Pages

Tuesday, June 2, 2015

အေမႊးတုိင္လုပ္ငန္းတြင္ အဓိက အသံုးျပဳသည့္ ၀ါး ႏွင့္ မန္က်ည္းပင္ မ်ားကုိ ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရး အတြက္ ျပန္လည္ စုိက္ပ်ိဳးေပးရန္လို



ေရစႀကိဳ ၊ ၂-၆-၂၀၁၅

မေကြးတုိင္း ေဒသႀကီး ပခုကၠဴခ႐ိုင္ ေရစႀကိဳၿမိဳ႕ သည္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္း ထန္းလ်က္ လုပ္ငန္းမ်ား တိမ္ေကာလာမႈ၊ ရာသီဥတု မမွန္ကန္မႈ၊ စိုက္ပ်ဳိးထြက္ကုန္ ႏွင့္ ကုန္စည္ ေရာင္းဝယ္ သယ္ေဆာင္မႈ အားနည္းၿပီး ေဒသခံ ျပည္သူမ်ား၏ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း နည္းပါး လာခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အေမႊးတိုင္ လုပ္ငန္းကို စမ္းသပ္ လုပ္ကိုင္ရာမွ ေရစႀကိဳၿမိဳ႕နယ္ သာမက ပခုကၠဴနယ္၊ မံုရြာနယ္ထိ လုပ္ငန္းခြင္ ႀကီးမား က်ယ္ျပန္႔ေအာင္ျမင္ လာခဲ့သည္။ လုပ္ငန္းခြင္ ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔ လာမႈႏွင့္အတူ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ သစ္ေတာသစ္ပင္ ထိခိုက္မႈမ်ား ရွိလာခဲ့သည္။

''ဝါးနဲ႔ မန္က်ည္းက မီး႐ႈိ႕ခံ ပစၥည္း ျဖစ္ေနတယ္။ ဝါးက စိုက္ပ်ဳိးရ လြယ္တယ္။ အပင္အျဖစ္ ျမန္တယ္ ဆိုေပမယ့္ မန္က်ည္းပင္ ကေတာ့ အပင္ႀကီး တစ္ပင္ျဖစ္ဖို႔ ၂၅ ႏွစ္၊ ႏွစ္ ၃ဝ ထိ ေစာင့္ရပါတယ္။ ဘာပဲ ေျပာေျပာ အေမႊးတိုင္ လုပ္ငန္းဟာ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ကို ထိခိုက္ တာေတာ့ အမွန္ပဲ'' ဟု သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး လိုလားသူ တစ္ဦးက ေျပာျပသည္။

အေမႊးတိုင္ တစ္တိုင္ ျဖစ္လာရန္ ဝါးႏွင့္ မန္က်ည္း သည္ အဓိကပစၥည္း ျဖစ္သည္။ ခ်င္းတြင္း ျမစ္ေၾကာင္းမွ ဝင္လာေသာ မယ္ဒဂၤါးဝါး ႏွင့္ ေယာနယ္မွ ဝင္ေသာ တင္းဝါးကို အမ်ားဆံုး အသံုးျပဳ ၾကသည္။ အေမႊးတိုင္ လုပ္သူမ်ားသည္ တစ္ေန႔ ဝင္ေငြ ေငြက်ပ္ ၂ဝဝဝ ခန္႔ ရရွိေသာေၾကာင့္ ေရစႀကိဳနယ္ သာမက ပခုကၠဴ၊ ျမင္းမူ၊ ေခ်ာင္းဦးနယ္ တို႔ထိ တြင္က်ယ္ အားေကာင္း လာခဲ့သည္။ ပခုကၠဴနယ္၊ ၿမိဳင္နယ္ႏွင့္ ေရစႀကိဳ နယ္တို႔ရွိ မန္က်ည္းပင္ အမ်ားစု သည္ အေမႊးတိုင္ လုပ္ငန္းေၾကာင့္ ေပ်ာက္ကြယ္လု နီးပါး ျဖစ္လာခဲ့သည္။

ဝါးတစ္ပင္ ျဖစ္ရန္ လြယ္ကူေသာ္လည္း မန္က်ည္းပင္ တစ္ပင္ျဖစ္ရန္ မလြယ္ကူ ေသာေၾကာင့္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္း လိုသူမ်ားက အေမႊးတိုင္ လုပ္ငန္းကို ေဝဖန္ ေျပာဆိုလာသည္။

''အေမႊးတိုင္ လုပ္ငန္းရွင္ ေတြက မန္က်ည္းပင္ ေတြကို ျပန္လည္ စိုက္ပ်ဳိးေပးဖို႔ လိုအပ္ ေနပါတယ္။ ေရစႀကိဳ ေဒသမွာ အေမႊးတိုင္ လုပ္ငန္းရွင္ ဦးေရ ၂ဝ ေလာက္ရွိတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ တစ္ေယာက္ကို ႏွစ္စဥ္အပင္ ၁ဝဝ ေလာက္ ျဖစ္ထြန္း ေအာင္ျမင္ေအာင္ စိုက္ေပးရင္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ကိုလဲ ထိန္းသိမ္းရာ ေရာက္ၿပီး ေဒသရဲ႕ အလုပ္အကိုင္ ကိုလဲ စဥ္ဆက္မျပတ္ ဖန္တီးေပးရာ ေရာက္ပါတယ္'' ဟု သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းလိုသူ တစ္ဦးက ေျပာျပ၍ သိရသည္။ (၁၄၉)

#Yadanarpondaily

No comments:

Post a Comment