Pages

Thursday, August 6, 2015

အင္း၀ေခတ္ ဗိသုကာလက္ရာမ်ား ေလ့လာႏုိင္ေသာ ေလးထပ္ႀကီးဘုရား



ေညာင္ဦး ၊ ၆-၈-၂၀၁၅

မႏၲေလးတုိင္း ေဒသႀကီး ၊ တံတားဦးၿမိဳ႕နယ္ ၊ အင္း၀ၿမိဳ႕ေဟာင္း ၊ ဟံသာ၀တီ ေက်းရြာအနီး တြင္ တည္ရွိေသာ ေလးထပ္ႀကီး ဘုရားသည္ စတုတၳ အင္း၀ေခတ္ ဗိသုကာ လက္ရာမ်ားကုိ ေလ့လာႏုိင္ေၾကာင္း သိရသည္။

ေလးထပ္ႀကီး ဘုရား၏ ဂႏၶကုဋီတုိက္ ၏ ႀကီးမား ခံ့ညားမႈ ၊ ေရွးေခတ္ ျမန္မာ ဗိသုကာ ပညာရွင္ မ်ား၏ ဗိသုကာ လက္ရာမ်ားကုိ ျပည္တြင္းျပည္ပ ပညာရွင္မ်ား ျပည္တြင္း ျပည္ပ ခရီးသြားမ်ား စိတ္၀င္တစား လာေရာက္ ေလ့လာ ၾကေၾကာင္း ေဒသခံ မ်ားက ေျပာျပသည္။

ေရွးဘုရင္ မင္းဆက္ ၃၁ ဆက္ ထီးနန္းစုိးစံ ခဲ့ေသာ အင္း၀ၿမိဳ႕ေဟာင္း ရွိ ေလးထပ္ႀကီး ဘုရားကုိ ေညာင္ရမ္း မင္းတရား က ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၉၆၃ ခုႏွစ္တြင္ စတင္၍ ေလးထပ္ ေက်ာင္းႀကီးကုိ ေက်ာင္းရံ ၄၀ ႏွင့္တကြ တည္ေဆာက္ ခဲ့ၿပီး သားေတာ္ သာလြန္မင္း က ၿပီးစီးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့သည္။

သကၠရာဇ္ ၁၀၂၀ ခုႏွစ္တြင္ တ႐ုတ္တုိ႔ႏွင့္ စစ္မက္ ျဖစ္ပြားရာ၌ ေလးထပ္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး ကုိ မီးတိုက္ခံ ရသည္။ သကၠရာဇ္ ၁၁၈၇ ခုႏွစ္တြင္ စတုတၳ အင္း၀နန္းစံ ဘႀကီးေတာ္ မင္းသည္ သက်သီဟ ႐ုပ္ပြားေတာ္ ႀကီးကုိ ေၾကးနီ ၊ သလြဲ ၊ ေရႊ ၊ ေငြ စုစုေပါင္း ပိႆာခ်ိန္ ၁၆၀၁၀ ျဖင့္ သြန္းေလာင္း ခဲ့ၿပီး လက္ရွိ ဂႏၶကုဋီတုိက္ ျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္း ခဲ့သည္။

ေလးထပ္ေက်ာင္း ေနရာတြင္ ေဆာက္လုပ္ ခဲ့သျဖင့္ ေလးထပ္ႀကီး ေက်ာင္းဟု လူသိမ်ားသည္။ သကၠရာဇ္ ၁၂၀၀ ျပည့္ႏွစ္ ငလ်င္ေၾကာင့္ ဂႏၶကုဋီတုိက္ မွာ ပ်က္စီးခဲ့ၿပီး သက်သီဟ ႐ုပ္ပြားေတာ္ႀကီး ကုိ ပုဂံမင္းလက္ထက္ သကၠရာဇ္ ၁၂၀၉ ခုႏွစ္တြင္ အမရပူရ သုိ႔ ပင့္ေဆာင္ကာ မဟာ၀ိဇယရံသီ ေစတီေတာ္ႀကီး ၏ ေတာင္ဘက္ ဘံုငါးဆင့္ ျပႆာဒ္ ေဆာက္လုပ္၍ တည္ထား ကုိးကြယ္ခဲ့သည္။

သီေပါမင္း လက္ထက္ သကၠရာဇ္ ၁၂၄၇ ခုႏွစ္တြင္ ၄င္း သက်သီဟ ႐ုပ္ပြားေတာ္ ႀကီးကုိ အမရပူရ မွ မႏၲေလး မဟာေအာင္ေျမ ၿမိဳ႕နယ္ရွိ ယခုလက္ရွိ ကိန္း၀ပ္ေတာ္ မူေသာ ေနရာသုိ႔ ပင့္ေဆာင္ ကုိးကြယ္ ခဲ့သည္။

လက္ရွိ ၾကြင္းက်န္ရစ္ေသာ ဂႏၶကုဋီတုိက္ ကုိ ဘႀကီးေတာ္မင္း ေကာင္းမႈ မုခ္ေပါက္ ေလးေပါက္ပါ ေလးဘက္ညီ အုတ္ဂႏၶကုဋီ တုိက္မွာ ျပႆာဒ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ ခဲ့ၿပီး မ်က္ႏွာေလးဘက္ တြင္ မုခ္ခံုတပ္ ထားသည္။ မုခ္တံကဲ တြင္ သိၾကား႐ုပ္ ၊ မိေက်ာင္း႐ုပ္ ၊ ေျခေသၤ့႐ုပ္ တုိ႔ကုိ အဂၤေတ ပန္းမ်ားျဖင့္ ထုလုပ္ထားၿပီး ဘုတ္ျပႆဒ္ကုိ အေစာင့္ဘီလူး ႐ုပ္ပါ စိန္ေတာင္ သံုးဆင့္ျဖင့္ ကာရံထားရာ စတုတၳ အင္း၀ေခတ္ ဗိသုကာ လက္ရာမ်ားကုိ ယေန႔တုိင္ ေလ့လာ ႏုိင္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

သန္းေဇာ္မင္း

ရတနာပံုေန႔စဥ္ ၊ စာ(၁၁)

#Yadanarpondaily

No comments:

Post a Comment