ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ ျဖတ္ေက်ာ္မည့္ တ႐ုတ္၏ One Belt, One Road စီမံကိန္း
( ရွိန္းထက္ )
အေနာက္အုပ္စု၌ အေမရိကန္ သမၼတသစ္ ေဒၚနယ္ထရမ့္ပ္ တက္လာသည့္ အခ်ိန္တြင္ ထရမ့္ပ္က တ႐ုတ္တို႔၏ စီးပြားေရးကို ျဖတ္ေက်ာ္၍ အၿမဲတမ္း ဦးေဆာင္ႏိုင္ရန္ ေၾကြးေၾကာ္ေနစဥ္ တ႐ုတ္တို႔ကလည္း ၄င္းတို႔၏ မဟာဗ်ဴဟာစီမံကိန္း ႀကီးကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ရန္ အသည္းအသန္ ႀကိဳးပမ္းလ်က္ ရွိသည္။
ႏိုင္ငံေပါင္း ၆ဝ ကို ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး ကုန္သြယ္မည့္ တ႐ုတ္တို႔၏ One Belt, One Road သည္ ကုန္းတြင္းလမ္းေၾကာင္း SREB ႏွင့္ ေရလမ္းေၾကာင္း MSR ကို ပူးေပါင္းထားသည့္ စီမံကိန္းျဖစ္သည္။ တ႐ုတ္သမၼတ ရွီက်င့္ဖ်င္သည္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ တြင္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ၊ အာရွအလယ္ပိုင္း ႏွင့္ ဥေရာပအထိ ခရီးသြားၿပီး One Belt, One Road အတြက္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။
အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄ ထရီလီယံ သို႔မဟုတ္ ၈ ထရီလီယံခန္႔ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရမည့္ တ႐ုတ္တို႔၏ စီးပြားေရးစီမံကိန္း ျဖစ္သည့္ယင္း လမ္းမႀကီးကုိ အသံုးျပဳ၍ ကမၻာ့စီးပြားေရးကုိ ဦးေဆာင္ေမာင္းႏွင္ ႏိုင္ေစရန္ ရွီက်င့္ဖ်င္က စဥ္းစားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ တ႐ုတ္တို႔ အလုိခ်င္ဆံုးေသာ သံမဏိကို ရရွိႏိုင္ေစရန္ တြင္းထြက္သတၱဳ ေပါသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားကို ဦးစားေပးကာ လမ္းေၾကာင္းဆြဲ ထားျခင္း ျဖစ္ၿပီး တ႐ုတ္တို႔က အဓိကရွယ္ယာ အမ်ားဆံုး ပိုင္ဆိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
အတိတ္ကာလတြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသုိ႔ မာကိုပိုလို လာေရာက္ေသာ အေနာက္ႏွင့္ အေရွ႕ ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းႀကီး ျဖစ္သည့္ ပိုးလမ္းမႀကီးသည္ ကုန္သြယ္ေရး က႑၌ မရွိမျဖစ္ အေရးပါခဲ့သည္။ ယခု တ႐ုတ္တို႔က ထိုလမ္းမႀကီးကဲ့သို႔ စိတ္ကူးယဥ္ကာ အနာဂတ္ ကုန္သြယ္ေရး အတြက္ မရွိမျဖစ္ အေရးပါေသာ လမ္းမႀကီးတစ္ခုကို ဖန္တီးလိုျခင္း ျဖစ္သည္။ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္တြင္ တ႐ုတ္သမၼတ ရွီက်င့္ဖ်င္က One Belt, One Road အတြက္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ဘီလီယံ ၄ဝ မတည္ရန္ ေၾကညာၿပီး အာဆီယံ အေျခခံ အေဆာက္အအံု ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဘဏ္ (AIIB) က အေမရိကန္ေဒၚလာ ဘီလီယံ ၁၆ဝ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ ေၾကညာခဲ့သည္။
