Pages

Wednesday, November 29, 2017

မသန္စြမ္း သူမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍



ေဆာင္းပါး (၂၉-၁၁-၂ဝ၁၇)

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေကာက္ယူရရွိထားေသာ သန္းေခါင္စာရင္းအရ မသန္စြမ္းသူေပါင္း ၂ဒသမ၃သန္း ခန္႔ရိွသည္ဟုသိရ၏။ ထုိအထဲတြင္ ဆံြ႕အ နားမၾကားသူမ်ား၊ မ်က္မျမင္မ်ား၊ ေျခလက္ မသန္စြမ္းသူမ်ား ပါဝင္သည္။

မသန္စြမ္းသူမ်ားတြင္ ''မသန္ေသာ္လည္း စြမ္းပါသည္'' ဟု ဆုိရေလာက္ေအာင္ပင္ ထူးခြၽန္သူမ်ား အမ်ားအျပားရွိသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ ႏိုင္ငံတကာ အားကစားၿပိဳင္ပဲြမ်ားတြင္ ေရႊတံဆိပ္မ်ား ဆြတ္ခူးခဲ့ၾက၏။ ပညာရည္ထူးခြၽန္သူ မ်ားလည္းရွိ၏။ အခ်ဳိ႕ဆုိလွ်င္ ဘီးတပ္ကုလားထုိင္ မ်ဳိးျဖင့္ ေအာင္ဘာေလထီ လုိက္လံေရာင္းခ် ၾကသည္ကိုလည္း ေတြ႕ဖူး၏။ ကိုယ္လက္အဂၤါ မသန္စြမ္းေသာ္လည္း ၎တို႔၏ တစ္ဝမ္းတစ္ခါး အတြက္ ဘဝကို အ႐ႈံးမေပး ၾကသူမ်ားအျဖစ္ ခ်ီးက်ဴးရမည္ျဖစ္သည္။

မသန္စြမ္းသူဟူသည္

လူသားမ်ားက ''မသန္စြမ္းသူ''ဟုဆုိရာ၌ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ကုိယ္လက္အဂၤါ မျပည့္စုံသူ၊ အျမင္အာ႐ံုခ်ဳိ႕ယြင္းသူ၊ အၾကားအာ႐ံုခ်ဳိ႕ယြင္းသူႏွင့္ ဥာဏ္ရည္မမီသူမ်ားကို ဆုိလုိသည္ဟု နားလည္ထားၾက၏။ ''မသန္''ဟူသည့္ စကားလံုးသည္ ''ခြန္အား''ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ''စြမ္း''ဟူေသာ စကားလံုးသည္ ''အရည္အခ်င္း စြမ္းေဆာင္ႏုိင္မႈစြမ္းရည္'' ႏွင့္ပတ္သက္၍ သုံးႏႈန္းသည့္ စကားလံုးျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ''မသန္စြမ္းသူ''ဟုေျပာဆုိသည့္အခါ လူ
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကိုယ္လက္အဂၤါ မျပည့္စံုသူမ်ားကို အထူးသျဖင့္ ရည္ၫႊန္းသည္ဟု နားလည္ၾက၏။

"မသန္စြမ္းသူတစ္ဦးသည္ လူသားအျဖစ္ စၿပီးေမြးဖြားလာကတည္းက ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေမြးၿပီးမွ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း ကိုယ္ခႏၶာဖဲြ႕စည္းပံု သို႔မဟုတ္ ကိုယ္ခႏၶာအစိတ္အပိုင္း တစ္ခုခုခ်ဳိ႕ယြင္း အားနည္းေနၿပီး သက္တူရြယ္တူမ်ားႏွင့္ ယွဥ္လွ်င္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္စြမ္းရည္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေလ်ာ့နည္းေနသူမ်ား ျဖစ္ေနၾက၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ မသန္စြမ္းသူျဖစ္ျခင္းသည္ လူသားတစ္ဦးအေနျဖင့္ အမွန္တကယ္ ရွိေနသင့္သည့္ အေျခအေနမရွိျခင္း၊ စြမ္းေဆာင္ရည္ ေလ်ာ့နည္းေနျခင္း စသည့္အေနအထား လူသားတစ္ဦးတြင္ ရွိေနသင့္သည့္ စံခ်ိန္စံၫႊန္း မျပည့္မီသူမ်ား တစ္နည္းအားျဖင့္ လူစဥ္မမီသူမ်ားဟု သတ္မွတ္ထားၾက၏။

မသန္စြမ္းသူမ်ား အေပၚဆက္ဆံပံု လူမ်ဳိးအခ်ဳိ႕တြင္ သူတုိ႔၏ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထံုးစံအရ မသန္စြမ္းသူမ်ားကို သိသာစြာခဲြျခား မဆက္ဆံ ၾကေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕လူမ်ဳိးတုိ႔တြင္မူ လူ႔အဖဲြ႕အစည္း အတြင္းမွပထုတ္ကာ ဆုိးဆုိးရြားရြား ခဲြျခားဆက္ဆံတတ္ၾက၏။ ေခတ္ကာလတစ္ေလွ်ာက္ မသန္စြမ္းသူမ်ား အေနျဖင့္ မိသားစုႏွင့္ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းထဲတြင္ လူသားတစ္ဦးအေနျဖင့္ သိကၡာရွိရွိ၊ လူသားဆန္ဆန္၊ လူ႔ဘဝအဓိပၸာယ္ရွိစြာ အသက္ရွင္သန္ႏိုင္ျခင္း ရွိ၊
မရွိဆုိသည္မွာ လူသားမ်ား၏ ယံုၾကည္မႈဓေလ့ထံုးစံႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ စသည္တို႔အေပၚမူတည္ၿပီး ကဲြျပားျခားနားမႈရွိသည္။

ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္ မသန္စြမ္းသူ အမ်ားစုသည္ မိသားစုႏွင့္အတူ ရွင္သန္ေနထုိင္ခြင့္ႏွင့္ လူမႈအသိုင္းအဝိုင္း၊ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းအတြင္းတြင္ ေရာယွက္ၿပီး အသက္ရွင္ ေနထိုင္ႏုိင္ခဲ့ၾက၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္ လူ႔အဖဲြ႕အစည္း အတြင္းမွ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခု အေနျဖင့္ ေခတ္ကာလတစ္ေလွ်ာက္ ရွင္သန္လာႏုိင္ခဲ့ၾက၏။

ယေန႔ကမၻာေပၚတြင္ မသန္စြမ္းသူမ်ားအေပၚ နားလည္မႈအျမင္ႏွင့္ သေဘာထား ခံယူခ်က္တုိ႔သည္ ကမၻာႏွင့္တစ္ဝန္း တျဖည္းျဖည္းေျပာင္းလဲ လာခဲ့ပါၿပီ။ မသန္စြမ္းမႈႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး လူမႈေရးကို အေျခခံသည့္ ''အျမင္သစ္'' ေပၚေပါက္လာခဲ့သည့္ ၁၉၇ဝ ျပည့္ႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ကမၻာတစ္ဝန္းတြင္ ျပန္႔က်ဲေနသည့္ မသန္စြမ္းသူမ်ား၏ လူေနမႈ အဆင့္အတန္းသည္ ယခင္ေခတ္ကာလ တစ္ေလွ်ာက္တစ္ခါမွ် မေရာက္ရွိဖူးသည့္ အဆင့္သို႔ မႀကံဳစဖူး
တုိးတက္လာသည္ကို ယေန႔မ်က္ဝါးထင္ထင္ ေတြ႕ျမင္ေနရၿပီ ျဖစ္သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ မသန္စြမ္းသူမ်ား၏ ဘဝသည္လည္း ယခင္ႏွင့္မတူေတာ့ေပ။ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းႏွင့္ အတူယေန႔ကာလတြင္ မသန္စြမ္းမႈ၊ မသန္စြမ္းျဖစ္ျခင္း၊ မသန္စြမ္းသူမ်ား၏ ဘဝႏွင့္အေန အထားမ်ားသည္ ယခင္ႏွင့္မတူဘဲ တုိးတက္ေျပာင္းလဲ ေနၿပီျဖစ္၏။ မသန္စြမ္းမႈ အျမင္သစ္လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုႏွစ္ေလးစုခန္႔က မသန္စြမ္းသူမ်ားကိုယ္တုိင္ အစျပဳခဲ့သည့္ မသန္စြမ္းမႈ ''အျမင္သစ္''တြင္ မသန္စြမ္းသူမ်ားသည္လည္း လူသားစင္စစ္မ်ား ျဖစ္ၾကေၾကာင္း၊ စက္႐ုပ္လည္း မဟုတ္သကဲ့သို႔ သတၱဝါတစ္ပိုင္း လူတစ္ပိုင္း မဟုတ္ဟုလည္း ခံယူလာၾကေၾကာင္း၊ ''လူသား''ဟုဆုိရာတြင္လည္း အားလံုးအတူတူပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ခံယူလာၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ လူသားတုိင္းတြင္ တန္းတူအခြင့္အေရး ရွိသည္။ မည္သည့္အေျခအေနတြင္ ရွိေနေစကာမူ လူသားမွန္သမွ်သည္ လူ႔အခြင့္အေရး ေလ်ာ့နည္းမသြားေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လူသားဟုဆုိရာတြင္ လူသားစံခ်ိန္မီသူႏွင့္ မမီသူဟူ၍ မရွိ။ ေမြးရာပါ လူ႔အခြင့္
အေရး တန္းတူရႏုိင္သူႏွင့္ မရႏိုင္သူသာ ရွိမည္။

အေရးႀကီးသည္မွာ လူသားအခ်င္းခ်င္း ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးတြင္ တရားမွ်တမႈရိွ၊ မရွိ။ တန္းတူ အခြင့္အေရးရ၊ မရ ဟူသည့္အခ်က္သည္သာ အေရးႀကီး၏။

မသန္စြမ္းသူမ်ား ယေန႔ခံစားေနရေသာ လူသားစင္စစ္ တစ္ဦးကဲ့သုိ႔ ဘဝရွင္သန္ ေနထုိင္ႏိုင္ျခင္း၊ လူစဥ္မမီသူမ်ားဟု အမ်ားကထင္ျမင္ ယူဆျခင္းမ်ားႏွင့္ အျခားလူမႈေရးမတရားမႈ အမ်ဳိးမ်ဳိးခံစားေနမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာရျခင္းမွာ ''သန္စြမ္းသူမ်ား''ႏွင့္ ''မသန္စြမ္းသူမ်ား'' ၾကားတြင္ ရွိေနေသာ ခဲြျခားဆက္ဆံမႈ အမ်ဳိးမ်ဳိးမ်ားေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေနသည္ဟု ေထာက္ျပ လာၾကသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ''မသန္စြမ္းမႈ၊ မသန္စြမ္းျခင္း''တို႔သည္ ဘဝကံဆုိးမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ရသည္ဟူေသာ အယူအဆကို ေတာ္လွန္ဖယ္ရွား၍ လူသားႏွင့္သက္ဆုိင္ေနေသာ ''လူမႈေရးျပႆနာတစ္ရပ္''သာ ျဖစ္သည္ဟု မ်က္ေမွာက္ကာလတြင္ လက္ခံေနၾကၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပလုိက္ရပါ၏။

