ေနျပည္ေတာ္ ၂၉-၃-၂၀၁၇
ျမန္မာႏုိင္ငံ မီးရထားစက္႐ုံမ်ား မွႏွစ္စဥ္ လူစီးတြဲသစ္ ၆ဝ တြဲႏွင့္ ကုန္တြဲသစ္ ၁၂ဝ တြဲတည္ေဆာက္ ႏိုင္ခ့ဲၿပီး ႏွစ္စဥ္လူစီး တြဲ ၃ဝဝ ႏွင့္ ကုန္တြဲ ၁၂ဝဝ ကုိ ျပဳျပင္ ေဆာင္ရြက္ေပး ႏိုင္ေၾကာင္း ပုိ႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျမန္မာ့မီးရထား ၏သတင္းမ်ားအရ သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရထားစတင္ ေျပးဆြဲသည့္ ၁၈၇၇ ခုႏွစ္မွ ၁၉၁၁ ခုႏွစ္ထိ လူစီးတြဲႏွင့္ ကုန္တြဲမ်ား ျပဳျပင္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားကို စက္ေခါင္း စက္႐ုံ (အင္းစိန္) ၌လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ရထားလုပ္ငန္း မ်ားတိုးခ်ဲ႕ မ်ားျပားလာသည္ ႏွင့္အမွ် ရထားတြဲမ်ား ျပဳျပင္ရန္ သီးျခား စက္႐ုံတစ္႐ုံ လိုအပ္လာခဲ့သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ့မီးရထား အေနျဖင့္ ၁၉ဝ၅ ခုႏွစ္က လူစီးတြဲႏွင့္ ကုန္တြဲစက္႐ုံကို မႏၲေလးၿမိဳ႕ အနီးရွိ ျမစ္ငယ္တြင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး ၁၉၁၂ ခုႏွစ္က စက္ေခါင္း စက္႐ုံ(အင္းစိန္)မွ စက္ပစၥည္းမ်ား ကိုျမစ္ငယ္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ တပ္ဆင္ကာ တြဲျပဳျပင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား စတင္ေဆာင္ ရြက္ခဲ့သည္။
ထုိ႔ေနာက္ လူစီးတြဲကုန္တြဲ အေရအတြက္ ထပ္မံတိုးတက္ မ်ားျပား လာေသာေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္ စက္႐ုံတစ္႐ုံ လိုအပ္လာ၍ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္က တုိးခ်ဲ႕စက္႐ုံကုိ တည္ေဆာက္ ခဲ့သည္။ ယခုအခါ အဆုိပါ ျမန္မာ့မီးရထား စက္႐ုံမ်ားမွ ႏွစ္စဥ္ လူစီးတြဲ သစ္ ၆ဝ တြဲႏွင့္ ကုန္တြဲသစ္ ၁၂ဝ တြဲ တည္ေဆာက္ ႏိုင္ခ့ဲၿပီး ႏွစ္စဥ္လူစီး တြဲ ၃ဝဝ ႏွင့္ ကုန္တြဲ ၁၂ဝဝ ကုိ ျပဳျပင္ ေဆာင္ရြက္ေပး ႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆုိပါ တြဲျပင္ စက္႐ုံကုိ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ရထားလမ္းမ်ား ၏တည္ရွိမႈ အေနအထားအရ ဗဟိုက်ျခင္း၊ တြဲမ်ား ေဆးသုတ္ရန္ အတြက္ အထူးသင့္ေလ်ာ္သည့္ ေျခာက္ေသြ႕ေသာ ရာသီဥတု ရွိျခင္း၊တြဲမ်ား ျပဳျပင္ေဆာက္ လုပ္ရာတြင္ အမ်ားအျပား အသံုးျပဳေသာ သစ္မ်ားလြယ္လင့္ တကူရရွိ ႏိုင္ျခင္း၊ ေရေကာင္း ေရသန္႔ အလံုအေလာက္ ရရွိႏိုင္ျခင္း စသည့္အေျခ အေနမ်ား အေပၚမူတည္ ကာတည္ ေနရာေရြးခ်ယ္ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမ၀တီေန႔စဥ္သတင္းစာ
No comments:
Post a Comment