ထိုလမ္းမႀကီး ေၾကာင့္ ဥေရာပႏွင့္ တ႐ုတ္တို႔၏ ကုန္သြယ္မႈ တန္ဖိုးသည္ ျမင့္တက္ လာမည္ျဖစ္ၿပီး တစ္ႏိုင္ငံႏွင့္ တစ္ႏိုင္ငံ ျဖတ္သန္း ကုန္သြယ္ရန္ အလြယ္ကူဆံုး လည္း ျဖစ္လာမည္ ျဖစ္သည္။ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ တ႐ုတ္တို႔သည္ ထိုစီမံကိန္း အတြက္ အေျခခံ အေဆာက္အအံု ေဆာက္လုပ္မႈ မ်ားကို စတင္ခဲ့ၿပီး ယခုအခါ အာဆီယံ ႏိုင္ငံမ်ားဘက္သို႔ လွည့္ကာ ထိုလမ္းမႀကီး ျဖတ္သန္း ေဖာက္လုပ္ေရး အတြက္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ျပဳလုပ္၍ ႀကိဳးပမ္းလ်က္ ရွိသည္။
ႏိုဝင္ဘာ ေနာက္ဆံုးပတ္တြင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕၌ က်င္းပသည့္ အစည္းအေဝး၌ တ႐ုတ္ ေကာင္စစ္ဝန္ခ်ဳပ္ ဝမ္ေဂ်ာင္ရင္က ယင္းတို႔ဘက္မွ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားလမ္းသည္ တ႐ုတ္-ျမန္မာ နယ္စပ္ၿမိဳ႕ ေရႊလီမွ ျမန္မာဘက္ ျခမ္းသို႔ ဝင္လာႏိုင္ေရး အတြက္ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို စတင္ေနၿပီဟု ေျပာသည္။
ထိုရထားလမ္းသည္ မူဆယ္၊ လား႐ႈိး၊ မႏၲေလး၊ ရန္ကုန္ႏွင့္ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ တို႔မွတစ္ဆင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ ျဖတ္ေက်ာ္ ဝင္ေရာက္မည္ ျဖစ္သည္။ တစ္နာရီ မုိင္ ၂ဝဝ ႏႈန္းျဖင့္ ေမာင္းႏွင္မည့္ ယင္းျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထား လမ္းသာ တကယ္တမ္း လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ ေပၚသြားပါက တ႐ုတ္ျပည္ ယူနန္နယ္စပ္မွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ နာရီ အနည္းငယ္ အတြင္း ေရာက္ရွိမည္ ျဖစ္သည္။
ယင္းရထားလမ္း စီမံကိန္းသည္ အာရွ ႏွင့္ ဥေရာပအၾကား ျဖတ္သန္း ကုန္သြယ္မည့္ One Belt, One Road စီမံကိန္း၏ တစ္စိတ္တစ္ေဒသ ျဖစ္ကာ အိႏၵိယသမုဒၵရာ ကိုလည္းျဖတ္၊ အာဖရိက ကိုလည္းျဖတ္၍ ဥေရာပႏွင့္ ႐ုရွားအထိ ျဖန္႔ၾကက္မည့္ တ႐ုတ္ တို႔၏ မဟာဗ်ဴဟာ ပိုးလမ္းမ စီမံကိန္းႀကီး ျဖစ္သည္။ တ႐ုတ္တို႔သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ အမ်ားဆံုး ႏိုင္ငံအျဖစ္ ေနရာယူထားလ်က္ ရွိသည္။
ယခု One Belt, One Road စီမံကိန္းႀကီးသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ျဖတ္သန္းဝင္ေရာက္ လာမည္ဆိုပါက စီးပြားေရးအရ အက်ဳိးအျမတ္ ရႏိုင္ေသာ္လည္း တ႐ုတ္တို႔ အေနျဖင့္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္အေပၚ အေလးထားမႈ ႏွင့္ပတ္သက္၍ စဥ္းစားရဦးမည္ ျဖစ္သည္။ ရထားလမ္း ေဖာက္ျခင္းေၾကာင့္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ ေဒသခံမ်ားအေပၚ အက်ဳိး သက္ေရာက္မႈ မည္မွ်ရွိႏိုင္မည္ ဆိုသည္ကို အေသးစိတ္ စိစစ္မည္ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ဘက္ကဆိုထားၿပီး တ႐ုတ္တို႔ဘက္ ကမူ ထိုလမ္းေၾကာင္း ေဖာက္လုပ္ခြင့္ ရရွိေရးကို စိတ္အား ထက္သန္လ်က္ ရွိသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ထုတ္ယူႏိုင္သည့္ သဘာဝ သယံဇာတမ်ားမွာ မ်ားစြာက်န္ရွိ ေနေသးၿပီး ယခု စီးပြားေရးေစ်းကြက္ ပြင့္လင္းလာသည့္ ႏိုင္ငံတစ္ခု ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းျမႇဳပ္ႏွံ လိုသည့္ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ား၏