ျမဝတီေန႔စဥ္သတင္းစာ စာ (၁၄)

#Themyawadydaily

Friday, November 17, 2017

ဘာေၾကာင့္ စာဖတ္ ဖို႔လိုသလဲ


ေဆာင္းပါး ၁၇-၁၁-၂ဝ၁၇
.
အေတြ႕အႀကံဳ ဗဟုသုတသည္ စဥ္းစားဥာဏ္အတြက္ ထင္းႏွင့္တူ၏။ စဥ္းစားဥာဏ္သည္ကား ထုိထင္းႏွင့္ခ်က္ရေသာ ထမင္းႏွင့္တူ၏။ 
.
ပီမိုးနင္း(၁၂၄၅-၁၃ဝ၁) လူေပၚကလူ
.
စဥ္းစားဥာဏ္ရင့္သန္ရန္
.
ေလာက၌သင္ယူစရာ မ်ားမ်ားလွ၏။ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ တစ္သက္တာဘဝ အေတြ႕အႀကံဳျဖင့္ ေလာက၏ သင္ယူစရာ ပညာရပ္တုိ႔ကို ျပည့္စံုကံုလံုေအာင္ သင္ၾကားႏုိင္မည္မဟုတ္။ မည္သည့္ ေအာင္ျမင္ေသာ ကိစၥမဆုိ စဥ္းစားဥာဏ္ကို အေျခခံ၍ တည္ေဆာက္ရေလသည္။ ထုိစဥ္းစားဥာဏ္အတြက္ အေထာက္အပံ့ေကာင္းမွာ ထင္းႏွင့္တူေသာ ဗဟုသုတ ျဖစ္ေလသည္။
.
ထုိအေတြ႕အႀကံဳမ်ား၊ ဗဟုသုတမ်ားသည္ စာအုပ္စာေပထဲတြင္ ရႏုိင္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ႀကီးပြားတုိးတက္ လုိသူတုိင္း စဥ္းစားဥာဏ္၏ အေထာက္အပ့ံ ေကာင္းရရန္ စာေပဖတ္႐ႈျခင္းအလုပ္ကို မလဲြမေသြလုပ္ရမည္ ျဖစ္သည္။
.
ကမၻာေပၚ၌ အဂၤလန္ႏိုင္ငံ၊ အေမရိကန္ႏုိင္ငံႏွင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတုိ႔ရွိ စာၾကည့္တုိက္မ်ားသည္ ႏွစ္ကာလ ၾကာျမင့္စြာက တည္ရွိေနေသာ စာၾကည့္တုိက္ ႀကီးမ်ားျဖစ္၏။ မ်က္ေမွာက္ကာလ၌ အခ်ဳိ႕သည္ e-Library မ်ားျဖစ္၏။ ဤစာၾကည့္တုိက္ မ်ားသည္ အဖုိးတန္ ရတနာႏွင့္တူေသာ စြယ္စံုက်မ္းအစရွိသည့္ စာအုပ္စာေပမ်ားကို သိမ္းဆည္း သိုေလွာင္ထား၏။ အခ်ဳိ႕ကား ပညာရပ္ဆုိင္ရာ ရည္ၫႊန္း စာၾကည့္တုိက္မ်ား ျဖစ္၍ အထူးေလာင္စာ ထင္းပံုႀကီးမ်ား ႏွင့္တူလွ၏။ စဥ္းစားဥာဏ္ဟူေသာ ထမင္းကို ရရန္ ထင္းႏွင့္တူေသာ ထုိစာအုပ္စာတမ္းမ်ားကို ဖတ္႐ႈရန္လုိအပ္ ေလသည္။ ဤကားဆရာႀကီး ပီမုိးနင္းအေတြးကို ဆပြားေတြးယူျခင္း ျဖစ္သည္။
.
တုိးတက္သည့္ ႏိုင္ငံမ်ား
.
တုိးတက္ေသာ လူမ်ဳိးသည္ စာဖတ္ၾက၍ စာဖတ္ေသာ လူမ်ဳိးသည္ တုိးတက္ၿမဲျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံသည္ စာဖတ္ေသာ ဝါသနာကို ပ်ဳိးေထာင္ႏိုင္ေလ ႏုိင္ငံႏွင့္တစ္ဝန္း တုိးတက္ေလဟုသာ ဆုိရေပမည္။ ယေန႔ဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေသာ ႏုိင္ငံမ်ားမွ ျပည္သူအမ်ားစုသည္ စာဖတ္ေသာ ျပည္သူမ်ားျဖစ္သည္။ သူတုိ႔သည္ ေနရာမေရြး၊ ေဒသမေရြး စာၾကည့္တုိက္တြင္၊ ေကာ္ဖီဆုိင္တြင္၊ ရထားေပၚတြင္၊ ဘတ္စကားေပၚတြင္ စာဖတ္ၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ဘာေၾကာင့္ စာဖတ္ၾကပါသနည္း။ အေျဖမွာ အသိပညာမုိးကုတ္ စက္ဝုိင္းကို ခ်ဲ႕ထြင္ရန္ မိမိထက္ေရွ႕ေရာက္ ေနသူမ်ားေနာက္ အမီလုိက္ရန္ပင္ ျဖစ္သည္။
.
စာတတ္ေျမာက္မႈကို ဆန္းစစ္ျခင္း
.
