Pages

Friday, December 20, 2013

လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ပညာေရးက႑ ျမႇင့္တင္ေပး


လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ပညာေရးက႑ ျမႇင့္တင္ေပး

အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္

ႏုိင္ငံေတာ္တြင္ လူ႕စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အတြက္ ပညာေရးသည္ အဓိက က်ေသာ အခန္းက႑ ျဖစ္သည္။ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန သည္ အေျခခံပညာ က႑ အမ်ဳိးသား ပညာရည္ ျမင့္မားေရး ႏွီးေႏွာ ဖလွယ္ပြဲကို ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ အတြင္းက ေဆာင္ရြက္ ခဲ့သည္။ ႏွီးေႏွာ ဖလွယ္ပဲြ သုိ႔ ၀ိဇၨာ သိပၸံ ပညာရွင္ ႀကီးမ်ား ၊ ပညာေရး သုေတသန အဖဲြ႕ ၊ စာစစ္အဖြဲ႕ ၊ အဆင့္ျမင့္ ပညာ ႏွင့္ အေျခခံ ပညာအဆင့္ တုိ႔မွ ပညာေရး ဝန္ထမ္းမ်ား ႏွင့္ ဆရာ ၊ ဆရာမမ်ား ၊ ဖိတ္ၾကား ထားသူမ်ား တက္ေရာက္၍ အေျခခံပညာ ႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ ပညာက႑ အလိုက္ လက္ရွိ ပညာေရး လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ခ်က္ မ်ားအေပၚ စုေပါင္း ေဆြးေႏြး သံုးသပ္ ခဲ့ၾကၿပီး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲ သင့္ေသာ လုပ္ငန္း မ်ားကို အႀကံျပဳ ခဲ့ၾကသည္။

ႏုိင္ငံေတာ္ အစိုးရသည္ အေျခခံပညာ က႑တြင္ အေျခခံပညာ အဆင့္အလုိက္ ေက်ာင္း၀င္ႏႈန္း ၊ ေက်ာင္းေနႏႈန္း ၊ အတန္း ကူးေျပာင္း သင္ယူႏႈန္း ႏွင့္ အဆင့္ ကူးေျပာင္း သင္ယူႏႈန္း တုိ႔ ျမင့္မား တုိးတက္ လာေအာင္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသည္။ ၂ဝ၁၁ - ၂ဝ၁၂ ပညာသင္ႏွစ္ ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရး သီတင္းပတ္ ကာလမွ စ၍ မူလတန္း အဆင့္ ေက်ာင္း

သား ၊ ေက်ာင္းသူမ်ား အတြက္ ေက်ာင္းသံုး ဖတ္စာအုပ္မ်ား အခမဲ့ ေထာက္ပံ့ ေပးခဲ့သည္။ ၂ဝ၁၂ - ၂ဝ၁၃ ပညာသင္ႏွစ္ တြင္ မူလတန္း
အဆင့္ ေက်ာင္းသား ၊ ေက်ာင္းသူမ်ား အတြက္ ေက်ာင္းသံုး စာအုပ္ အျပည့္အစံု ႏွင့္ ေလ့က်င့္ခန္း စာအုပ္ ေျခာက္အုပ္စီ ေထာက္ပံ့ေပး ခဲ့သည္ ပညာသင္ ဆုမ်ား ခ်ီးျမႇင့္ ႏုိင္ေရး အတြက္ အေျခခံ ပညာ အလယ္တန္း ပညာင္ဆု ႏွင့္ အထက္တန္း ပညာသင္ဆု စာေမးပဲြမ်ား က်င္းပၿပီး ပညာသင္ဆုမ်ား ခ်ီးျမႇင့္ေပးခဲ့သည္။