စိတ္ဝင္စားမႈကို ခံေနရသည္။ အထူးသျဖင့္ အေရွ႕ေတာင္ အာရွတြင္ အျမန္ဆံုး စီးပြားေရးဇုန္တစ္ခု အျဖစ္ ေအာင္ျမင္စြာ ထူေထာင္ႏိုင္သည့္ သီလဝါအထူး စီးပြားေရးဇုန္ ကဲ့သို႔ ကာလတိုအတြင္း လုပ္ငန္း လည္ပတ္ႏိုင္ျခင္း ႏွင့္ တ႐ုတ္တို႔၏ ရွယ္ယာအမ်ားစု ရရွိထားသည့္ ေက်ာက္ျဖဴ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းလည္း ရွိေနေသာေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို One Belt, One Road ကုန္သြယ္ေရး စီမံကိန္းတြင္ မပါပါေအာင္ တ႐ုတ္တို႔ဆြဲထည့္ ထားျခင္းျဖစ္သည္။
အေမရိကန္တို႔က ပစိဖိတ္ ျဖတ္ေက်ာ္ ကုန္သြယ္ေရး TPP ကို ႏိုင္ငံေပါင္း ၁၂ ႏိုင္ငံႏွင့္ ႏိုင္ငံျဖတ္ေက်ာ္ ကုန္သြယ္ေရး အစီအစဥ္ စတင္ခဲ့ရာတြင္ ကမာၻ ့စီးပြားေရး၏ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကုိ ကိုင္တြယ္ေမာင္းႏွင္ ႏိုင္ရန္ စီမံကိန္း ဆြဲထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ယခု တ႐ုတ္တို႔ကလည္း ႏိုင္ငံေပါင္း ၆ဝ ႏွင့္ ကမာၻ ့စီးပြားေရး၏ အလယ္ဗဟိုကို ကိုင္တြယ္ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားေနျခင္း ျဖစ္သည္။
တ႐ုတ္တို႔၏ အဓိကပစ္မွတ္ သည္ အေမရိကန္ကုိ ေက်ာ္တက္ၿပီး ကမၻာ့ပထမ ဟူေသာ ေနရာကို ယူထားႏိုင္ေရး ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေရတိုစီမံကိန္း မ်ားအစား One Belt, One Road ကဲ့သုိ႔ ေရရွည္စီမံကိန္း မ်ားကို တ႐ုတ္တို႔ ပိုသေဘာက်ျခင္း ျဖစ္သည္။ တ႐ုတ္သမၼတ ရွီက်င့္ဖ်င္သည္ လူဦးေရသန္း ၁၃ဝဝ ေက်ာ္ရွိေသာ ၄င္းႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးကို အေကာင္းဆံုး အေကာင္ အထည္ေဖာ္ၿပီး အေမရိကန္ကို ေက်ာ္တက္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားေနသူ ျဖစ္ကာ ျပည္တြင္း ဆင္းရဲမႈ ပေပ်ာက္ေရးကိုလည္း ေရရွည္စီမံကိန္း မ်ားႏွင့္ ေဆာင္ရြက္ ေနသူလည္း ျဖစ္သည္။
ယခု One Belt, One Road စီမံကိန္းကိုလည္း ရွီက်င့္ဖ်င္က စတင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ျခင္းျဖစ္သည္။ တ႐ုတ္သမၼတ မ်ားသာ ေျပာင္းလဲသြားခ်င္ ေျပာင္းလဲမည္။ ဝန္ႀကိီးခ်ဳပ္မ်ားသာ ေျပာင္းလဲသြားမည္။ တ႐ုတ္ တို႔အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အေရးပါဆံုး ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ျဖစ္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၄င္းတို႔၏ မဟာဗ်ဴဟာ စီမံကိန္းႀကီး ျဖစ္သည့္ One Belt, One Road တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ထည့္သြင္းေရးဆြဲ ထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပ လိုက္ရပါသည္။
ျမ၀တီေန႔စဥ္သတင္းစာ ၊ စာ(၂၄)
No comments:
Post a Comment