ကမၻာ့လူဦးေရ သန္း ၇ဝဝဝ ေက်ာ္မွာ စာတတ္သူ သန္း ၄ဝဝဝ ေက်ာ္ရွိသည္ဟု ကုလသမဂၢစာရင္း ဇယားမ်ားအရ သိရသည္။ ထုိ႔ျပင္ အဖဲြ႕ဝင္ႏုိင္ငံေပါင္း ၁၉၃ ႏိုင္ငံမွာရာခုိင္ႏႈန္းျပည့္ စာတတ္သည့္ႏိုင္ငံက ၁ဝႏိုင္ငံခန႔္သာရွိၿပီး ၅ဝရာခုိင္ႏႈန္း စာတတ္သူက ႏုိင္ငံေပါင္း ၂ဝခန္႔သာရွိသည္ဟု ဆုိသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စာတတ္ေျမာက္မႈ ရာခုိင္ႏႈန္းသည္ ၂ဝ၁၄ခုႏွစ္ လူဦးေရႏွင့္ အိမ္အေၾကာင္းအရာ သန္းေခါင္စာရင္း အစီရင္ခံစာအရ ၈၉ဒသမ ၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ျဖစ္ၿပီး ကမၻာ့အဆင့္ စာတတ္ေျမာက္မႈ ၆၈ ႏုိင္ငံေျမာက္ျဖစ္သည္ဟု မွတ္သားမိသည္။ ေမးရန္မွာ "ျမန္မာႏုိင္ငံက စာတတ္သူေတြအားလံုး စာဖတ္ၾကပါသလား" ေမးခြန္းပင္ ျဖစ္သည္။ ေသခ်ာသည္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာတတ္ေျမာက္ သူမ်ားထဲတြင္ဘဲြ႕ရလွ်င္ ပညာေရးဆံုးခန္းတုိင္ ေရာက္ၿပီဟု ယူဆသူမ်ားႏွင့္ စာတတ္ၿပီး စာမဖတ္သူမ်ားက အမ်ားစုျဖစ္ေန ေပလိမ့္မည္။
.
အေတြးအျမင္ေျပာင္းလဲရန္
.
စာေရးသူသည္ အဏၰဝါသိပၸံ တတိယႏွစ္ေက်ာင္းသား ဘဝက ဆရာျဖစ္သူ ဆရာႀကီးေဒါက္တာ မင္းသိန္း (ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ စပီ႐ူလုိင္းနားကို စတင္ေတြ႕ရွိသူ ပညာရွင္) သည္ သူ႔အိမ္က စာအုပ္စင္ကို ရွင္းလင္းရန္ စာေရးသူ အပါအဝင္ ေက်ာင္းသားေလး၊ ငါးဦးကိုေခၚသည္။ စာအုပ္မ်ားရွင္းလင္းစဥ္ ေပးစာမ်ားတဲြထားေသာ ဖုိင္တစ္ခုကို ေတြ႕ရသည္။ဆရာက "ႏိုင္ငံျခားတြင္ ပါရဂူဘဲြ႕သင္တန္း တက္ေရာက္စဥ္က ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက
သူ႔ထံသုိ႔ စာအဆက္အသြယ္ မျပတ္ေၾကာင္း၊ မည္သည့္ သုေတသနကို လုပ္ေနေၾကာင္း၊ ပညာရပ္ႏွင့္ ဆုိင္ေသာ အသစ္ေတြ႕ရွိခ်က္ မ်ားရွိပါက မွ်ေဝရန္" စသည္ျဖင့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက ဆက္သြယ္ေရးသားေသာ စာဖုိင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပသည္။
.
ထုိအခ်ိန္က ဆရာႀကီး၏အျပဳအမူကို ေကာင္းစြာ နားမလည္ခဲ့ပါ။ ေနာင္မွ "ေၾသာ္...ပါရဂူဘဲြ႕ရေသာ္လည္း ပညာကရပ္တန္႔ ေနျခင္းမရွိ၊ ဆံုးခန္းမတုိင္ ေသးပါလား" ဟူေသာ အေတြးအျမင္ကို ရခဲ့သည္။ယခုမွ ဆရာႀကီး၏ သုေတသနအလုပ္သည္ ဇြဲေကာင္းအားသန္သည့္ စိတ္ဓာတ္ကို ဂုဏ္ယူအားက်မိသည္။
.
စာေပယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းရန္
.
စာေပသည္ လူအားလံုး၏မိတ္ေဆြ၊ ဘာသာစကား၏ ယဥ္ေက်းမႈ 'စာေပျမင့္မွ လူမ်ဳိးတင့္မည္' ဆုိေသာစကားကို ေထာက္လွ်င္ စာေပရွိေသာ လူမ်ဳိး၊စာေပထြန္းကားေသာ ႏိုင္ငံသာ ကမၻာ့အလယ္တြင္ တင့္တယ္ႏိုင္ေပသည္။
.
သို႔ဆုိလွ်င္ လူသားမ်ဳိးႏြယ္စု မတိမ္ေကာ၊ မေပ်ာက္ကြယ္ရန္၊ စာေပယဥ္ေက်းမႈကို ထာဝစဥ္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္ လုိအပ္လွသည္။ ကမၻာေပၚတြင္ လူမ်ဳိးအလုိက္ သက္ဝင္လႈပ္ရွား ရွင္သန္ေနေသာ ဘာသာစကား အမ်ဳိးေပါင္း ၆၈ဝဝခန္႔ ရွိသည္ဟု ဆုိသည္။ ထုိသုိ႔ ရွင္သန္သက္ဝင္ေနေသာ ဘာသာစကားႏွင့္ စာေပထဲတြင္ ျမန္မာဘာသာစကားႏွင့္ စာေပလည္း ပါဝင္သည္။ ထုိသု႔ိရွင္သန္ေနေသာ စကားႏွင့္ စာေပမ်ားတြင္ အဂၤလိပ္စာေပ ႏွင့္စကားက ႏိုင္ငံတကာသံုး ဘာသာစကားႏွင့္ စာေပအဆင့္ ေရာက္သည့္အျပင္ တ႐ုတ္၊ အာရဗီႏွင့္ဟင္ဒီ ဘာသာစကားႏွင့္ စာေပတို႔ကလည္း လူသန္းေပါင္းမ်ားစြာ ေျပာဆုိသံုးစဲြၾကသည္။
