Pages

Monday, March 10, 2014

လာမည့္ႏွစ္မ်ားတြင္ အြန္လုိင္း ပညာေရး ပုိမုိထြန္းကားလာရန္ ေမွ်ာ္လင့္



ရန္ကုန္ ၊ ၁၀-၃-၂၀၁၄

ျမန္မာႏုိင္ငံ တြင္ အြန္လုိင္း ပညာေရး ထြန္းကား လာမည္ဟု ယံုၾကည္ေၾကာင္း အြန္လုိင္း ပညာရွင္မ်ား ႏွင့္ ပညာေရး ေအဂ်င္စီ မ်ားမွ သံုးသပ္ ေျပာၾကားခ်က္ မ်ား အရ သိရွိရသည္။ အြန္လိုင္းမွ ပညာသင္ၾကား ႏိုင္မႈသည္ ကမၻာတြင္ ပိုမိုထြန္းကား လ်က္ရွိၿပီး ဘြဲ႕သင္တန္းမ်ား၊ ဘြဲ႕လြန္ သင္တန္းမ်ားကို အြန္လိုင္းမွ သင္ၾကားၿပီး ဘြဲ႕တံဆိပ္မ်ား၊ သင္တန္းဆင္း လက္မွတ္မ်ား ႏွင့္ အတတ္ပညာ မ်ားကို ရယူ ႏိုင္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ အင္တာနက္ ထြန္းကား လာသည္ႏွင့္ နည္းတူ အစိုးရ ပညာေရး ေလာကတြင္ လည္း အြန္လိုင္းမွ အေဝးသင္ ပညာေရးကို စတင္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေနၿပီး တက္ေရာက္ ေနသူမ်ားပင္ ရွိေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ထိုေၾကာင့္ လာမည့္ အနာဂတ္ ႏွစ္မ်ားတြင္ အြန္လိုင္းမွ ပညာ သင္ၾကား ႏိုင္မႈသည္ ပိုမို ထြန္းကား လာႏိုင္ေၾကာင္း ကို ပညာရွင္မ်ားက သံုးသပ္ထား ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

'' ဒီလုိ ထြန္းကား လာမွလည္း ပညာေရး က႑မွာ ေျပာင္းလဲမႈ ေတြက ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ျဖစ္လာမွာ။ အြန္လုိင္း ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေတာ့လည္း Oxford ကေန လုပ္ထားတဲ့ သုေတသန ေတြကလည္း ရွိတယ္။ ဘယ္လုိမ်ိဳး ေတြလဲဆုိေတာ့ အြန္လုိင္းက ေန Master ဘြဲ႕ ယူသြားတာနဲ႔ စာသင္ခန္း ထဲမွာ Master ဘြဲ႕ ရယူသြား တဲ့ႏွစ္ခုရဲ႕ ပညာေရး Quality ကို ဘယ္ဟာက ပိုေကာင္းတယ္ ဆုိတဲ့ သုေတသန အေျဖကိုသြား ၾကည့္တဲ့အခါ က်ေတာ့ ႏွစ္ခုစလံုးက အတူတူပဲ ဆုိတာကို သြားေတြ႕တယ္။ ေနာက္ထပ္ အေျဖ အေနနဲ႔ ကေတာ့ အြန္လုိင္းကုိ လည္းသံုးမယ္၊ စာသင္ခန္း ကုိလည္း သံုးမယ္ဆုိရင္ ပိုေကာင္းတယ္ ဆုိတာကိုလည္း သြားေတြ႕ ရတယ္ ... '' ဟု Jupiter Online Education မွ ကိုေအာင္ေက်ာ္မ်ိဳး က ေျပာၾကားသည္။

အြန္လိုင္း ပညာေရး ထြန္းကားရန္ အတြက္ ပညာေရး ဝက္ဘ္ဆုိက္မ်ား ထူေထာင္ ႏုိင္ေသာ အဖြဲ႕အစည္း အမ်ားအျပား လုိအပ္မည္ ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံ တြင္လည္း တကၠသိုလ္ ဝင္တန္း ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား အတြက္ ေက်ာင္း သင္ခန္းစာမ်ား ကလည္း ျပန္လည္ ေလ့က်င့္ ႏုိင္ရန္ အတြက္ ျပည္တြင္း ဝက္ဘ္ဆုိက္ မ်ားလည္း ေပၚထြက္ ေနၿပီ ျဖစ္သည့္ အျပင္ ျပည္ပ ပညာေရး ေလ့လာလုိ သူမ်ား အတြက္လည္း ျပည္တြင္း၌ ႏုိင္ငံတကာ အသိ အမွတ္ျပဳ ေက်ာင္းမ်ား ဖြင့္လွစ္လ်က္ ရွိၿပီး အဆုိပါ ေက်ာင္းမ်ား မွ တစ္ဆင့္လည္း အြန္လုိင္းမွ တစ္ဆင့္ သင္ၾကားမႈ မ်ားကိုလည္း ျပဳလုပ္ ရမည္ ျဖစ္သည္။ ျပည္ပ တကၠသိုလ္မ်ား တြင္လည္း အြန္လုိင္း ပညာေရး စနစ္ကို တြင္တြင္ က်ယ္က်ယ္ အသံုးျပဳလ်က္ ရွိေနၿပီး သင္ၾကားမႈ တုိင္းတြင္လည္း ပါဝင္ ေနေၾကာင္း သိရသည္။

