Pages

Tuesday, July 12, 2016

လက္ခစားစနစ္ အထည္ခ်ဳပ္ပုိ႔ကုန္မ်ားကုိ အေမရိကန္ ကေနဒါႏွင့္ ႐ုရွားႏုိင္ငံအထိ ေစ်းကြက္တုိးခ်ဲ႕ တင္ပုိ႔ႏုိင္ရန္ စီစဥ္ေန



ရန္ကုန္ ၊ ၁၂-၇-၂၀၁၆

ျမန္မာႏိုင္ငံရိွ လက္ခစားစနစ္ (CMP) အထည္ခ်ဳပ္ ပို႔ကုန္မ်ားကို အေမရိကန္၊ ကေနဒါ ႏွင့္ ႐ုရွားႏိုင္ငံ အထိ ေစ်းကြက္တိုးခ်ဲ႕ တင္ပို႔ႏိုင္ရန္ စီစဥ္လ်က္ ရိွေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ အထည္ခ်ဳပ္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းမွ တာဝန္ရိွသူ တစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္ အရ သိရသည္။

အဆိုပါ အထည္ခ်ဳပ္ လုပ္ငန္းမ်ားမွာ တစ္ႏုိင္ငံလံုး အတိုင္းအတာ အရ တိုးတက္လ်က္ ရွိၿပီး ျပည္ပသို႔ တင္ပို႔ရာတြင္ ေစ်းကြက္ ခ်ဲ႕ထြင္ႏုိင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ လာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ အထည္ခ်ဳပ္ ေအာ္ဒါ မွာယူမႈတြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ သည္ ထိပ္ဆံုးမွ ဦးေဆာင္ေနၿပီး ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္က အထည္ခ်ဳပ္ ပို႔ကုန္တန္ဖိုး အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၅၈ဝ ေက်ာ္ တင္ပို႔ ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ယင္းေနာက္တြင္ ေတာင္ကိုရီးယား ႏုိင္ငံ အပါအဝင္ ဥေရာပ သမဂၢ ႏုိင္ငံမ်ား သို႔လည္း အမ်ားဆံုး တင္ပို႔ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ ျပည္ပ ႏုိင္ငံမ်ားသုိ႔ တိုးခ်ဲ႕တင္ပို႔ ႏိုင္ေရးအတြက္ စက္မႈဇုန္ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အထည္ခ်ဳပ္ လုပ္ငန္းမ်ား တိုးပြားလာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ေနေၾကာင္း သိရသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ အတြင္းက အထည္ခ်ဳပ္ ပို႔ကုန္တန္ဖိုး အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၆ ဘီလီယံ တင္ပို႔ႏိုင္ခဲ့ၿပီး လက္ရိွ အေျခအေန သည္ လက္ခစား စနစ္တြင္သာ ရိွေနေသး ေသာ္လည္း ၂ဝ၂၅ ခုႏွစ္တြင္ စက္႐ံုေပါင္း ၁၅ဝဝ လည္ပတ္ ႏိုင္မည္ဟု ခန္႔မွန္း ထားေၾကာင္း၊ ယင္းအတြက္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း ေပါင္း ၁ဝ သိန္းခန္႔ ေဖာ္ေဆာင္ေပး ႏုိင္ရန္ လ်ာထားေၾကာင္း၊ အလားတူ လက္ရိွ လက္ခစား စနစ္ (CMP) မွ ကိုယ္တိုင္ ထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ်သည့္ စနစ္ (FOB) ျဖစ္လာေစရန္ ႀကိဳးပမ္းလ်က္ ရိွေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ အထည္မ်ားကို ၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္ မတုိင္မီက အေမရိကန္ ေစ်းကြက္သို႔ အဓိကတင္ပို႔ ခဲ့ေသာ္လည္း ၂ဝ၁ဝ ျပည့္ႏွစ္ခန္႔မွ စတင္ကာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ေစ်းကြက္သည္ ျမန္မာ့ အထည္ခ်ဳပ္ လုပ္ငန္း၏ အဓိက ေစ်းကြက္တစ္ခု ျဖစ္လာေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ အထည္ခ်ဳပ္ လုပ္ငန္းသည္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၉၁၂ သန္းရိွရာမွ လာမည့္ ၁ဝ ႏွစ္အတြင္း အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၈ ဘီလီယံမွ ၁ဝ ဘီလီယံအထိ တိုးတက္လာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္ က အထည္ခ်ဳပ္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ပိုမိုရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈ အမ်ားဆံုး ခြင့္ျပဳေပးလ်က္ ရိွေၾကာင္း သိရသည္။ (စုိးမုိး)

ျမ၀တီေန႔စဥ္ ၊ စာ(၄)

No comments:

Post a Comment