Pages

Thursday, December 5, 2013

စိတ္သေဘာထား ျပည့္၀သူမ်ား ျဖစ္ေအာင္ ေမြးျမဴ


စိတ္သေဘာထား ျပည့္၀သူမ်ား ျဖစ္ေအာင္ ေမြးျမဴ

လူဆိုသည္မွာ စိတ္ႏွင့္႐ုပ္ ေပါင္းစပ္ ထားသည့္ အေပါင္းအစု အင္အားတစ္ခု ျဖစ္ေသာ္လည္း အရာရာတြင္ စိတ္ကသာ ဦးေဆာင္ ေနေပသည္။ အေၾကာင္းမူ စိတ္ဆုိသည္မွာ အသိ ဉာဏ္ပညာ ႏွင့္ ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ ႏိုင္သည့္ အစြမ္းသတၱိ မ်ားရွိေနေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

လူတို႔သည္ ရံဖန္ရံခါတြင္ စိတ္လက္ ပင္ပန္း ႏြမ္းနယ္၍ စိတ္ေမာ လူေမာ ျဖစ္တတ္သည္။ ထိုအခါ မည္သည့္ အလုပ္ကိုမွ် လုပ္ကိုင္ လိုစိတ္မရွိ ျဖစ္တတ္သည္။ စိတ္ေထာင္း ကိုယ္ေၾက ျဖစ္သူမ်ားမွာ စိတ္ကို အလိုလိုက္ လြန္းသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ စင္စစ္ လူတို႔သည္ အင္အားခ်ဳိ႕တဲ့ ေလ့ရွိသည္ မဟုတ္ ၊ စိတ္ဓာတ္ ခ်ဳိ႕တဲ့ေလ့သာ ရွိၾကသည္။

လူတို႔သည္ ထင္ေပၚ ေက်ာ္ၾကားမႈကို မက္၏။ မိမိ၏ ေအာင္ျမင္မႈ ၊ ေပၚလြင္မႈ ကိုလည္း ခံစားလို ၾက၏။ ထုတ္ေဖာ္လို ၾက၏။ စင္စစ္ ေလာကတြင္ ထင္ေပၚ ေက်ာ္ၾကား လိုျခင္းထက္ အေရးပါေသာ ကိစၥမ်ားစြာ ရွိသည္။ စြမ္းရည္ ရွိသူမ်ား အဖို႔ ထင္ေပၚလွ်င္ စင္ေတာ္က ေကာက္မည္သာ ျဖစ္သည္။

လူတို႔သည္ ခံစား လြယ္သူမ်ား လည္း ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ႏူးညံ့ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းသူမ်ား အေနျဖင့္ ခံစားလြယ္ တတ္ၾကသည္။ ထိုသူတို႔သည္ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ၊ ရယ္ရႊင္စရာ ေတြ႕လွ်င္လည္း မ်က္ရည္က် သည္။ လြမ္းစရာ ၊ဝမ္းနည္းစရာ ေတြ႕လွ်င္လည္း မ်က္ရည္က် လြယ္သည္။ ၄င္းတို႔သည္ ျပတ္သားေသာ ၊ ခိုင္မာေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်တတ္သူမ်ား မဟုတ္ၾကေပ။ ဇေဝဇဝါ ဟုတ္လိမ့္ႏုိးႏိုး အေတြး ပိုင္ရွင္မ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။

အမွန္အားျဖင့္ လူ႔စိတ္သည္ ဂနာမၿငိမ္ လႈပ္ရွား လြင့္ေမ်ာ ေနတတ္သည္။ စိတ္၏ အလ်င္ကို မည္သည့္ ကိရိယာျဖင့္ တုိင္းတာ၍ ရႏုိင္မည္ မဟုတ္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ စိတ္ တည္ၿငိမ္မႈ ရႏိုင္မည့္ နည္းလမ္းမ်ား ၊ က်င့္စဥ္မ်ားကို အလ်ဥ္းသင့္ သလို ျပဳမူ ေဆာင္ရြက ္ႏုိင္ျခင္းသည္သာ အဓိက က်မည္ျဖစ္ေပသည္။

ဆိုလိုသည္မွာ လူသားတိုင္း၏ စိတ္အစု မ်ားကို အခ်ိန္အခါ မလပ္ ထိန္းညိႇ ထိန္းမတ္ ႏိုင္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ ထိန္းညိႇ ထိန္းမတ္ ႏိုင္သူမ်ားသည္ စိတ္သတၱိ ျပည့္ဝေနသူ မ်ားသာ ျဖစ္သည္။ သည္းခံ ခြင့္လႊတ္ ႏိုင္စြမ္းေသာ သူမ်ားသာ ျဖစ္သည္။

သို႔ျဖစ္ရာ လူတိုင္း လူတိုင္းသည္ စိတ္သေဘာထား ျပည့္ဝ၍ အရာရာတြင္ အေကာင္းျမင္ စိတ္ျဖင့္ လိုအပ္ခ်က္ မ်ားကို ျဖည့္၍ ေတြးသူမ်ား ၊ ျဖည့္စြမ္း ေပးသူမ်ား ျဖစ္ေစရန္ စိတ္ကို ႏုိင္ေအာင္ ထိန္း၍ ဘဝ တိုက္ပြဲတြင္ ေအာင္ႏိုင္သူမ်ား ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား ၾကရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေရးသား လိုက္ရေပသည္။

( ၅-၁၂-၂၀၁၃ ရက္ ရတနာပံုေန႔စဥ္သတင္းစာ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ )


No comments:

Post a Comment