Pages

Friday, September 18, 2015

ေနေရာင္ျခည္ စြမ္းအင္သံုး ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္မ်ား ေအာင္ျမင္စြာပ်ံသန္းႏုိင္ၿပီ ျဖစ္၍ လာမည့္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ မိတ္ဆက္ျပသြား ႏုိင္ရန္ စီစဥ္



ရန္ကုန္ ၊ ၁၈-၉-၂၀၁၅

ေနေရာင္ျခည္ စြမ္းအင္သုံး ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္ငယ္မ်ားကုိ ပုိ႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေလေၾကာင္းႏွင့္ အာကာသပညာ တကၠသိုလ္မွ ေအာင္ျမင္စြာ သုေတသနျပဳ ပ်ံသန္း ႏုိင္ခဲ့ၿပီျဖစ္ သျဖင့္ အက်ဳိးျပဳ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အသုံးျပဳကာ လာမည္႔ ဒီဇင္ဘာလတြင္ မိတ္ဆက္ ျပသႏုိင္ရန္ စီမံေဆာင္ရြက္ ေနေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ေလေၾကာင္း ႏွင့္ အာကာသပညာ တကၠသိုလ္၊ ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္ သုေတသန အဖဲြ႕၏ သတင္းမ်ား အရ သိရသည္။

အဆုိပါ ေနေရာင္ျခည္ စြမ္းအင္သုံး ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္ငယ္မ်ားကုိ ပထမဆုံး အေနျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေလေၾကာင္းႏွင့္ အာကာသပညာ တကၠသုိလ္ ၊ ေမာင္းသူမ့ဲေလယာဥ္ သုေတသနအဖဲြ႕မွ သုေတသနျပဳ လုပ္ကုိင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ သုံးလခန္႔ၾကာျမင့္ ခ်ိန္တြင္ ေအာင္ျမင္စြာ သုေတသနျပဳ ပ်ံသန္းႏုိင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ လက္ရွိတြင္ ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္ သုေတသနဌာန အေနျဖင့္ ေျပးလမ္းသံုး ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္၊ လက္ပစ္ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္၊ ပန္ကာ ေလးလံုးတပ္ ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္ႏွင့္ ပန္ကာ ရွစ္လံုးတပ္ ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္မ်ားကို ေအာင္ျမင္စြာ သုေတသနျပဳ ပ်ံသန္းႏိုင္ခဲ့သည္။ 

ထုိ႔ေၾကာင့္ လာမည့္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ မိတ္ဆက္ ျပသႏုိင္ရန္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီး အဆုိပါ ဆုိလာသုံး ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္ငယ္ မ်ားကုိ အမ်ားျပည္သူႏွင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ အက်ဳိးျပဳ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အသုံျပဳ သြားမည္ ျဖစ္သည္။

အဆုိပါ ဆုိလာသုံး ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္ငယ္မ်ားျဖင္႔ ကမ္း႐ိုးတန္း တစ္ေလွ်ာက္ အေျခအေနမ်ားကုိ လွည္႔လည္ၾကည့္႐ႈ သည့္လုပ္ငန္း၊ သစ္ေတာလုပ္ငန္း၊ စိုက္ပ်ဳိးေရး လုပ္ငန္းႏွင့္ အျခားက႑ ေပါင္းစံုတြင္ အသုံးျပဳ လုပ္ကုိင္ ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ျပင္ အႏၲရာယ္ ကယ္ဆယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား၊ သုေတသန လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ လံုၿခံဳေရး အတြက္ ေစာင့္ၾကည့္သည့္ လုပ္ငန္း မ်ားတြင္လည္း အသံုးျပဳႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

လက္ရွိတြင္ ေရေဘးသင့္ ကေလးၿမိဳ႕ ေဒသရွိ ျမစ္သာျမစ္၊ မဏိပူရ ျမစ္ႏွင့္ ေနရၪၥရာျမစ္ မ်ား၏ ျမစ္ေၾကာင္း ေျပာင္းလဲမႈ အေျခအေန မ်ားကုိ ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္ငယ္ မ်ားျဖင့္ ေကာင္းကင္ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ကာ အက်ဳိးျပဳ ေျမပံုမ်ား ထုတ္လုပ္ ျဖန္႔ေဝရန္ စီမံေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိသည္။ အဆုိပါ အက်ိဳးျပဳ ေျမပံုမ်ား ထုတ္လုပ္မႈ လုပ္ငန္းကို မႏၲေလး နည္းပညာ တကၠသိုလ္၊ ရန္ကုန္ ကြန္ပ်ဴတာ တကၠသိုလ္၊ ရန္ကုန္ နည္းပညာ တကၠသိုလ္မ်ား ႏွင့္ အျခား RS/ GIS အဖြဲ႕အစည္း မ်ားျဖင့္ ပူးေပါင္း လုပ္ကုိင္ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ ျဖစ္သည္။

အဆုိပါ ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္ အမ်ဳိးအစားမ်ားမွာ သုည ဒသမ ၈ ကီလိုဂရမ္ အေလးခ်ိန္ထိ သယ္ယူ ပ်ံသန္းႏုိင္ၿပီး တစ္စကၠန္႔လွ်င္ ဓာတ္ပံု တစ္ပံုႏႈန္း ႐ိုက္ကူးထုတ္လုပ္ ေပးႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။ အဆိုပါ ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္မ်ားမွာ အေဝးထိန္း ခလုတ္ျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ရသည့္ ေလယာဥ္မ်ား ျဖစ္သည္။

ယခုအခါ ျပည္ပေစ်းကြက္ မ်ားမွ ဝယ္ယူကာ အေပ်ာ္တမ္း ပ်ံသန္းမႈမ်ား ရွိေနသျဖင္႔ အမ်ားျပည္သူ အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ေစေရး ႏွင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ေရး အတြက္ အေပ်ာ္တမ္း ေမာင္းသူမဲ႔  ေလယာဥ္ ရွိသူမ်ား အေနျဖင့္ ပုိ႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ၊ ေလေၾကာင္း ပုိ႔ေဆာင္ေရး ဦးစီးဌာနသုိ႔ လာေရာက္ စာရင္း ေပးသြင္းရန္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာ သြားမည္ ျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၲေလးတြင္ အေပ်ာ္တမ္း ေမာင္းသူမဲ႔ ေလယာဥ္မ်ား ပ်ံသန္းရန္ ေနရာသတ္မွတ္ ေပးရန္စီမံ ေဆာင္ရြက္ ေနေၾကာင္း သိရသည္။

ရတနာပံုေန႔စဥ္ ၊ စာ(၂၁)

#Yadanarpondaily

No comments:

Post a Comment