Pages

Wednesday, February 26, 2014

အေလ့အက်င့္ေကာင္း


အေလ့အက်င့္ေကာင္း

ကြၽန္ေတာ္ ပါဝင္ေသာ လူမႈေရး အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုတြင္ အစည္းအေဝး ျပဳလုပ္လွ်င္ ဥကၠ႒သည္ အစည္းအေဝး ၏ သဘာပတိ အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္သည္။ အစည္းအေဝး တက္ေရာက္ လာသူအခ်ဳိ႕ က အစည္းအေဝး တြင္ တင္ျပသည့္ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ သူ႕အျမင္၊ ကုိယ့္အျမင္ကုိ ေဆြးေႏြးၾကသည္။

ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး ေဆြးေႏြးသည့္ အလွည့္တြင္ သူ ေဆြးေႏြး တင္ျပခ်က္ မဆုံးမီ သဘာပတိ လုပ္သူက ဆက္ မေဆြးေႏြးရန္ တားျမစ္သည္။ ထုိသုိ႔ တားျမစ္ခံ ရသျဖင့္ ေဆြးေႏြး ေနသည့္ ပုဂၢိဳလ္သည္ ႐ိႈးတုိး ရွန္႕တန္႔ ျဖစ္ကာ အူေၾကာင္ေၾကာင္ ျဖစ္သြားသည္။ သူ႕ ေဆြးေႏြးခ်က္ ကုိ ဆက္မေဆြးေႏြး ေတာ့ဘဲ ရပ္လိုက္ ရသည္။ သဘာပတိ ကုိလည္း ျပန္မေျပာဝံ့ သျဖင့္ မေက်မနပ္ ႏွင့္ပင္ ထိုင္လိုက္ ရသည္။

အစည္းအေဝး တက္ေရာက္ လာသူ က်န္ပုဂၢိဳလ္ မ်ားကလည္း သဘာပတိ ၏ လုပ္ပုံကိုင္ပုံ ကုိ ဘဝင္မက် သည့္ သေဘာမ်ဳိး ရိွၾကသည္ ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ေနာက္ေနာင္ က်င္းပမည့္ အစည္းအေဝး မ်ားတြင္ ေကာင္းမြန္သည့္ အၾကံျပဳခ်က္ မ်ားကုိ ေဆြးေႏြးရန္ တြန္႔သြား ၾကသည္။

တကယ္တမ္း ေျပာရလွ်င္ အစည္းအေဝး ၏ သဘာပတိ သည္ ထုိ အဖြဲ႕အစည္း ၏ ဥကၠ႒လည္း ျဖစ္သျဖင့္ ''ေခါင္းေဆာင္'' ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ စြမ္းရည္ ထက္ျမက္မႈ မရိွသည့္ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္၏ အားနည္း ခ်က္မွာ သူမ်ား ေျပာသည္ကုိ နားေထာင္ရန္ စိတ္ဝင္စားမႈ မရိွျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ထုိသုိ႔ေသာ ေခါင္းေဆာင္ မ်ားသည္ ရာထူး တာဝန္ ေၾကာင့္ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ေန ေသာ္လည္း လူအမ်ား ေလးစား ၾကည္ညိဳသည့္ စြမ္းရည္ ထက္ျမက္ေသာ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္မလာ ႏိုင္ေပ။ စီမံ ခန္႔ခြဲေရး ပညာရွင္ Peter Drucker က -

''စီမံခန္႔ခြဲမႈ ျပႆနာ ေတြရဲ႕ ၆ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ နားလည္မႈ လြဲတာက စတယ္'' ဟုဆိုသည္။

နားလည္မႈ လြဲရသည့္ အေၾကာင္းရင္း ကုိ ဆန္းစစ္ ၾကည့္လွ်င္ ဂ႐ုတစိုက္ စိတ္ဝင္တစား နားမေထာင္ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ကုိ ေတြ႕ႏိုင္သည္။

