Pages

Tuesday, April 21, 2015

မွတ္စုေရး အလြတ္က်က္ ျပန္ေျဖျခင္းမွသည္ ကေလးဗဟုိျပဳ ပညာေရးသုိ႔



မွတ္စုေရး အလြတ္က်က္ ျပန္ေျဖျခင္းမွသည္ ကေလးဗဟုိျပဳ ပညာေရးသုိ႔

ေဒါက္တာလြင္သန္႔

စာမလိုက္ႏုိင္သည့္ ပညာေရးစနစ္ မွ ေသြဖည္ လာေသာ လူငယ္မ်ား၌ အမ်ားဆံုး ေတြ႕ရသည္မွာ အလြတ္ မေျဖတတ္၊ မက်က္မွတ္ တတ္ေသာ ကေလးမ်ား ျဖစ္သည္။

၂၁ ရာစု ႏုိင္ငံတကာ သင္ၾကားေရး စနစ္မွာ ကေလးဗဟိုျပဳ ခ်ဥ္းကပ္နည္း (Child Centered Approach - CCA) ပင္ျဖစ္သည္။ ဆရာက ဖတ္စာအုပ္ ကိုင္ဖတ္ျပ၊ မွတ္စု လိုက္ေရး အလြတ္က်က္ ေျဖျခင္းသည္ စာေမးပြဲ မဟုတ္ေပ။ ဖတ္စာအုပ္ကို အကူ ကိရိယာ အျဖစ္ထားကာ လူငယ္မ်ား၏ ဉာဏ္ရည္ ဉာဏ္ေသြးႏွင့္ ကိုယ့္စြမ္းကိုယ္စ ရွိသေလာက္ ခ်ဲ႕ထြင္ယူတတ္ ရပါမည္။ အနာဂတ္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း အတြက္ ေကာင္းစြာ ျပဳျပင္ ေပးႏုိင္စြမ္း ရွိျခင္းမွာ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားျဖစ္သည္။ သင္ခန္းစာ သင္ေပးၿပီးလွ်င္ အလြတ္က်က္ ေစကာ ရေသာ အမွတ္ကို ပထမ၊ ဒုတိယ၊ တတိယ အဆင့္ႏွင့္ အေအာင္ - အ႐ႈံး သတ္မွတ္႐ံုျဖင့္ လူငယ္၏ စြမ္းေဆာင္မႈကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈ ထားသည့္ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ား၏ အခ်ဳပ္အခ်ယ္၊ အကန္႔အသတ္ ၾကားတြင္ စာသင္ရေသ ာကေလးမ်ား အဖို႔ ယခုအခါ သဘာဝ လြတ္လပ္မႈကို အျပည့္အဝ ျဖည့္ဆည္းၿပီး ဆရာ၊ ဆရာမ ေဖးမ ကူညီမႈႏွင့္ သင္ၾကားရေသာ ပညာေရး ကာလသို႔ ေရာက္ေနပါၿပီ။ ထို သင္ၾကားနည္းမွာ ေရရွည္တြင္ ပိုမိုေအာင္ျမင္ လာႏုိင္ေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ား၏ ေလ့လာမႈ အရ သိရသည္။

လူငယ္မ်ားကို စနစ္တက် လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုေနထိုင္ တတ္ရန္၊ ကိုယ္မရွင္းေသာ စာကို ေမးရဲရန္ ဆရာ၊ ဆရာမ မေၾကာက္ေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား ျဖစ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ သင္ၾကား ေပးရမည္။ ကေလးမ်ား၏ ကိုယ္စြမ္းရွိ သမွ် ပိုမိုထုတ္ႏုတ္ ႏိုင္ရမည္။ မိမိသင္ၾကား ေပးလိုက္ေသာ ကေလးသည္ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚ၊ ေျပာဆိုတတ္မွ၊ ေလ့က်င့္တတ္မွ ဆရာ့တာဝန္ ေက်မည္ ျဖစ္သည္။

