www.themyawadydaily.blogspot.com . . . www.facebook.com/themyawadydaily . . . https://twitter.com/Themyawadydaily

Tuesday, May 13, 2014

ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔ သြန္းၿမဲေညာင္ေရ ေကာင္းမႈအေထြေထြ


ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔ သြန္းၿမဲေညာင္ေရ ေကာင္းမႈအေထြေထြ

ျမန္မာ ျပကၡဒိန္မွ ဆယ့္ႏွစ္လ ရာသီကုိ ရတုေျခာက္ပါး ခဲြျခားရာ၌ တန္ခူးလႏွင့္ ကဆုန္လ တုိ႔ကို ဝသႏၲ ဥတု ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ဥတုေျခာက္ပါး ခြဲျခားရာ၌ တေပါင္း လဆုတ္ ၁ ရက္မွ ကဆုန္ လျပည့္ေန႔ အထိကုိ ဝသႏၲ ဟူ၍ လည္းေကာင္း ခဲြျခားထား ေလရာ ယေန႔ ကဆုန္ လျပည့္ေန႔သည္ ဝသႏၲ ေႏြဦးကာလ ပင္ ျဖစ္သည္။

ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ေႏွာင္းပိုင္း စာဆုိေတာ္ ဦးေက်ာ့သည္ ကဆုန္လဘဲြ႕ ကို ေရးသားရာ၌ ''ေဟမန္ေႏြ လွန္လို႔ တုံ႔ျပန္ေတာ့၊ ေဘြသဟန္ ေဝယံအုံ႔ဆီက ေလျပန္ လႈ႔ံေဆာ္ခဲ့ၿပီ အစခ်ီ၍ ေတာ္ကဆုန္ ေညာင္ေရ သြန္းခ်ိန္ ေဖာ္မစံု ေအာင္ေျမကြန္း ဆီသို႔ လြမ္းလိုက္ လွေသး'' ဟူ၍ ဖဲြ႕ဆုိ ခဲ့သည္။

ေတာ္ကဆုန္ ဟူ၍ ဖဲြ႕ဆုိျခင္းမွာ ေတာ္ဝင္ေသာ ဤ ကဆုန္ လျပည့္ေန႔တြင္ ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရား အေလာင္းေတာ္ သုေမဓာ ရွင္ရေသ့အား သင္သည္ ဘုရား ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ဒီပကၤရာ ျမတ္စြာဘုရား က ဗ်ာဒိတ္ ေပးေတာ္မူေသာ ေန႔ျဖစ္ျခင္း၊ ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရား အေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၴ မင္းသားကို ကဆုန္ လျပည့္ေန႔ မွာ မယ္ေတာ္က ဖြားျမင္ျခင္း၊ ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရား သည္ ကဆုန္ လျပည့္ေန႔ မွာပင္ သဗၺညဳတ ေရႊဉာဏ္ေတာ္ ကို ရေတာ္မူျခင္း၊ ေဂါတမ ျမတ္စြာ ဘုရားသည္ ကုသိနာ႐ံုမွ မာလာမင္း တုိ႔၏ အင္ၾကင္း ဥယ်ာဥ္၌ ကဆုန္ လျပည့္ေန႔တြင္ ပရိနိဗၺာန္ စံဝင္ေတာ္မူျခင္း စသည္ တုိ႔ေၾကာင့္ ''ဗ်ာဒိတ္၊ ဖြားျမင္၊ ေဗာဓိပင္၊ စံဝင္ နိဗၺာန္နန္း'' ဟူေသာ စကားႏွင့္ အညီ ေန႔ထူး ေန႔ျမတ္၊ လထူး လျမတ္ ျဖစ္သျဖင့္ ေတာ္ကဆုန္ဟု ဖဲြ႕ဆုိခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ကဆုန္လ သည္ ေႏြရာသီ ပူျပင္းေသာ ကာလ ျဖစ္သျဖင့္ တန္ခူးေရကုန္၊ ကဆုန္ေရခန္း ဆုိသည့္အတုိင္း ျမစ္၊ ေခ်ာင္း၊ အင္းအုိင္ တုိ႔အတြင္း ေရမ်ား ခန္းေျခာက္ေလ့ ရွိသည္။ ေနပူရွိန္ ျပင္း၍ ေရျပတ္ လပ္ေသာေၾကာင့္ အခ်ဳိ႕သစ္ပင္၊ ပန္းပင္မ်ား၊ ညႇိဳးႏြမ္း ေျခာက္ေသြ႕ ၾကရၿပီး အခ်ဳိ႕မွာ ျပန္လည္ မရွင္သန္ မလန္းဆန္း ႏုိင္ၾက ေတာ့ေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ တုိ႔ အထြတ္အျမတ္ ထားေသာ ပရိေဘာဂ ေစတီ ထုိက္သည့္ မဟာေဗာဓိ ေညာင္ပင္မ်ားကို ဤ ကဆုန္ လျပည့္ေန႔တြင္ ေညာင္ေရ သြန္းေလာင္း ၾကသည့္ အစဥ္အလာ ယဥ္ေက်း မႈတစ္ရပ္ ေပၚထြန္းကာ ယေန႔တုိင္ ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္း ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ကဆုန္ ေညာင္ေရသြန္း ပြဲေတာ္မွာ ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ရာ ေဗာဓိေညာင္ ပင္၏ ဆင့္ပြား ေဗာဓိ ေညာင္ပင္မ်ားကို အေမႊး နံ႔သာရည္မ်ား၊ သန္႔စင္ ေအးျမေသာ ေရမ်ားျဖင့္ သြန္းေလာင္း ပူေဇာ္ၾကေသာ ပြဲေတာ္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာမႈ နယ္ပယ္တြင္ ဓာတုေစတီ၊ ဓမၼေစတီ၊ ဥဒၵိႆေစတီ၊ ပရိေဘာဂ ေစတီဟူေသာ ေစတီေလးပါး ရွိရာ ေဗာဓိပင္ကို ေရစင္ သြန္းေလာင္း ျခင္းသည္ ပရိေဘာဂ ေစတီကို ပူေဇာ္သည့္ ျမန္မာတုိ႔၏ ကိုယ္ပိုင္ ယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာ ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶ သာသနာေတာ္ ထြန္းကားေသာ အျခား ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ကဆုန္ ေညာင္ေရ သြန္းသည့္ အစဥ္အလာ မရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။

သို႔ျဖစ္၍ ဗ်ာဒိတ္၊ ဖြားျမင္၊ ေဗာဓိပင္၊ စံဝင္ နိဗၺာန္နန္း ဟူေသာ ေတာ္ကဆုန္ လထူးလျမတ္မွ ကဆုန္ လျပည့္ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ အခါသမယတြင္ သြန္းၿမဲ ေညာင္ေရႏွင့္ ေကာင္းမႈ အေထြေထြ ျပဳၾက ေစျခင္းငွာ ျမဝတီက တုိက္တြန္း ႏႈိးေဆာ္ လိုက္ရ ပါသည္။ ။

( အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ )

#Themyawadydaily


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

တင္ၿပီးသမွ် သတင္းမ်ား

 

Follow on Twitter

Networkblog

FB Like page

Powered By Blogger