Pages

Tuesday, March 22, 2016

နန္းမေတာ္မယ္ႏု အုတ္ေက်ာင္းကုိ ႏုိင္ငံတကာခရီးသြားဧည့္သည္မ်ား အထူးစိတ္၀င္စား


နန္းမေတာ္ မယ္ႏု အုတ္ေက်ာင္း

မႏၲေလး ၊ ၂၂-၃-၂၀၁၆

မႏၲေလးတုိင္း ေဒသႀကီး တံတားဦး ၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေအာင္ေျမဘံုစံ အုတ္ေက်ာင္း (ခ) နန္းမေတာ္ မယ္ႏု အုတ္ေက်ာင္းသို႔ ေႏြရာသီ ပူျပင္းသည့္ တုိင္ေအာင္ ႏိုင္ငံတကာ ခရီးသြား ဧည့္သည္မ်ား လာေရာက္ ေလ့လာလ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ႏိုင္ငံတကာ ခရီးသြား ဧည့္သည္မ်ားမွာ မယ္ႏုအုတ္ေက်ာင္း ၏ တည္ေဆာက္ပံု ႏွင့္ ဗိသုကာလက္ရာ မ်ားကို အထူး စိတ္ဝင္စား ၾကသည္။ ဗဟုသုတ စံုေသာ ဧည့္လမ္းၫႊန္ မ်ားက အင္းဝႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ရာဇဝင္မ်ား၊ နန္းမေတာ္မယ္ႏု ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ဇာတ္လမ္းမ်ား ကိုပါ ရွင္းျပၾကရာ ႏိုင္ငံတကာမွ ခရီးသြား ဧည့္သည္ မ်ားသည္ မယ္ႏုအုတ္ေက်ာင္း ႏွင့္အတူ နန္းမေတာ္ မယ္ႏု ဇာတ္လမ္းကိုပါ စိတ္ဝင္စား ၾကေၾကာင္း သိရသည္။

နန္းမေတာ္မယ္ႏု အုတ္ေက်ာင္းမွာ စည္တိုပံု ၿမိဳ႕႐ိုး၏ အေရွ႕ေျမာက္ အရပ္၊ ထီးလိႈင္ဘုရား၏ အေနာက္ေျမာက္ ဘက္တြင္ တည္ရွိၿပီး ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၁၈၄ ခုႏွစ္ ေအဒီ ၁၈၂၂ ခုႏွစ္တြင္ စတုတၴ ၿမိဳ႕တည္ နန္းတည္ ဘႀကီးေတာ္ မင္းတရားႀကီး ႏွင့္ နန္းမေတာ္ မယ္ႏုတို႔က လွဴဒါန္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

အဆုိပါ အုတ္ေက်ာင္း ေဆာက္လုပ္ရာ တြင္ ငါးႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီး ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၁၈၉ ခုႏွစ္ ေအဒီ ၁၈၂၈ ခုႏွစ္ တြင္ မဟာေအာင္ေျမ ဘံုစံ ဟု ကမၸည္းထိုးကာ ပုညာဘိသီရိ သဒၶမၼဓဇ မဟာဓမၼရာဇာဓိ ဂု႐ု တံဆိပ္ေတာ္ရ ေညာင္ကန္ ဆရာေတာ္ ဦးပို အား ေရစက္ခ် လွဴဒါန္းခဲ့သည္။ ဦးပို ပ်ံလြန္ ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ေညာင္ကန္ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္ ကို ထပ္မံ လွဴဒါန္းခဲ့သည္။ မယ္ႏု အုတ္ေက်ာင္းကို အုတ္အဂၤေတ တို႔ျဖင့္ မိဖုရား ေခါင္ႀကီး မယ္ႏုက တည္ေဆာက္ လွဴဒါန္း ခဲ့ေသာေၾကာင့္ မယ္ႏု အုတ္ေက်ာင္း ဟု ထင္ရွားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

အုတ္ေက်ာင္း အက်ယ္အဝန္းမွာ အလ်ား ၁၉၂ ေပ၊ အနံ ၁၁၂ ေပ၊ အျမင့္ ၉၄ ေပ ရွိသည္။ ယင္း အုတ္ေက်ာင္းတြင္ ေအဒီ ၁၉ ရာစုမွ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ လက္ရာမ်ားကို ျမင္ေတြ႕ႏိုင္သည့္ အျပင္ အဆုိပါ အုတ္ေက်ာင္းကို ထူးျခားေသာ ဗိသုကာ လက္ရာမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထား သျဖင့္ ႏိုင္ငံတကာမွ ခရီးသြား ဧည့္သည္မ်ား အထူး စိတ္ဝင္တစား ေလ့လာသည့္ အင္းဝေဒသ မွ စံျပဳေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္း အျဖစ္လည္း ထင္ရွားလ်က္ ရွိသည္။

လက္ရွိကာလ တြင္ နန္းမေတာ္မယ္ႏု အုတ္ေက်ာင္း၌ ႏုိင္ငံတကာမွ ခရီးသြား ဧည့္သည္မ်ား ႏွင့္အတူ ျပည္တြင္း ဘုရားဖူး ဧည့္သည္မ်ားပါ လာေရာက္ ေလ႔လာမႈ မ်ားျပားလ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

တိမ္တမန္

ျမ၀တီေန႔စဥ္ ၊ စာ(၇)

No comments:

Post a Comment