တစ္ဖက္လူ၏ စကားကုိ နားေထာင္ရန္ ၄င္းႏွင့္ နားလည္မႈ ရရိွေရး အတြက္ အေရးႀကီး သည္။ အသိ ပညာရွင္၊ အတတ္ ပညာရွင္မ်ား ထံမွ မိမိဘဝ တိုးတက္ရန္ အတြက္ သင္ယူသည့္ အခါတြင္ စိတ္ဝင္စားစြာ နားေထာင္ တတ္ဖုိ႔ လုိသည္။ ေန႔စဥ္ဘဝ တြင္ ကုိယ့္ထက္ အေတြ႕အႀကဳံ မ်ားသည့္သူ၊ တိုးတက္ေသာ သူ၊ ပုိေတာ္ သည့္သူ၊ ဘာသာရပ္ တစ္ခုကုိ အထူး ကြၽမ္းက်င္သူ မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆုံ ရတတ္သည္။ ထုိသုိ႔ ေတြ႕သည့္ အခါ နားေထာင္ တတ္မွ ဘဝတြင္ တိုးတက္မႈမ်ား ရရိွႏိုင ္ေပမည္။

ကြၽန္ေတာ္ တို႔သည္ တစ္ဖက္သား ႏွင့္ စကားေျပာ ဆိုရာတြင္ သူတစ္ပါး ေျပာသည္ကုိ စိတ္ဝင္တစား ႏွင့္ နားေထာင ္ဖူးျခင္း ရိွ၊ မရိွ ဆန္းစစ္ၾကည့္ သင့္၏။ နားေထာင္သည့္ အခါ ႏႈတ္က ေျပာသည္ကုိ နားေထာင္သည့္ အျပင္ အသည္း ႏွလုံးက ေျပာသည္ ကုိပါ နားေထာင္ ပါရဲ႕လား ဆိုသည္ကုိ ဆန္းစစ္ ၾကည့္သင့္၏။

နားေထာင္ တတ္သည့္ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖုိ႔ ဆိုသည္မွာ တစ္ဖက္သား ႏွင့္ အေျခခံခ်င္း တူရန္၊ စိတ္ဝင္ စားမႈခ်င္း တူရန္ လုိသည္။ မိမိသည္ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ အေနျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ေအာက္လက္ ငယ္သား အေနျဖင့္ လည္းေကာင္း ေတြ႕သည့္ အခါ ၄င္းတို႔၏ အေၾကာင္း၊ သူတို႔ စိတ္ဝင္စားသည့္ အေၾကာင္း မ်ားကုိ သိရိွရန္ ေမးခြန္းမ်ား ေမးၾကည့္ရန္၊ သူမည္ သုိ႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္သည္ကုိ သိေအာင္ ႀကိဳးစားရန္၊ သူႏွင့္ စိတ္ဝင္စား မႈခ်င္း တူေသာ အေၾကာင္းအရာ၊ အယူအဆ ခ်င္း တူေသာ အခ်က္မ်ားကုိ ေျပာဆို ေဆြးေႏြး သင့္ပါ၏။

လူအမ်ားႏွင့္ စကားေျပာ သည့္အခါ မ်ားေသာ အားျဖင့္ အေၾကာင္းအရာ ေပၚတြင္ အာ႐ုံ စိုက္ေလ့ ရိွသည္။ တစ္ဖက္သား ၏ ခံစားခ်က္၊ အေတြးအေခၚ၊ အယူအဆ မ်ားကုိ လ်စ္လ်ဴ႐ႈ မထားသင့္ပါ။ တစ္ဖက္သား ၏ စကားကုိ ႏွလုံးသား ႏွင့္ နားေထာင္လွ်င္ လူခ်စ္ လူခင္ မ်ားၿပီး အမ်ား ၾကည္ညိဳ ေလးစားသည့္ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာ ေပလိမ့္မည္။