ကေလးကို စာစီစာကံုး ေရးခိုင္းမည္ ဆိုပါစို႔။ ကေလးပါဝင္ ႏုိင္ေသာ ေခါင္းစဥ္ ျဖစ္သင့္သလို လြတ္လပ္စြာ ေရးသင့္သည္။ ဥပမာ- ကြၽႏ္ုပ္၏ ရည္မွန္းခ်က္ ေရးခိုင္းလွ်င္ ဆရာ ေခၚေပးသည့္ မွတ္စု မျဖစ္ေစရန္ အေရးႀကီးၿပီး ကေလး၏ စိတ္ကူး စိတ္သန္းကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ပံ့ပိုးေပး ျပဳျပင္ေပး ရမည္။ ေက်ာင္းသား ဗဟိုျပဳ သင္ၾကားေရး ဆိုသည္မွာ လူငယ္မ်ား၏ လြတ္လပ္စြာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား အေပၚတြင္ အေတြးမွား၊ အျမင္မွား မ်ားကို တည့္မတ္ ေပးရန္၊ စည္းကမ္းရွိရန္ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားက တာဝန္ယူ ရမည္။ ကေလးမ်ားႏွင့္ အတူ စုေပါင္းေဆြးေႏြး ရမည္။ ကေလးမ်ား ေတြးေခၚ ေျမာ္ျမင္မႈ၊ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ႏုိင္စြမ္း၊ တီထြင္ႏုိင္စြမ္း ရွိမႈကို ပံ့ပိုးရမည္။ အလုပ္ တစ္ခုကို တီထြင္လိုစိတ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ထိန္းေက်ာင္းလိုစိတ္၊ ဉာဏ္ရည္ ဉာဏ္ေသြးႏွင့္ တာဝန္သိစိတ္၊ တာဝန္ယူစိတ္ ရွိလာေအာင္ ေလ့က်င့္ ေပးရမည္။

လူငယ္၏ ေက်ာင္း ေလ့က်င့္ခန္းမ်ား ကို ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ား၏ စိတ္ႀကိဳက္ျဖစ္မွ၊ ကိုယ့္မွတ္စုကို က်က္မွတ္ၿပီး ေရးႏုိင္မွ ကေလး၏ ဦးေႏွာက္ထဲသို႔ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္ ဝင္ေရာက္ လုပ္ကိုင္သလို အမွတ္ ေပးျခင္းမ်ဳိး မလုပ္သင့္ပါ။ 

လူငယ္၏ ေတြးေခၚ တင္ျပပံု မွန္ကန္ ေကာင္းမြန္ေအာင္ နည္းလမ္းျပ ေဆြးေႏြးေပး ရမည္။ လြဲေနသည္ကို တည့္မတ္ ေပးရမည္။ လူငယ္၏ ဦးေႏွာက္ထဲသို႔ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ဝင္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ ရျခင္းကို ေပ်ာ္ေနေအာင္၊ အရည္အေသြး ရွိလာေအာင္ လုပ္နည္း ကိုင္နည္း ျပသရ ပါမည္။

လူငယ္မ်ား စာအလြတ္ က်က္ၿပီး ေျဖသည့္ အေျဖထက္၊ သူတို႔ နားလည္သလို ေရးသား၍ ဦးတည္ခ်က္ မလြဲေသာ အႏွစ္သာရလည္း မပ်က္စီးသည့္ တီထြင္ ေရးသားမႈကို အမွတ္ ပိုေပးသင့္သည္။ ပၪၥမတန္း ေအာင္ျမင္ေသာေက်ာင္းသား တစ္ဦးက ပၪၥမတန္းကို ေကာင္းေကာင္း ျပန္သင္ႏုိင္ ရမည္။

ကေလးဗဟိုျပဳ ခ်ဥ္းကပ္နည္း (CCA) က ရည္မွန္းခ်က္ ေကာင္းပါသည္။ လူငယ္မ်ား က်ဴရွင္တက္ရ၊ ဂိုက္ေခၚရ၊ အလုပ္အက်ဳိး မရွိ အခ်ိန္ကုန္ လူပင္ပန္း မျဖစ္ရန္ လူငယ္မ်ား စာကို အလြတ္က်က္မွတ္ ျခင္းမွ ကင္းေဝးရန္ ျဖစ္ပါသည္။

#Themyawadydaily

No comments:

Post a Comment