.
မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ျပင္းထန္ေသာ ကိုဂ်ပန္တုိ႔က သူတုိ႔စာႏွင့္စကားကို ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးစြာ သံုးစဲြၾကသည္။သူတ႔ိုႏုိင္ငံတြင္ အလုပ္လုပ္ကို အေျခခံဂ်ပန္ဘာသာ စကားႏွင့္စာကို မတတ္ပါက အလုပ္မခန္႔ပါ။
.
စာရိတၱဖံြ႕ၿဖိဳးရန္
.
မ်က္ေမွာက္ကာလ စာေရးသူတုိ႔ႏိုင္ငံမွ ကေလးမ်ား ဖတ္စာအုပ္စနစ္ႏွင့္ စာေမးပဲြစနစ္ ႏံြအတြင္းမွ ႐ုန္းမထြက္ႏိုင္ေသးပါ။ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရးဘာသာ စာရိတၱႏွင့္ ျပည္သူ႔နီတိကလည္း အေရးမပါေသးသည့္ အေျခအေန ျဖစ္သည္။ စာရိတၱႏွင့္ျပည္သူ႔ နီတိပညာေရး မရွင္သန္ မဖံြ႕ၿဖိဳးသည့္အတြက္ ႏုိင္ငံသား၏ တာဝန္ဝတၱရား (Civics Duty)၊ က်င့္ဝတ္တာဝန္ (Moral Duty) ႏွင့္ ယဥ္ေက်းပ်ဴငွာမႈ (Etiquette Duty) အေလ့အက်င့္ေကာင္းမ်ား ေလ်ာ့က် လာသည္။
.
သည္အခ်က္ကို ကိုယ္က်င့္ဝတၱရား၊ စာရိတၱဆုိင္ရာ စာေပမ်ား ေလ့လာဖတ္႐ႈ ေစျခင္းအားျဖင့္ ျပဳျပင္ႏုိင္သည္။
.
ဘာသာစကားဖံြ႕ၿဖိဳးရန္
.
ဘာသာစကား ဆုိသည္မွာ သံုးစဲြမႈနည္း လာသည့္အခါ တျဖည္းျဖည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားႏိုင္သည္။ ဥပမာအျဖစ္ ေအဒီေလးရာစုမွ ငါးရာစုထိ ထြန္းကားခဲ့ေသာ ပ်ဴဘာသာစကားႏွင့္ စာေပက သက္ေသခံေန ေပသည္။ ဘာသာစကားႏွင့္ စာေပေပ်ာက္ကြယ္ျခင္းက လူမ်ဳိးေပ်ာက္ရန္ ပင္ျဖစ္သည္။
.
ဘာသာစကားစြမ္းရည္ဟု ဆုိသည့္အခါ အဂၤလိပ္ေဝါဟာရ L.S.R.W ဟု မွတ္သားမိသည္။ အနာအၾကားစြမ္းရည္ (Listening Skill)၊ အေျပာအဆုိစြမ္းရည္ (Speaking Skill)၊ အဖတ္အရြတ္စြမ္းရည္ (Reading Skill) ႏွင့္ အေရးအသားစြမ္းရည္ (Writing Skill) တုိ႔ကိုဆုိလိုသည္။ ဤတြင္ အနာအၾကားစြမ္းရည္ႏွင့္ အဖတ္အရြတ္စြမ္းရည္ကို လက္ခံမႈ စြမ္းရည္၊ အေျပာအဆိုစြမ္းရည္ႏွင့္ အေရးအသားစြမ္းရည္ကုိ ထုတ္ေဖာ္မႈစြမ္းရည္ဟု ပညာရွင္တုိ႔ မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။
.
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ စာဖတ္ျခင္းသည္ စဥ္းစားဥာဏ္ ရင့္သန္ရန္၊ လူတစ္ဦးခ်င္းစီႏွင့္ ႏိုင္ငံတုိးတက္ရန္၊ မွန္ကန္ေသာ အေတြးအျမင္ရရန္၊ စာေပယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းျမႇင့္တင္ရန္၊ စာရိတၱဖံြ႕ၿဖိဳးရန္ႏွင့္ ဘာသာစကား ဖံြ႕ၿဖိဳးရန္ အတြက္ တစ္မ်ဳိးသားလံုး၊ ေကာင္းႏုိးရာရာ စာေပတုိ႔ကို ေလ့လာဖတ္႐ႈရန္ လုိအပ္ပါေၾကာင္း 'အစဥ္ေလ့လာသင္ယူေနေသာ လူ႔ေဘာင္အဖဲြ႕အစည္း ျဖစ္ထြန္းလာေရး' ကို ရည္ရြယ္၍ ေရးသားလုိက္ရေပသည္။
.
ျမဝတီေန႔စဥ္သတင္းစာ စာ (၁၄)
.
#Themyawadydaily