ဘက္စံု ပညာရည္ ျပည့္ဝေသာ ႏိုင္ငံ သားေကာင္းမ်ား ေပၚထြန္း လာေစရန္ ျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္ ေပးႏုိင္ေရး အတြက္ အားကစား ၊ ရသ (ပန္းခ်ီ ၊ ဂီတ) ၊ စာရိတၱ ႏွင့္ ျပည္သူ႕နီတိ အေလ့အက်င့္ ေကာင္းမ်ား ၊ က်င့္ဝတ္ စည္းကမ္းမ်ားကို နားလည္ လက္ခံ က်င့္သံုး လာေအာင္ ေလ့က်င့္ သင္ၾကား ေပးလ်က္ ရွိသည္။ အေျခခံပညာ က႑တြင္ အႏွစ္ ၃ဝ ႏွစ္ ရွည္ ပညာေရး စီမံကိန္းမ်ား ႏွင့္အညီ ေက်ာင္းေန အရြယ္ လူငယ္အားလံုး ပညာသင္ယူခြင့္ ရရွိေရး ႏွင့္ ပညာ သင္ယူရန္ အခက္အခဲ ရွိေသာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ မ်ားအတြက္လည္း ပညာသင္ ေထာက္ပံ့ေၾကး မ်ား ခ်ီးျမႇင့္ ေပးႏုိင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ လူ႕စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ ဖံြ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေရး အတြက္ ဘက္စံု လႊမ္းၿခံဳ ႏုိင္ေသာ ပညာေရး စနစ္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ရာတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္ အစိုးရႏွင့္ ကုလသမဂၢ အဖဲြ႕အစည္းမ်ား ၊ ႏုိင္ငံတကာ အဖဲြ႕အစည္းမ်ား ၊ ပညာေရး ေစတနာရွင္ မ်ား ပူးေပါင္း ျဖည့္ဆည္း ေဆာင္ရြက္ ေပးလ်က္ ရွိသည္။ ကေလးဗဟုိျပဳ ခ်ဥ္းကပ္ သင္ယူမႈ ပံုစံႏွင့္ သင္ၾကား ေလ့က်င့္ ေပးႏုိင္ေရး အတြက္ မူလတန္းသင္ ဆရာ ၊ ဆရာမ မ်ားအား သင္ၾကားေရး သင္တန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ ေလ့က်င့္ ေပးခဲ့သည္။

ဘက္စံု လႊမ္းၿခံဳႏုိင္ေသာ ပညာေရး က႑ ေလ့လာ သံုးသပ္ေရး လုပ္ငန္း ႏွင့္ လက္ေတြ႕က်ေသာ ပညာေရး ျမင့္တင္မႈ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ဆုိင္ရာ ရွင္းလင္း ေဆြးေႏြးပြဲကို ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၆ ရက္တြင္ ေနျပည္ေတာ္ ရွိ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန အစည္းအေ၀း ခန္းမ၌ က်င္းပ ခဲ့သည္။ ႏုိင္ငံေတာ္ ၏ အနာဂတ္ ကာလ မ်ားတြင္ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ ဖံြ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေရး အတြက္ ပညာေရး က႑ အေရးပါမႈ ကုိ အေလးထား ေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိရာလက္ေတြ႕ က်ေသာ ပညာေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈ မ်ားကုိ ၂၀၁၄ -၂၀၁၅ ပညာသင္ ႏွစ္မွစ၍ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ သြားမည္ ျဖစ္သည္။

လက္ေတြ႕က်ေသာ ပညာေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ ရာတြင္ လက္ေတြ႕ က်ေသာ ပညာေရး ျမႇင့္တင္မႈ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေရး ေကာ္မတီ ၊ အထူးလုပ္ငန္း အဖဲြ႕ ၊ အႀကံေပး အဖဲြ႕ႏွင့္ လုပ္ငန္း ေကာ္မတီ ၁၈ ဖဲြ႕ တုိ႔ကို ဖဲြ႕စည္း၍ ေခတ္စနစ္ ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြ ျဖစ္ေသာ မူ၀ါဒ ၊ စီမံကိန္း မ်ားႏွင့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒ ၊ ဆက္စပ္ေသာ ဥပေဒမ်ားကို ေရးဆဲြျပဳစုလ်က္ရွိသည္။

သို႔ျဖစ္၍ ႏုိင္ငံေတာ္တြင္ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရး အတြက္ အဓိကက်ေသာ ပညာေရး က႑ ျမႇင့္တင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား တြင္ ပညာေရး ေစတနာရွင္ မ်ား၏ ကူညီ ပံ့ပိုးမႈမ်ား လိုအပ္လ်က္ ရွိရာ ယခုထက္ ပိုမို ပါဝင္ၾကပါရန္ တုိက္တြန္း ႏႈိးေဆာ္ လိုက္ရပါသည္။

#Themyawadydaily

No comments:

Post a Comment