Pages

Monday, November 3, 2014

ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ကုိ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္တြင္ အၿပီး တည္ေဆာက္ရန္ လ်ာထားေသာ္လည္း ၂၀၂၀ ျပည့္ႏွစ္မွသာ ၿပီးစီးႏုိင္မည္



ရန္ကုန္ ၊ ၃-၁၁-၂၀၁၄

ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ စီမံကိန္းကို ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္တြင္ အၿပီး တည္ေဆာက္ရန္ လ်ာထား ခဲ့ေသာ္လည္း ၂ဝ၂ဝ ျပည့္ႏွစ္ ေရာက္မွသာ ၿပီးစီးႏုိင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန မွ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦး၀င္းေဆြထြန္း ၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။

အဆိုပါ ဟံသာဝတီ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာေလဆိပ္ စီမံကိန္းကို ပဲခူးတိုင္း ေဒသႀကီး ၊ ပဲခူးၿမိဳ႕နယ္ ၊ ေက်ာက္တိုင္ကန္ ေက်းရြာအနီး ေလယာဥ္ကြင္း ေဟာင္း၌ ေျမဧက ၉၆၉ဝ ေပၚတြင္ တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္သည္။ ယင္း စီမံကိန္းကို ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ ကတည္းက စတင္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ တည္ေဆာက္ရန္ Incheon Airport Consortium ကုမၸဏီအား ေရြးခ်ယ္ခဲ့ ေသာ္လည္း ကုမၸဏီမွ တည္ေဆာက္ရန္ ေငြေၾကး လံုေလာက္ျခင္း မရိွေသာေၾကာင့္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ စီမံကိန္း ရပ္ဆုိင္း ခဲ့ရေၾကာင္း သိရသည္။

ယခုအခါ ယင္း စီမံကိန္းကို ျပန္လည္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ အတိုင္ပင္ခံ Nippon Koei ကုမၸဏီကုိ ငွားရမ္းၿပီး လက္ရွိ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ကို ထပ္မံတုိးခ်ဲ႕ တည္ေဆာက္ရန္ ေျမေနရာ အခက္အခဲ ရိွသည့္အတြက္ ခရီးသည္ ၁၂ သန္းဆံ့ ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္အသစ္ကို တည္ေဆာက္ ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာေလဆိပ္ တြင္ မဆင္းသက္ ႏိုင္ေသာ Air Bus 380 ေလယာဥ္ႀကီး မ်ားပါ ယင္း ေလဆိပ္တြင္ ဆင္းသက္ ဆုိက္ေရာက္ ႏုိင္ေၾကာင္း ၊ ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ တည္ေဆာက္ေနသည့္ ကာလအတြင္း ေလဆိပ္ဆိုင္ရာ သင္တန္းေပးၿပီး ေဒသတြင္း အလုပ္အကုိင္ မ်ားရရိွေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထုိ႔အျပင္ ႏုိင္ငံျခားသား ပညာရွင္ မ်ားအား စီမံခန္႔ခြဲမႈ အပိုင္းမ်ားတြင္ ခန္႔အပ္သြားမည္ ျဖစ္ၿပီး က်န္ရာထူး မ်ားတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသား မ်ားကိုသာ ခန္႔အပ္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း လည္း သိရသည္။

လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ကို ခရီးသည္ ေျခာက္သန္း ဝင္ဆ့ံႏုိင္ရန္ တုိးခ်ဲ႕လ်က္ ရွိၿပီး ဟံသာ၀တီ ေလဆိပ္ မဖြင့္လွစ္ေသးမီ အခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မွ ျပည္တြင္း ျပည္ပ ခရီးစဥ္ မ်ားကုိ ေျပးဆဲြမည္ ျဖစ္ကာ ဟံသာ၀တီ ေလဆိပ္ စတင္ အသံုးျပဳခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္းလိုင္း မ်ား အားလံုးကုိ အဆုိပါ ေလဆိပ္သုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕မည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ကုိ ႏုိင္ငံတကာ ေလဆိပ္အျဖစ္ ဆက္လက္ ထားရွိမည္ ျဖစ္ၿပီး ျပည္တြင္း ခရီးစဥ္မ်ား အျပင္ စင္းလံုးငွား ေလယာဥ္ ၊ အထူး ေလယာဥ္ ၊ အေရးေပၚ လူနာတင္ယာဥ္ စသည့္ ႏုိင္ငံျခား ခရီးစဥ္ အခ်ိဳ႕ ကုိပါ ပ်ံသန္း ေျပးဆဲြမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ စီမံကိန္း အတြက္ အဆုိျပဳလႊာ တင္သြင္းသည့္ ကုမၸဏီ မ်ားထဲမွ စင္ကာပူ - ဂ်ပန္ ဖက္စပ္ ကုမၸဏီ Yongnam-CAPE-JGC Consortium (Singapore) ကုိ ေအာက္တုိဘာ လကုန္တြင္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၿပီး စီမံကိန္း ကာလ သံုးႏွစ္ခဲြ မွ ေလးႏွစ္အထိ သတ္မွတ္ ထားေၾကာင္း သိရသည္။

ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာေလဆိပ္ ကုိ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁၄၄၅ သန္း အကုန္က်ခံ တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္ၿပီး ကုမၸဏီပုိင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံေငြ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၂၂၂ သန္း အျပင္ ODA ေခ်းေငြ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၇၀၆ သန္းကုိ ဂ်ပန္ အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ JICA ထံမွ ေခ်းေငြ ရယူ၍ တည္ေဆာက္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

စုိးမုိး

#Themyawadydaily
#ျမ၀တီေန႔စဥ္

No comments:

Post a Comment