Wednesday, November 1, 2017

တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲေတာ္ကာလတြက္ အထူးရထားတြဲဆိုင္းမ်ား ႏို၀င္ဘာ ၁ ရက္တြင္ စတင္ေျပးဆြဲမည္



ရန္ကုန္ ၁-၁၁-၂၀၁၇

ရထားစီးခရီးသြား ျပည္သူမ်ား အဆင္ေျပေစရန္အတြက္ ျမန္မာ့မီးရထားမွ တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲေတာ္ ကာလ႐ံုးပိတ္ရက္အတြက္ အထူးရထားတြဲဆိုင္းကို ႏိုဝင္ဘာ ၁ ရက္တြင္စတင္ေျပးဆြဲေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျမန္မာ့မီးရထား၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ သိရသည္။ 

''ခရီးသြားျပည္သူ ေတြအေနနဲ႔ ပြဲေတာ္ကာလမွာ အေဝးေျပးယာဥ္မ်ားစီးရတာ အခက္အခဲေတြရွိေနတာမုိ႔ မီးရထားကိုစီးနင္းတာ ပိုမိုမ်ားျပားလာပါတယ္။ ဒီႏွစ္တန္ေဆာင္တိုင္က ႐ံုးပိတ္ရက္ ေလးရက္ဆက္တိုက္ ျဖစ္သြားတာ ေၾကာင့္ ေနရပ္ျပန္ ခရီးသြားလာၾကမယ့္ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းေတြနဲ႔ ခရီးသြားျပည္သူ ေတြအတြက္ ႐ံုးပိတ္ရက္ကာလမွာ အဆင္ေျပေစရန္ တန္ေဆာင္တိုင္အထူးရထားကို ေျပးဆြဲေပးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးရထား လက္မွတ္ေတြကိုလည္း ရက္ႀကိဳေရာင္းခ်ေပးသြားမွာ ျဖစ္သလိုခ်က္ခ်င္း ဝယ္ယူၿပီးလည္း လိုက္ပါစီးနင္း ႏိုင္ၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။ လက္မွတ္ေတြကို ခရီးစဥ္ရပ္တန္႔မယ့္ သက္ဆိုင္ရာ ၾကားဘူတာေတြျဖစ္တဲ့ တိုးေၾကာင္ကေလး၊ ပဲခူး၊ ေတာင္ငူ၊ပ်ဥ္းမနား၊ ေနျပည္ေတာ္နဲ႔ သာစည္ဘူတာတုိ႔မွာပါ ေရာင္းခ်ေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့မီးရထားအေနနဲ႔ ယခင္ႏွစ္ေတြတုန္းက သႀကၤန္အထူးရထားမ်ားကိုသာ ေျပးဆြဲခဲ့ၿပီး ယခုႏွစ္မွာေတာ့ ခရီးသည္သြားလာမႈအေနအထားကိုၾကည့္ၿပီး သီတင္းကြၽတ္ အထူးရထားတြဲဆိုင္းနဲ႔ တန္ေဆာင္တိုင္ အထူးရထားတြဲဆိုင္းကို ပထမဆံုးေျပးဆြဲ ေပးလိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။ ရထားစီးခရီးသည္မ်ား အဆင္ေျပေစဖို႔အတြက္ အထူးရထားမ်ားကို ႏွစ္စဥ္ေျပးဆြဲေပးဖို႔စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမွာပါ''ဟု ျမန္မာ့မီးရထားသြား/လာ ပို႔ေဆာင္ေရးဌာန တိုင္းအမွတ္ (၇) မွ တိုင္းမန္ေနဂ်ာ ဦးေဇာ္လြင္က ေျပာသည္။

တန္ေဆာင္တိုင္ အထူးရထားတြဲဆိုင္း၌ ႐ိုး႐ိုးတန္း ခုနစ္တြဲ၊ အထက္တန္း ေလးတြဲ၊ အထက္တန္းအိပ္စင္ ႏွစ္တြဲႏွင့္ ဘရိတ္တြဲ တစ္တြဲပါဝင္မည္ျဖစ္ၿပီး ရထားတြဲစုစုေပါင္း ၁၄ တြဲ ပါဝင္ကာ ရထားစီးခရီးသည္ ၆ဝဝ ဦးလိုက္ပါ စီးနင္းႏိုင္သည္။

