Pages

Monday, June 11, 2018

ဂ်ပန္နည္းပညာသံုး ေဒါပံုတံတားသစ္ ယာယီဖြင့္လွစ္၍ ယာဥ္မ်ား စတင္ျဖတ္သန္း



ရန္ကုန္ ၁၁-၆-၂ဝ၁၈

ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးရွိ ပုဇြန္ေတာင္ ေခ်ာင္းကိုျဖတ္သန္းကာ ပုဇြန္ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ေဒါပံုၿမိဳ႕နယ္တို႔သို႔ ဆက္သြယ္ ေဖာက္လုပ္ထားသည့္ ဂ်ပန္နည္းပညာသံုး ေဒါပံုတံတား၊ ဆက္စပ္ရထား လမ္းခံုးေက်ာ္ တံတားႏွင့္ကားလမ္း ခံုးေက်ာ္တံတား ခ်ဥ္းကပ္လမ္း စီမံကိန္းမ်ားသည္ ယခုအခါတြင္ ၉၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ၿပီး စီးေနၿပီျဖစ္ရာ ယာဥ္မ်ားစတင္ ျဖတ္သန္းခြင့္ကို ယေန႔နံနက္ပိုင္းမွစ၍ ခြင့္ျပဳလိုက္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန တံတားဦးစီးဌာန အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ (ၿမိဳ႕ျပ) ဦးေက်ာ္လင္းထံမွ သိရသည္။

''ဒီေန႔မွာေတာ့ ေဒါပံုတံတား ယာယီ ျဖတ္သန္းခြင့္ကို စတင္ခြင့္ျပဳ လိုက္ပါၿပီ။ ဂ်ပန္အင္ဂ်င္နီယာေတြ တည္ေဆာက္ေနတဲ့ တံတားအပိုင္းက ခ်ဥ္းကပ္ လမ္းလုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေဆာက္လုပ္ေရးက လုပ္ေနတဲ့ခံုးေက်ာ္ တံတားေတြရဲ႕ ခ်ဥ္းကပ္လမ္း လုပ္ငန္းေတြက တခ်ဳိ႕အပိုင္းေတြမွာ က်န္ေနေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်န္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းေတြကို ဆက္လုပ္ရင္း ယာဥ္ေတြလည္း ျဖတ္သန္းသြားလာ ႏိုင္ေအာင္ ယာယီဖြင့္လွစ္ ေပးလိုက္တာပါ။ က်န္ေနတာက ေဒါပံုဘက္မွာရွိတဲ့ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းနဲ႔ ပုဇြန္ေတာင္ဘက္ျခမ္းမွာ ရွိေနတဲ့ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းေတြကို ဆက္လိုက္႐ံုပါ။ မွန္းထားတာေတာ့ ဇြန္ ၂ဝ ရက္ေလာက္ အၿပီးလုပ္သြားဖို႔ မွန္းထားပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေတာ့ ဒီတံတားအမ်ဳိးအစားက ပထမဆံုး ႀကိဳးတံတားပါ။ ေလးလမ္းသြား ျဖစ္တဲ့အတြက္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကို ေျဖေလွ်ာ့ေစမွာပါ'' ဟု ဦးေက်ာ္လင္းက ေျပာသည္။

ပုဇြန္ေတာင္-ေဒါပံု ေလးလမ္းသြား တံတား၏ ယာဥ္ျဖတ္သန္းႏိုင္မႈသည္ ယခုအခါတြင္ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းစီမံကိန္း လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ တံတားပလက္ေဖာင္း နံရံမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ က်န္ရွိေနေသာေၾကာင့္ အသြား၊ အျပန္ယာယီ ႏွစ္လမ္းဖြင့္ ေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဒါပံုဘက္မွ ယာဥ္မ်ားသည္ တံတားသစ္ေပၚသို႔ ျဖတ္သန္းကာ ပုဇြန္ေတာင္ဘက္သို႔ တစ္လမ္းေမာင္း စနစ္ျဖင့္ မဂၤလာေစ်း၊ ပုဇြန္ေတာင္ႏွင့္ စက္ဆန္းဘက္သို႔ သြားႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ မဂၤလာေ