'' ျပည္ပမွာ ပညာ သြားသင္မယ္ ဆုိရင္ဒီ အြန္လိုင္း ပညာေရး စနစ္က ရင္းႏွီး ကြၽမ္းဝင္မွ ကိုရမွာ အဲဒါက အဓိကလုိ ျဖစ္ေနတယ္။ ျပည္ပမွာ ပညာ သြားသင္မယ္ ဆုိရင္လည္း ဒါေတြက မျဖစ္မေန ႀကံဳဆံု ရမယ့္
သင္ၾကားမႈ အေျခအေန ေတြပါ .. .. '' ဟု မေလးရွား ပညာေရး ေအဂ်င္စီ Jenko မွ ေဒၚနီျမစီ က ေျပာသည္။

အြန္လုိင္း ပညာေရး ထြန္းကား လာပါကလည္း ျပည္တြင္းရွိ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား အတြက္ အက်ိဳးေက်းဇူး မ်ားစြာရရွိ ႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ အလုပ္ခြင္ တစ္ဖက္ႏွင့္ အခ်ိန္ မေပးႏုိင္ေသာ ပညာရွာမွီး လုိသူမ်ား အတြက္လည္း အဆင္ေျပ ေစႏိုင္မွာ ျဖစ္သလို ေနရာေဒသ ကြာဟခ်က္ ကိုလည္း အတတ္ႏိုင္ဆံုး က်ဥ္းေျမာင္း ပစ္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာရွင္ မ်ားက သံုးသပ္ ၾကသည္။

'' အခ်ိန္ကုန္ သက္သာၿပီး အင္တာနက္ ရွိတဲ့ ေနရာတုိင္း ကေန ပညာသင္ယူ ခြင့္လည္း ရွိလာ တာေပါ့။ ေနာက္တစ္ခု က အလုပ္တစ္ဖက္ နဲ႔ ပညာသင္ယူ လုိသူေတြ အတြက္လည္း ပိုၿပီး အဆင္ေျပ ေစတယ္။ တခ်ိဳ႕ေတြဆုိ ဝါသနာ ပါတဲ့ ပညာရပ္ကုိ အသက္အရြယ္ အရျဖစ္ျဖစ္၊ လုပ္ငန္းခြင္ထဲ ေရာက္ေနလုိ႔ ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေက်ာင္းကို သြားမတက္ ႏုိင္တဲ့ အေျခအေန မ်ိဳးေတြလည္း ရွိတတ္ ပါတယ္။ အဲဒီလုိ လူမ်ိဳးေတြ အတြက္ အြန္လုိင္း ကေန ပညာသင္ယူ လုိ႔ရတာက အဆင္ေျပ ပါတယ္။ ပုိၿပီး သိသိသာသာ အဆင္ေျပ လာမယ့္ အခ်က္က နယ္ေဒသ ေတြမွာ ေနထုိင္သူေတြ အတြက္ပါ။ သူတုိ႔မွာက သင္ၾကား လုိတဲ့ ပညာရပ္ တစ္ခုခု ရွိေပမယ့္ ေက်ာင္း၊ သင္တန္း စတာေတြက ရန္ကုန္၊ မႏၲေလး လုိၿမိဳ႕ႀကီး ေတြမွာ အဓိက အေျခစိုက္ ဖြင့္ထား ၾကတာ ဆုိေတာ့ သူတုိ႔အတြက္ တကူးတက ျဖစ္ၿပီး လာတက္ဖုိ႔ ခက္ခဲ ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ အြန္လုိင္း ပညာေရး ထြန္းကား လာၿပီဆုိရင္ ေနရာေဒသ မေရြး အင္တာနက္ ရွိရင္ သင္ယူလုိ႔ ရၿပီ ဆုိေတာ့ နယ္ေဒသက လူေတြအတြက္ ဒီအခ်က္ေလး က ေတာ္ေတာ္ေလး အဆင္ေျပ ေစမွာပါ။ အြန္လုိင္း ပညာေရးရဲ႕ အက်ိဳးေက်းဇူး ေတြက ေတာ့ ေျပာရရင္ အမ်ားႀကီး ရွိဦးမွာပါ .. .. '' ဟု Online Executive Editor ကိုေက်ာ္ခုိင္ဦး က ေျပာသည္။

အဓိက အခ်က္ အေနျဖင့္ အေျခခံ အက်ဆံုး လုိအပ္ခ်က္ ျဖစ္ေသာ အင္တာနက္ ကြန္ရက္က အာမခံခ်က္ အျပည့္နဲ႔ ေကာင္းမြန္ ေနမယ္ ဆုိရင္ အြန္လုိင္း ပညာေရး ကလည္း ေသခ်ာေပါက္ ထြန္းကား လာဦး
မွာဟု ၄င္းက ထပ္မံ သံုးသပ္ ေျပာၾကား ခဲ့သည္။ 

မၾကာမီ အခ်ိန္မ်ား အတြင္းတြင္ အြန္လုိင္း ပညာေရး စနစ္ တုိးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳး လာႏုိင္ၿပီး ထုိကဲ့သုိ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳး လာမွသာ ပညာေရး စနစ္သည္ ျမန္ျမန္ ဆန္ဆန္ တုိးတက္ ေျပာင္းလဲ လာႏိုင္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ မိသည္။

(သႏၲာ-အင္တာနက္ ၁၅/၁၁ )

No comments:

Post a Comment