ရထားခလက္မွတ္ ႏႈန္းထားကုိ ရန္ကုန္-မႏၲေလး ႐ိုး႐ိုးတန္းလက္မွတ္ ေငြက်ပ္ ၄၆၅ဝ၊ အထက္တန္း ထိုင္ခံုလက္မွတ္ ေငြက်ပ္ ၉၃ဝဝ ႏွင့္ အထက္တန္း အိပ္စင္လက္မွတ္ ေငြက်ပ္ ၁၂၇၅ဝ၊ ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလး ႐ိုး႐ိုးတန္း လက္မွတ္ ေငြက်ပ္၂၈ဝဝ၊ အထက္တန္းထိုင္ခံု လက္မွတ္ေငြက်ပ္ ၅၆ဝဝ ႏွင့္ အထက္တန္းအိပ္စင္ လက္မွတ္ ေငြက်ပ္ ၇၇ဝဝ ျဖင့္ ပံုမွန္ႏႈန္းထား အတိုင္းေရာင္းခ်ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

#Themyawadydaily

ေငြတာရီမဂၢဇင္း အမွတ္ (၆၈၈)



ေငြတာရီမဂၢဇင္း အမွတ္ (၆၈၈)

Download Links

ေတဇ႐ုပ္စံု အတြဲ (၂၉) ၊ အမွတ္ (၆)



ေတဇ႐ုပ္စံု အတြဲ (၂၉) ၊ အမွတ္ (၆)

Download Links

သုတအလင္းမဂၢဇင္း အမွတ္ (၂၀)



သုတအလင္းမဂၢဇင္း အမွတ္ (၂၀)

Download Links

ျမ၀တီမဂၢဇင္း အတြဲ (၆၆) ၊ အမွတ္ (၁)



ျမ၀တီမဂၢဇင္း အတြဲ (၆၆) ၊ အမွတ္ (၁)

Download Links

တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီး ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္မႈ ရပ္စဲေရးဆိုင္ရာ ပူးတြဲေစာင့္ၾကည့္ေရး ေကာ္မတီ (JMC-S) (၁၃) ႀကိမ္ေျမာက္ အစည္းအေဝးျပဳလုပ္၊ ေဒသခံျပည္သူမ်ားႏွင့္ေတြ႕ဆုံ၊ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္


တနသၤာရီတိုင္း ေဒသႀကီး ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္မႈ ရပ္စဲေရးဆိုင္ရာ ပူးတြဲေစာင့္္ၾ့ၾကည့့္ေ္ေရး ေကာ္မတီ (JMC-S) ၏ (၁၃) ႀကိမ္ေျမာက္ အစည္းအေဝး က်င္းပစဥ္။

ေနျပည္ေတာ္ ၁-၁၁-၂၀၁၇

တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီး ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္မႈ ရပ္စဲေရးဆိုင္ရာ ပူးတြဲေစာင့္ၾကည့္ေရးေကာ္မတီ (JMC-S) ၏ (၁၃) ႀကိမ္ေျမာက္ အစည္းအေဝးကုိ ေအာက္တိုဘာ ၃ဝ ရက္ ေန႔လယ္ပိုင္းတြင္ ၿမိတ္ၿမိဳ႕ရွိ ေကာ္မတီ႐ံုးအစည္းအေဝး ခန္းမ၌ ျပဳလုပ္သည္။

ဦးစြာ တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီး ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္မႈ ရပ္စဲေရးဆိုင္ရာ ပူးတြဲေစာင့္ၾကည့္ေရး ေကာ္မတီဥကၠ႒ ကမ္း႐ိုးတန္းေဒသ တိုင္းစစ္ဌာနခ်ဳပ္ တိုင္းမွဴး ဗိုလ္ခ်ဳပ္လင္းေအာင္က အမွာစကားေျပာၾကားသည္။ ထို႔ေနာက္ဒုတိယ ဥကၠ႒မ်ားႏွင့္ ေကာ္မတီအဖြဲ႕ဝင္မ်ားက ေကာ္မတီ၏ လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ားႏွင့္ ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအား ေဆြးေႏြးညိႇႏိႈင္းၾကသည္။

အလားတူ တုိင္းေဒသႀကီး ပစ္ခတ္တုိက္ခိုက္မႈ ရပ္စဲေရးဆိုင္ရာ ပူးတြဲေစာင့္ၾကည့္ေရး ေကာ္မတီ (JMC-S) ေကာ္မတီဝင္မ်ားသည္ ယေန႔နံနက္ပိုင္းတြင္ ပုေလာၿမိဳ႕နယ္၊ ျပည္ျခားေက်းရြာရွိ ကရင္ႏွစ္ျခင္းခရစ္ယာန္ ဘုရားရွိခုိး ေက်ာင္း၌ ေဒသခံျပည္သူမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆုံ၍ေကာ္မတီ၏ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကုိ မွတ္တမ္းဓာတ္ပုံမ်ားျဖင့္ ရွင္းလင္းျပသၾကရာ ေဒသခံျပည္သူမ်ားက သိရွိလိုသည္မ်ား ျပန္လည္ေဆြးေႏြး ခ့ဲၾကသည္။