ရန္ကုန္ ၁၁-၆-၂ဝ၁၈

ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးရွိ ပုဇြန္ေတာင္ ေခ်ာင္းကိုျဖတ္သန္းကာ ပုဇြန္ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ေဒါပံုၿမိဳ႕နယ္တို႔သို႔ ဆက္သြယ္ ေဖာက္လုပ္ထားသည့္ ဂ်ပန္နည္းပညာသံုး ေဒါပံုတံတား၊ ဆက္စပ္ရထား လမ္းခံုးေက်ာ္ တံတားႏွင့္ကားလမ္း ခံုးေက်ာ္တံတား ခ်ဥ္းကပ္လမ္း စီမံကိန္းမ်ားသည္ ယခုအခါတြင္ ၉၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ၿပီး စီးေနၿပီျဖစ္ရာ ယာဥ္မ်ားစတင္ ျဖတ္သန္းခြင့္ကို ယေန႔နံနက္ပိုင္းမွစ၍ ခြင့္ျပဳလိုက္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန တံတားဦးစီးဌာန အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ (ၿမိဳ႕ျပ) ဦးေက်ာ္လင္းထံမွ သိရသည္။

''ဒီေန႔မွာေတာ့ ေဒါပံုတံတား ယာယီ ျဖတ္သန္းခြင့္ကို စတင္ခြင့္ျပဳ လိုက္ပါၿပီ။ ဂ်ပန္အင္ဂ်င္နီယာေတြ တည္ေဆာက္ေနတဲ့ တံတားအပိုင္းက ခ်ဥ္းကပ္ လမ္းလုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေဆာက္လုပ္ေရးက လုပ္ေနတဲ့ခံုးေက်ာ္ တံတားေတြရဲ႕ ခ်ဥ္းကပ္လမ္း လုပ္ငန္းေတြက တခ်ဳိ႕အပိုင္းေတြမွာ က်န္ေနေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်န္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းေတြကို ဆက္လုပ္ရင္း ယာဥ္ေတြလည္း ျဖတ္သန္းသြားလာ ႏိုင္ေအာင္ ယာယီဖြင့္လွစ္ ေပးလိုက္တာပါ။ က်န္ေနတာက ေဒါပံုဘက္မွာရွိတဲ့ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းနဲ႔ ပုဇြန္ေတာင္ဘက္ျခမ္းမွာ ရွိေနတဲ့ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းေတြကို ဆက္လိုက္႐ံုပါ။ မွန္းထားတာေတာ့ ဇြန္ ၂ဝ ရက္ေလာက္ အၿပီးလုပ္သြားဖို႔ မွန္းထားပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေတာ့ ဒီတံတားအမ်ဳိးအစားက ပထမဆံုး ႀကိဳးတံတားပါ။ ေလးလမ္းသြား ျဖစ္တဲ့အတြက္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကို ေျဖေလွ်ာ့ေစမွာပါ'' ဟု ဦးေက်ာ္လင္းက ေျပာသည္။

ပုဇြန္ေတာင္-ေဒါပံု ေလးလမ္းသြား တံတား၏ ယာဥ္ျဖတ္သန္းႏိုင္မႈသည္ ယခုအခါတြင္ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းစီမံကိန္း လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ တံတားပလက္ေဖာင္း နံရံမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ က်န္ရွိေနေသာေၾကာင့္ အသြား၊ အျပန္ယာယီ ႏွစ္လမ္းဖြင့္ ေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဒါပံုဘက္မွ ယာဥ္မ်ားသည္ တံတားသစ္ေပၚသို႔ ျဖတ္သန္းကာ ပုဇြန္ေတာင္ဘက္သို႔ တစ္လမ္းေမာင္း စနစ္ျဖင့္ မဂၤလာေစ်း၊ ပုဇြန္ေတာင္ႏွင့္ စက္ဆန္းဘက္သို႔ သြားႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ မဂၤလာေစ်းႏွင့္ ပုဇြန္ေတာင္ ဘက္မွလာေသာ ယာဥ္မ်ားသည္ ေဒါပံုတံတား သစ္ေပၚသို႔ တစ္လမ္းေမာင္း အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ သာေကတတံတား ေဟာင္းမွႏွစ္လမ္းေမာင္း အျဖစ္လည္းေကာင္း အသံုးျပဳ သြားလာႏိုင္သည္။

