Pages

Sunday, November 30, 2014

ပတ္၀န္းက်င္ေလာက ကုိ ေက်းဇူးဆပ္ရာတြင္


ပတ္၀န္းက်င္ေလာက ကုိ ေက်းဇူးဆပ္ရာတြင္

လူတို႔သည္ အတၱစိတ္ လြန္ကဲတတ္ သကဲ့သို႔ မာန ေထာင္လႊားမ ႈအရာတြင္လည္း လြန္က်ဴးေလ့ ရွိသည္။ အတၱႀကီး သူတို႔သည္ အာဃာတ ျပင္းထန္ေလ့ ရွိသည္။ ဆရာေကာင္း တပည့္ မဟုတ္သူတို႔ သည္လည္း မာနတံခြန္ ထူေလ့ ရွိတတ္ ၾကသည္။ မည္သည့္ အရာမဆို အလြန္အကြၽံ ျဖစ္တည္မႈ တို႔သည္ ေလာက ကိုလည္း ေကာင္းက်ဳိးမျပဳ၊ မိမိ ကိုယ္တုိင္လည္း ေကာင္းက်ဳိး ခံစားရေလ့ မရွိေပ။

လူ႔ေလာကတြင္ လူျဖစ္လာ ရျခင္း၏ တာဝန္မွာ မိမိအေပၚ ေက်းဇူးရွိသည့္ ပတ္ဝန္းက်င္ ေလာကကို ေက်းဇူးျပဳျခင္း၊ သိျခင္း ႏွင့္ တတ္ႏိုင္ သေရြ႕ေက်းဇူးဆပ္ျခင္း ပင္ ျဖစ္သည္။ ယင္းသည္ ပါရမီ ျဖစ္သည္။ ဝိဋဋဴဘ သည္ ပါရမီရွိသူ မဟုတ္။ မိမိျပဳသမွ် ေကာင္းသည္ ထင္၏။ တရားသည္ ထင္၏။ မိမိ၏ ေက်းဇူးရွင္မွာ ေလာက မဟုတ္ဘဲ မိမိကသာ ေလာက၏ ေက်းဇူးရွင္ အျဖစ္ ခံယူထား၏။

ထို႔ေၾကာင့္ အာဃာတ ႀကီးမားစြာျဖင့္ အခြင့္သာစဥ္ ခမည္းေတာ္ ေကာသလ မင္းႀကီးကို နန္းခ်၍ သာကီဝင္ မင္းမ်ားကို သတ္၏။ ထိုသို႔ သတ္ျဖတ္ၿပီး အျပန္ အစိရဝတီျမစ္ သဲေသာင္ျပင္ တြင္ သစ္ခက္တဲနန္း ေဆာက္၍စံ၏။ အတိတ္ အကုသိုလ္ကံ ႀကီးသူျဖစ္၍ အိပ္ေပ်ာ္ ေနစဥ္ မိုးႀကီး သည္းထန္စြာ ရြာ၍ အစိရဝတီ ျမစ္ေရႏွင့္ ေမ်ာပါ ေသဆံုးရ ေလသည္။

ဤ ဝိဋဋဴဘ ေသရျခင္းသည္ မည္သူ႕ေၾကာင့္ မွ်မဟုတ္၊ သူျပဳခဲ့သည့္ အတၱမာန ႏွင့္ အာဃာတ မ်ားေၾကာင့္ ေသရျခင္း ျဖစ္သည္။ ပုထုဇဥ္ လူသားတို႔သည္ အတၱႀကီးသူ မ်ားျဖစ္၏။ မာနေထာင္လႊား တတ္ၾက၏။ ဤသို႔ မကင္းလြတ္ ႏိုင္ၾက ေသးေသာ္လည္း အတၱျဖစ္လွ်င္ အတၱျဖစ္မွန္း သိေအာင္၊ မာနျဖစ္လွ်င္ မာနျဖစ္မွန္း သိေအာင္ အားထုတ္ သင့္သည္။

ထိုသို႔ သိျခင္းသည္ ယထာဘူတ ဉာဏ္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ယထာဘူတ ဉာဏ္ဟူသည္ ကုသိုလ္ ျဖစ္၏။ ကုသိုလ္ျဖစ္လွ်င္ ေကာင္းက်ဳိး ေပးသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကလူသား တို႔သည္ ေန႔စဥ္ႏွင့္ အမွ် သတိသမၸဇဥ္ ႏွင့္ ယွဥ္၍ မိမိတို႔၏ အတၱမာန မ်ားကို ေလွ်ာ့ခ် သင့္၏။ အမုန္း အာဃာတ တရားမ်ား ကိုလည္း ေက်ႏုိင္သမွ် သင္ပုန္းေခ် ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။

ထို႔ျပင္ အားႀကီးသည္ ဟူ၍ အားနည္းသူကို အႏိုင္ မက်င့္ရန္၊ မိမိ အေဆြအမ်ဳိးကို မပ်က္စီး ေစရန္ မိမိတို႔၏ စိတ္ကို ေလ့က်င့္ရမည္ ျဖစ္သည္။ မိမိကို ေကာင္းက်ဳိး ျပဳေသာ ပတ္ဝန္းက်င္ ေနထုိင္ရာ ေဒသကို ေက်းဇူးဆပ္ ရမည္ျဖစ္သည္။ မိမိတို႔ မွီတင္းေနထိုင္ရာ ေဒသပုဂၢိဳလ္ကို ေက်းဇူးကန္းမႈ မျဖစ္ေစဘဲ ေက်းဇူးဆပ္ ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းရမည္ ျဖစ္သည္။

ထိုသို႔ လူအားလံုး သတိသမၸဇဥ္ ျဖင့္ က်င့္ႀကံေနထိုင္ ႏိုင္မည္ဆိုပါက ျပည္ရြာ ေအးၿငိမ္း ႏုိင္၏။ သာယာဝေျပာ စည္ပင္ႏိုင္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အတၱကို ေလွ်ာ့၊ မာနကို ေလွ်ာ့၍ အာဃာတ တရားကို ပယ္ရွားကာ မိမိတို႔ ေနထုိင္ရာ ပတ္ဝန္းက်င္ ေလာကကို တတ္စြမ္းသမွ် ေက်းဇူးဆပ္ သြားၾက ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေရးသားလိုက္ရ ေပသည္။

( အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ )

#Yadanarpondaily
#ရတနာပံုေန႔စဥ္

No comments:

Post a Comment