ထို႔ျပင္တုိင္းစစ္ဌာနခ်ဳပ္ နယ္လွည့္ေဆးကုသေရးအဖြဲ႕က ျပည္ျခားေက်းရြာႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ေက်းရြာမ်ားမွ ေဒသခံျပည္သူမ်ားအား အဆိုပါ ကရင္ႏွစ္ျခင္း ခရစ္ယာန္ဘုရားရွိခုိးေက်ာင္း၌ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေပးသည္။ ထုိသို႔ေဆာင္ရြက္ေပးရာတြင္ အ႐ိုးေရာဂါ၊ ခြဲစိတ္ေရာဂါ၊ သားဖြား/ မီးယပ္ေရာဂါ၊ ကေလးေရာဂါႏွင့္ အေထြေထြေရာဂါ ေဝဒနာရွင္ ေဒသခံျပည္သူ ၁၁၅ ဦးကုိ လိုအပ္သည့္ေဆးဝါး ကုသမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ ေပးၿပီး ဓာတ္မွန္႐ိုက္ျခင္း၊ ႏွလုံးခုန္ႏႈန္း စစ္ေဆးေပးျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

#Themyawadydaily

ARSA အစြန္းေရာက္ဘဂၤါလီ အၾကမ္းဖက္သမားမ်ား လုယူသြားသည့္ ျမင္းလြတ္ရဲကင္းစခန္းမွ ေသနတ္ ၂ လက္ျပန္လည္ရွာေဖြ ေတြ႕ရွိ


ေျမႀကီးအတြင္း ျမႇဳပ္ႏွံထားေသာ ေသနတ္မ်ားကို ရဲတပ္ဖြဲ႕ဝင္မ်ားရွာေဖြ ေတြ႕ရွိစဥ္။


ျပန္လည္ရွာေဖြေတြ႕ ရိွသည့္ ARSA အစြန္းေရာက္ ဘဂၤါလီအၾကမ္းဖက္ သမားမ်ားလုယူသြားသည့္ ေသနတ္မ်ားကို ေတြ႕ရစဥ္။

ေနျပည္ေတာ္ ၁-၁၁-၂၀၁၇

ရခုိင္ျပည္နယ္၊ ေမာင္ေတာၿမိဳ႕နယ္၊ ျမင္းလြတ္ (ရြာသစ္) ေက်းရြာ၌ ရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ား လုံၿခဳံေရးလုိက္ပါ၍ လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရး ဦးစီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ား ပါ၀င္ေသာ ပူးေပါင္းအဖြဲ႕ျဖင့္ ယေန႔နံနက္ပုိင္းတြင္ လူဦးေရတုိက္ဆုိင္ စစ္ေဆးျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိစဥ္ အဆုိပါေက်းရြာရွိ လူေနထုိင္ျခင္းမရွိေသာ အဒူလာကိန္း (ဘ) ေမာ္ခေလာက္၏ ေနအိမ္ေနာက္ေဖး ၿခံ၀င္းအတြင္း မသကၤာဖြယ္ေျမႀကီးမ်ား ပြေနသျဖင့္ တူးေဖာ္ၾကည့္ရာ ပီနံအိတ္ျဖင့္ ထည့္ထားေသာ ဘီေအ-၉၄ ေသနတ္ ၁ လက္၊ ၎က်ည္အိမ္ ၁ ခု၊ ၃၈ ဗုိ႔ေျခာက္လုံးျပဴး ေသနတ္ ၁ လက္တုိ႔ကုိ ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့သည္။

တုိက္ဆုိင္စစ္ေဆး ခ်က္မ်ားအရ အဆုိပါလက္နက္မ်ားသည္ ၾသဂုတ္ ၂၅ ရက္တြင္ ARSA အစြန္းေရာက္ဘဂၤါလီ အၾကမ္းဖက္သမားမ်ားက ရဲကင္းစခန္း ၃၀ ခုအားတစ္ခ်ိန္တည္း တစ္ၿပိဳင္တည္း အၾကမ္းဖက္တုိက္ခိုက္မႈ ျဖစ္စဥ္ မ်ား၌ ျမင္းလြတ္ရဲကင္းစခန္းမွ ပါရွိသြားခဲ့သည့္ လက္နက္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

#Themyawadydaily

Two guns looted by extremist ARSA terrorists from Myinlut police outpost recovered


Security personnel checking the recovered guns and magazine.

Nay Pyi Taw November 1

Two guns and a magazine were found in the backyard of an empty house in Maung-taw Township northern Rakhine State this morning while police and officials were checking the population list. A combined team comprising officials of Immigration Department under police escort found a suspicious soft ground at the backyard of the empty house owned by Abdular Kein son of Maw Khalauk at Myinlut (New Village) while on their mission to check population registration. When they dug up the soft ground, they found one BA-94 and a magazine and one point 38 revolver packed in a bag.

A through check revealed that these are the weapons that were seized from Myinlut police outpost during the synchronized terrorist attack committed by extremist ARSA terrorists on 30 police outposts on 25 August.

#Themyawadydaily

ရတနာပံုေန႔စဥ္သတင္းစာ (၁-၁၁-၂၀၁၇)



ရတနာပံုေန႔စဥ္သတင္းစာ (၁-၁၁-၂၀၁၇)

Download Links

ျမ၀တီေန႔စဥ္သတင္းစာ (၁-၁၁-၂၀၁၇)



ျမ၀တီေန႔စဥ္သတင္းစာ (၁-၁၁-၂၀၁၇)

Download Links