၁၉-၂-၂၀၁၃
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသည္ ပါကစၥတန္ရွိ မဟာဗ်ဴဟာ
ဆိပ္ကမ္း တစ္ခုကုိ အသံုးျပဳခြင့္ ရရွိေရး ႀကိဳးပမ္းမႈသည္ စြမ္းအင္ ႏွင့္ ပင္လယ္ ေရေၾကာင္း
လံုၿခံဳမႈ ရွိေစေရး ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ႏွင့္ ၄င္းဆိပ္ကမ္းကုိ အသံုးျပဳခြင့္
ရမည္ဆုိပါက တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ အတြက္ အာေရဘီယံ ပင္လယ္တြင္ ေရတပ္ အေျခစုိက္ စခန္းတစ္ခု ဖန္တီးေပး
သကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ဖြယ္ ရွိေၾကာင္း ကၽြမ္းက်င္ ပညာရွင္ မ်ားက ေျပာၾကား ခဲ့သည္ဟု ေဖေဖာ္၀ါရီ
၁၈ ရက္ေန႔ NEWS now သတင္း တစ္ပုဒ္အရ သိရွိရသည္။
ပါကစၥတန္ အစိုးရ အဖဲြ႕သည္ ၄င္း၏
Gwadar ဆိပ္ကမ္းကုိ စင္ကာပူ ႏုိင္ငံ PSA International ကုမၸဏီ ထံမွ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံပုိင္
Overseas Port Holdings ကုမၸဏီ ထံသုိ႔ လႊဲေျပာင္း ေပးအပ္ရန္ ဇန္န၀ါရီ ၃၀ ရက္ေန႔တြင္
အတည္ျပဳ ခဲ့သည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ Gwadar ဆိပ္ကမ္းကုိ လႊဲေျပာင္း ေပးလုိက္ ျခင္းသည္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ
အေနျဖင့္ Karakoram အေ၀းေျပး လမ္းမႀကီးမွ တစ္ဆင့္ အာေရဘီယံ ပင္လယ္ ႏွင့္ ေဟာ္မုဇ္ ေရလက္ၾကားကုိ
ခ်ိတ္ဆက္ခြင့္ ရရွိေစမည္ ျဖစ္သည္။ အဆုိပါ Gwadar ဆိပ္ကမ္းကုိ Karakoram လမ္းမႀကီး ႏွင့္
ခ်ိတ္ဆက္ အသံုးျပဳ ျခင္းျဖင့္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ အေနျဖင့္ အာဖရိက ႏွင့္ အေရွ႕ အလယ္ပုိင္း
ေဒသမွ ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ ဓာတ္ေငြ႔မ်ား တင္သြင္းသည့္ ခရီးလမ္းေၾကာင္း အကြာအေ၀း ကီလုိမီတာ
ေထာင္ေပါင္း မ်ားစြာကုိ ေလ်ာ့ခ် ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြမ္းက်င္သူ ပညာရွင္မ်ားက ေျပာၾကား
ခဲ့သည္။
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသည္ အဆုိပါ ဆိပ္ကမ္း ျပင္ဆင္
တည္ေဆာက္ေရး အတြက္ ကနဦး ေငြေၾကး အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၂၅၀ အနက္ ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကုိ
ေပးေဆာင္ ခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ပါကစၥတန္ သမၼတ ပါဗက္မူရွာရတ္ အစုိးရ လက္ထက္ ၂၀၀၇
ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ ႏွင့္ ဆက္ဆံေရး ပ်က္ျပား မည္ကုိ မလုိလားသည့္ အတြက္ အဆုိပါ ဆိပ္ကမ္းကုိ
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသုိ႔ မေပးဘဲ PSA International ကုမၸဏီထံသုိ႔ ႏွစ္ ၄၀ ငွားရမ္း အသံုးျပဳခြင့္
ေပးထားေၾကာင္း သိရသည္။ ထုိ႔အျပင္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသည္ နီေပါ ႏုိင္ငံ အတြင္းရွိ တိဘက္ နယ္စပ္
အနီးမွ Larcha ေဒသ၌ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁၄ သန္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ၍ ဆိပ္ကမ္း တစ္ခုကုိ တည္ေဆာက္လ်က္
ရွိေၾကာင္း ႏွင့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏုိင္ငံ Sonadia ကၽြန္းတြင္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၅ ဘီလီယံ
ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံ၍ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တစ္ခု တည္ေဆာက္ေရး စိတ္၀င္စားလ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရွိရသည္။
No comments:
Post a Comment