လက္ရွိ အေနအထားအရ လွ်ပ္စစ္မီးတိုင္ စိုက္ျခင္း၊ သြယ္တန္းျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား၊ လူသြားလမ္းေၾကာင္းအတြက္ လမ္းခင္းျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ခ်ဥ္းကပ္လမ္း ဆက္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး ေရေျမာင္းစနစ္ လုပ္ငန္းမ်ားသာ ေဆာင္ရြက္ရန္ က်န္ရွိေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ယခုႏွစ္ ဇူလိုင္လတြင္ တံတားစီမံကိန္း တစ္ခုလုံး ရာႏႈန္းျပည့္ ၿပီးစီးမည္ျဖစ္ၿပီး ၾသဂုတ္လဆန္းပိုင္းတြင္ တံတားဖြင့္လွစ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ တံတားႀကီးႏွင့္ ၿပိဳင္တူတည္ေဆာက္ ေနေသာ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည့္ ပတ္လမ္းမ်ားငါးခု ရွိသည့္အနက္ ေလးခုကို ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ယူ ေဆာက္လုပ္လ်က္ရွိၿပီး တစ္ခုကို ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ တာဝန္ယူ ေဆာက္လုပ္ကာ ပတ္လမ္းအရွည္ စုစုေပါင္း ၇၂၃ ဒသမ ၅ မီတာရွိသည္။ ဆက္စပ္ရထားလမ္း ခံုးေက်ာ္တံတားႏွင့္ ကားလမ္းခံုးေက်ာ္ တံတားခ်ဥ္းကပ္လမ္း (မဂၤလာေတာင္ၫြန္႔ ဘက္ျခမ္း)ကို တည္ေဆာက္ၿပီး ကတၱရာကြန္ကရစ္ ခင္းျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားအေနျဖင့္ မဂၤလာေတာင္ၫြန္႔ ဘက္ျခမ္းႏွင့္ ေဒါပံုဘက္ျခမ္းအား ကတၱရာကြန္ကရစ္ ၆၄၅၃ တန္ ခင္းက်င္း ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ကာ ေဒါပံုဘက္ျခမ္းတြင္ ၂ ေပ အက်ယ္ ေရေျမာင္း ေပ ၉၄ဝ ႏွင့္ ၃ ေပအက်ယ္ ေရေျမာင္း ေပ ၃၂ဝ ျဖင့္ ေပစုစုေပါင္း ေပ ၁၂၆ဝ ထည့္သြင္းေဆာက္လုပ္ ထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

#Themyawadydailyစ်းႏွင့္ ပုဇြန္ေတာင္ ဘက္မွလာေသာ ယာဥ္မ်ားသည္ ေဒါပံုတံတား သစ္ေပၚသို႔ တစ္လမ္းေမာင္း အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ သာေကတတံတား ေဟာင္းမွႏွစ္လမ္းေမာင္း အျဖစ္လည္းေကာင္း အသံုးျပဳ သြားလာႏိုင္သည္။

လက္ရွိ အေနအထားအရ လွ်ပ္စစ္မီးတိုင္ စိုက္ျခင္း၊ သြယ္တန္းျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား၊ လူသြားလမ္းေၾကာင္းအတြက္ လမ္းခင္းျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ခ်ဥ္းကပ္လမ္း ဆက္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး ေရေျမာင္းစနစ္ လုပ္ငန္းမ်ားသာ ေဆာင္ရြက္ရန္ က်န္ရွိေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ယခုႏွစ္ ဇူလိုင္လတြင္ တံတားစီမံကိန္း တစ္ခုလုံး ရာႏႈန္းျပည့္ ၿပီးစီးမည္ျဖစ္ၿပီး ၾသဂုတ္လဆန္းပိုင္းတြင္ တံတားဖြင့္လွစ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ တံတားႀကီးႏွင့္ ၿပိဳင္တူတည္ေဆာက္ ေနေသာ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည့္ ပတ္လမ္းမ်ားငါးခု ရွိသည့္အနက္ ေလးခုကို ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ယူ ေဆာက္လုပ္လ်က္ရွိၿပီး တစ္ခုကို ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ တာဝန္ယူ ေဆာက္လုပ္ကာ ပတ္လမ္းအရွည္ စုစုေပါင္း ၇၂၃ ဒသမ ၅ မီတာရွိသည္။ ဆက္စပ္ရထားလမ္း ခံုးေက်ာ္တံတားႏွင့္ ကားလမ္းခံုးေက်ာ္ တံတားခ်ဥ္းကပ္လမ္း (မဂၤလာေတာင္ၫြန္႔ ဘက္ျခမ္း)ကို တည္ေဆာက္ၿပီး ကတၱရာကြန္ကရစ္ ခင္းျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားအေနျဖင့္ မဂၤလာေတာင္ၫြန္႔ ဘက္ျခမ္းႏွင့္ ေဒါပံုဘက္ျခမ္းအား ကတၱရာကြန္ကရစ္ ၆၄၅၃ တန္ ခင္းက်င္း ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ကာ ေဒါပံုဘက္ျခမ္းတြင္ ၂ ေပ အက်ယ္ ေရေျမာင္း ေပ ၉၄ဝ ႏွင့္ ၃ ေပအက်ယ္ ေရေျမာင္း ေပ ၃၂ဝ ျဖင့္ ေပစုစုေပါင္း ေပ ၁၂၆ဝ ထည့္သြင္းေဆာက္လုပ္ ထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

#Themyawadydaily

No comments:

Post a Comment