ကြၽန္ေတာ္ နယ္တြင္ ဝန္ထမ္းအျဖစ္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ စဥ္က ကြၽန္ေတာ့္႐ုံး သုိ႔ လူႀကီး တစ္ဦး တစ္ပတ္လွ်င္ တစ္ရက္ လာေရာက္ၿပီး ႐ုံးရိွ စာၾကည့္တိုက္ တြင္ စာအုပ္၊ စာေစာင္မ်ား ဖတ္႐ႈသည္။ ထုိ႔ေနာက္ စာဖတ္ဝိုင္း၊ စကားဝိုင္း လုပ္ၾက၏။ မိမိတို႔ ေလ့လာ ဖတ္႐ႈ ထားေသာ စာအုပ္၊ စာေပ မ်ားအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးျခင္း ျဖစ္သည္။ ၄င္းစကားဝိုင္း သုိ႔ အဆုိပါ လူႀကီးလည္း တက္ေရာက္ နားေထာင္၏။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေဆြးေႏြး ေျပာၾကား သမွ်ကုိ သူက တစ္ခြန္း တစ္ပါဒမွ် ဝင္ေရာက္ ေျပာဆို ေဆြးေႏြးျခင္း မရိွဘဲ နားေထာင္ တတ္၏။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ အားလုံး ေဆြးေႏြးၿပီး သည့္ ေနာက္တြင္ လူႀကီးက သူ႕ အျမင္ႏွင့္ သေဘာထား ကုိ ေဆြးေႏြး ေတာ့သည္။ သူ႕ ေဆြးေႏြးခ်က္ က ကြၽန္ေတာ္တို႔ အားလုံး အတြက္ မွတ္သား စရာ အျပည့္ ပါသည္။ သက္ႀကီး စကား၊ သက္ငယ္ၾကား ဆိုသက့ဲသုိ႔ အေတြ႕အႀကဳံ ရိွေသာ၊ အၾကားအျမင္ မ်ားေသာ လူႀကီး၏ စကားသည္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အတြက္ အက်ဳိး မ်ား၏။ ထုိ႔ျပင္ သူ႕ထံမွ အတုယူဖြယ္ ေကာင္းေသာ အခ်က္မွာ ကြၽန္ေတာ္ တို႔၏ ေဆြးေႏြးခ်က္ ကုိ အစ၊ အဆုံး စိတ္ဝင္စားစြာ နားေထာင္ျခင္း ပင္ ျဖစ္သည္။

ေနာက္ပိုင္း တြင္ ထုိလူႀကီးသည္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႐ုံးသုိ႔ ေရာက္ရိွ မလာေတာ့ေပ။ အသက္အရြယ္ ႀကီးရင့္သူ ျဖစ္၍ က်န္းမာေရး ေၾကာင့္ မလာ ႏိုင္ျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အားလုံး သူ႕ကုိ အမွတ္တရ ႏွင့္ သတိတရ ရိွေနၾက၏။ သူ ေပၚမလာေတာ့ ေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ အား အဖုိးတန္ လက္ေဆာင္ အျဖစ္ ေပးခ့ဲသည့္ အေလ့အက်င့္ ေကာင္း တစ္ခုကား ''သူမ်ား စကားေျပာလွ်င္ ေကာင္းစြာ နားေထာင္ပါ'' ဟူေသာ အခ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။

ထုိလူႀကီး၏ အေလ့အက်င့္ ေကာင္းကုိ ေခါင္းေဆာင္ လုပ္မည့္ သူမ်ား အတုယူ သင့္ပါ၏။ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ သည္ နားေထာင္ ႐ုံသာ မဟုတ္ဘဲ စကားေျပာ ရာတြင္လည္း ကုိယ္ စကားေျပာ မည့္သူႏွင့္ ႏွလုံးသားခ်င္း အရင္ ဆက္သြယ္ဖုိ႔ လုိပါသည္။ 

ႏွလုံးသားခ်င္း ဆက္သြယ္ဖုိ႔ ဆိုသည္မွာ တစ္ဖက္သား ၏ ႏွလုံးသား ထဲတြင္ ဘာရိွသည္ ဆိုတာကုိ သိဖုိ႔ လုိသည္။ ထုိသုိ႔ သိထား ႏိုင္ရန္ ထိုသူ ေျပာေသာ စကားကုိ အေလးထား နားေထာင္မွ သိမည္ ျဖစ္သည္။ တစ္ဖက္သား ေျပာစကားကုိ စိတ္ဝင္စားစြာ နားေထာင္ျခင္း သည္ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ ၏ မလြဲမေသြ ေဆာင္ရြက္ ရမည့္' 'တာဝန္'' ျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူ ေဆာင္ရြက္ ျခင္းျဖင့္ အမ်ား ၾကည္ညိဳ ေလးစားေသာ ေခါင္းေဆာင္ အျဖစ္ကုိ အမွန္အကန္ ရယူသင့္ ပါ၏။ 
(တကၠသုိလ္ သခၤ)

No comments:

Post a Comment