Pages

Monday, March 7, 2016

အိႏၵိယ-ျမန္မာ-ထုိင္း သံုးႏုိင္ငံခ်ိတ္ဆက္ေသာ အာရွလမ္းမႀကီး ကြန္ရက္အတြင္း ပါ၀င္သည့္ ၿမိဳ႕မ်ားဖံြ႕ၿဖိဳး တုိးတက္မႈ ပုိမုိျမန္ဆန္လာမည္



ရန္ကုန္ ၊ ၇-၃-၂၀၁၆

အိႏိၵယ-ျမန္မာ-ထိုင္း သံုးႏိုင္ငံ ခ်ိတ္ဆက္ ထားေသာ အာရွလမ္းမႀကီး ကြန္ရက္အတြင္း ပါဝင္သည့္ ၿမိဳ႕မ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ျမန္ဆန္ လာႏိုင္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ေက်းရြာႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပမ်ား စီမံခန္႔ခြဲမႈ ဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။

အလ်င္အျမန္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ လာႏိုင္ေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား မွာ ေနျပည္ေတာ္ အပါအဝင္ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလး၊ ေက်ာက္ဆည္၊ သထံု၊ ေညာင္ဦး၊ ဂန္႔ေဂါ၊ ကေလး၊ မံုရြာ၊ ထားဝယ္၊ မိတီၳလာ၊ ပဲခူး၊ ေတာင္ငူ၊ ဘားအံ၊ ျမဝတီ၊ ေတာင္ႀကီး၊ မူဆယ္၊ ေက်ာက္မဲ၊ လား႐ိႈး၊ မေကြး၊ ပခုကၠဴ၊ က်ဳိင္းတံု၊ တာခ်ီလိတ္၊ ျပင္ဦးလြင္ ႏွင့္ ျမစ္ႀကီးနား စသည့္ၿမိဳ႕မ်ား ျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕မ်ားဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈတြင္ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရးမွာ အဓိကက်သည့္ အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံ မ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ ႏိုင္ေသာ ကြန္ရက္လမ္းမ ႀကီးမ်ားအား ေဖာက္လုပ္ ေနျခင္း ျဖစ္သည္။

ထို႔ျပင္ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အတုိင္းအတာ အရ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား အျပင္ Secondary City မ်ား တိုးတက္လာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရန္ လိုအပ္ၿပီး အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံမ်ား ျဖစ္သည့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ မေလးရွားႏိုင္ငံ၊ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံ တို႔၌ ၄င္းတို႔အား ေဖာ္ေဆာင္ ထားသည္ကို ေတြ႕ရိွရသည္။

ယခု ဆက္ေၾကာင္း လမ္းမမ်ား၌ ပါဝင္မည့္ၿမိဳ႕ မ်ား၌ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ား အေနျဖင့္ စနစ္တက် အရည္အခ်င္း ရိွစြာ စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္ပါက ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ ပိုမိုျမန္ဆန္ ေစမည္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျဖတ္သန္း ေဖာက္လုပ္မည့္ အာရွလမ္းမႀကီးမ်ား ကြန္ရက္ႏွင့္ အာဆီယံ ေဒသတြင္း ခ်ိတ္ဆက္ကြန္ရက္ လမ္းမမ်ားေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္သည္ အခ်ိန္တိုအတြင္း ဖြံ႕ၿဖိဳး လာႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။

ယခုႏွစ္အတြင္း စတင္ေတာ့မည့္ အိႏိၵယ-ျမန္မာ-ထိုင္း သံုးႏိုင္ငံ အာရွလမ္း ကြန္ရက္အတြင္း ပါဝင္သည့္ ၿမိဳ႕မ်ား၌ လည္းေကာင္း၊ အိႏိၵယ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္- ျမန္မာ- တ႐ုတ္ ေလးႏိုင္ငံ ခ်ိတ္ဆက္မည့္ လမ္းမႀကီး တစ္ေလွ်ာက္ ၿမိဳ႕မ်ား၌ လည္းေကာင္း၊ အိႏိၵယ-ျမန္မာ- တ႐ုတ္ သံုးႏုိင္ငံ ခ်ိတ္ဆက္မည့္ လမ္းမတစ္ေလွ်ာက္ ရိွ ၿမိဳ႕မ်ား၌ လည္းေကာင္း၊ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွ စတင္ ေဖာက္လုပ္မည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အပါအဝင္ အာဆီယံ လမ္းမႀကီးမ်ား ကြ န္ရက္ ႏွင့္ အာရွလမ္းမႀကီး မ်ားကြန္ရက္ တို႔ေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ပိုမိုျမန္ဆန္ လာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

စုိးမုိး

ျမ၀တီေန႔စဥ္ ၊ စာ(၄)

No comments:

Post a Comment