Pages

Monday, March 24, 2014

မိမိစိတ္ေလး ေကာင္းေအာင္ျပဳျပင္


မိမိစိတ္ေလး ေကာင္းေအာင္ျပဳျပင္

လူတို႔၏ စိတ္သည္ လက္ေဖ်ာက္ တစ္ခ်က္ တီးခ်ိန္ အတြင္းမွာပင္ ကုေဋတစ္သိန္း ျဖစ္ပ်က္  တတ္သည္ဟု သိရသည္။ ထုိက့ဲသုိ႔ လ်င္ျမန္ လွေသာေၾကာင့္ မိနစ္ပိုင္း အတြင္းမွာပင္ စိတ္ေကာင္း၊ စိတ္ဆိုး တစ္လွည့္စီ ျဖစ္ပ်က္ တတ္သည္ကုိ သတိမူ ၾကရမည္ ျဖစ္ေပသည္။

လူတို႔သည္ ကုသုိလ္ ေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ေနစဥ္ မေဝးလွေသာ ေနရာမွ စီးပြားေရး လုပ္ငန္း အေၾကာင္း ေျပာေနသည္ကုိ ၾကားလိုက္ မိလွ်င္ ေလာဘစိတ္ကုိ ေျပာင္းေစသည္။ မႏွစ္ၿမိဳ႕ ဖြယ္ရာမ်ားကုိ ၾကားလိုက္ မိလွ်င္လည္း ေဒါသစိတ္ ကုိ ျဖစ္ေစသည္။

တစ္စုံတစ္ရာ အလုိမက်၍ ခိုက္ရန္ေဒါသ ျဖစ္လုိေသာ အခါ၌ မိဘဆရာ မ်ား၏ ဆိုဆုံးမမႈကုိ သတိရ လို္က္သျဖင့္ အသိတရား ရျပန္ လွ်င္လည္း ေကာင္းေသာ ကုသုိလ္စိတ္ ျဖစ္ရ ျပန္သည္။

ဤသုိ႔ျဖင့္ စိတ္ျဖစ္တိုင္း၊ စိတ္ျဖစ္တိုင္း အေျပာင္းအလဲ ျမန္တတ္ေသာ စိတ္ကုိ အေကာင္း၊ အဆုိး ခြဲျခား သိတတ္ေစရန္ သတိထား ဆင္ျခင္ၿပီး မိမိတို႔၏ စိတ္ထားမ်ား ေကာင္းေအာင္ မိမိ ကုိယ္ကုိ ျပဳျပင္ၾကရန္ လုိေပသည္။

လူတို႔သည္ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ႐ုပ္ခ်င္းလည္း မတူသက့ဲသုိ႔ စိတ္ခ်င္းလည္း ကဲြျပား တတ္သည္။ စိတ္လကၡဏာ၊ ႐ုပ္လကၡဏာ မည္မွ်မတူ ပါေသာ္လည္း ေကာင္းေသာ စိတ္ႏွင့္ ႐ုပ္တို႔ ျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ ျပဳျပင္ ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္မႈျခင္း တူၾကရမည္ ျဖစ္ေပသည္။

မိမိတို႔၏ ႐ုပ္လကၡဏာ မ်ားကုိ ေခတ္ႏွင့္အညီ လိုက္ဖက္ မီေအာင္ တျဖည္းျဖည္း ျပဳျပင္မြမ္းမံ မည္ဆိုလွ်င္ ေျပာင္းလြယ္၊ ျမန္လြယ္၊ ျပဳျပင္ လြယ္ေသာ မိမိတို႔၏ စိတ္ကုိ အမွန္တကယ္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲ ႏိုင္ေပမည္။

မိမိတို႔၏ စိတ္အတြင္း၌ ေန႔စဥ္ ျဖစ္ပုံ၊ ပ်က္ပုံတို႔ကုိ ႏွလုံးသြင္း သတိထား၍ ေကာင္းေသာ စိတ္မ်ား တိုးပြားေအာင္၊ မေကာင္းေသာ စိတ္မ်ား ပါးလ်ားေအာင္ တစ္စတစ္စ အားထုတ္ သြားမည္ ဆိုလွ်င္ မ်ားမၾကာမီ ကာလတြင္ စိတ္ေကာင္း၊ ႏွလုံးေကာင္း ရိွသူ တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာ ေပလိမ့္မည္။

မိမိစိတ္ကုိ မိမိတို႔သာ အသိဆုံး ျဖစ္သည္။ မိမိတို႔၏ စိတ္ထားမ်ား ျမင့္ျခင္း၊ နိမ့္ျခင္းသည္ အတန္းအစား ႏွင့္ မသက္ဆိုင္ဘဲ အတန္းအစား နိမ့္သူပင္ ျဖစ္လင့္ကစား စိတ္ထား ျမင့္ျမင့္ ထားရိွ ပါက အထက္တန္းစား ဟု ေခၚဆို ႏိုင္ေပသည္။

သုိ႔ျဖစ္ရာ မိမိတို႔၏ စိတ္ထားမ်ား ကာလေဒသ ပေယာဂ တို႔ေၾကာင့္ မပ်က္ယြင္း ခ်င္ဘဲ ပ်က္ယြင္း ေနၾကပါလွ်င္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ နဂုိစိတ္ရင္း မွားယြင္း ေနလွ်င္ ေသာ္လည္းေကာင္း မိမိ၏ စိတ္ကုိ မိမိကုိယ္တိုင္ ျပန္လည္ ျပဳျပင္ တည့္မတ္ကာ ေကာင္းသည္ထက္ ေကာင္းေအာင္ အားထုတ္ ျပဳျပင္ၾက ေစလုိေၾကာင္း ေရးသား တင္ျပ လိုက္ရ ေပသည္။

( အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ )

No comments:

Post a Comment