး အတြက္ ပညာေရးကို အဆင့္ျမႇင့္ရန္ ႀကိဳးစား ေဆာင္ရြက္ ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုနည္းတူစြာ လူငယ္တို႔၏ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ရင့္က်က္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚ လာေစေရး အတြက္ အသိပညာ ဗဟုသုတ ရွာမွီးႏိုင္သည့္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ဖန္တီးေပးျခင္း၊ စာဖတ္သည့္ အေလ့အက်င့္မ်ား ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ ေပးျခင္း တို႔ကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ သြားၾကရမည္ ျဖစ္သည္။
သို႔မွသာ ယေန႔ကာလ ျဖစ္ေပၚ တိုးတက္လ်က္ ရွိေသာ လူ႕ေဘာင္ ပတ္ဝန္းက်င္ တြင္ မ်က္ႏွာ မငယ္ရေသာ လူငယ္မ်ား၊ အနာဂတ္ တြင္ ဦးေဆာင္ ႏိုင္မည့္ သူမ်ားကို ေမြးထုတ္ ႏိုင္မည္ ျဖစ္ရာ စိတ္ပိုင္း၊ ႐ုပ္ပိုင္း ရင့္က်က္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚ လာေစရန္ အေျခအေန ေကာင္းမ်ား ဖန္တီး ေပးၾကရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေရးသား လိုက္ရ ေပသည္။
( အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ )
No comments:
Post a Comment