Pages

Wednesday, January 15, 2014

အသိတရား ႏွင့္ယွဥ္ သတိတရား ျဖင့္ဆင္ျခင္


အသိတရား ႏွင့္ယွဥ္ သတိတရား ျဖင့္ဆင္ျခင္

အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္
( ၁၅-၁-၂၀၁၄ )

ေလာက လူသားတို႔ သဘာဝ တစ္ဦးတည္း တစ္မိသားစုတည္း ေနထုိင္ ၾကရသည္ မဟုတ္ဘဲ အျခားသူမ်ား ႏွင့္ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံ၍ ဘဝ ရွင္သန္ ၾကရသည္။ 

လူအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ေန႔စဥ္ ႀကံဳေတြ႕ ေနၾက ရသည္တြင္ မိတ္ေဆြႏွစ္မ်ဳိး ကိုရွာ၍ ေပါင္းသင္း ၾကရန္ ပညာရွိမ်ားက ၫႊန္ျပ ထားသည္။ ပထမ တစ္မ်ဳိးမွာ ေလာက လူသားတို႔ အက်ဳိးစီးပြား ျဖစ္ေစ တတ္ေသာ ေလာကီ ဗဟုသုတ အၾကားအျမင္ တို႔ကို ေပးေသာ မိတ္ေဆြ ၊  ဒုတိယ တစ္မ်ဳိးမွာ ေလာကုတၱရာ ခ်မ္းသာေရး အတြက္ အၾကားအျမင္ ေပးေသာ မိတ္ေဆြဟူ၍ ျဖစ္သည္။ 

လူတို႔ သဘာဝ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံေရးမွာ မိမိအတြက္ မိတ္ေဆြ မ်ားမ်ား မရွိေသာ္လည္း ရွိၿပီးေသာ မိတ္ေဆြတိို႔ ေလ်ာ့နည္း မသြားေစရန္ အားထုတ္ ရမည္ ျဖစ္သည္။ လူသည္ မိတ္ေဆြေကာင္း တို႔ႏွင့္ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံ လိုေသာ္ မိမိကိုယ္တိုင္ က ေပါင္းခ်င္ေအာင္ ေကာင္းရ ေပမည္။ အေၾကာင္း ေကာင္းေအာင္ ျပဳမူေျပာဆို ဆက္ဆံမွသာ မိတ္ေဆြေကာင္း ရႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံေရးတြင္ မွန္ေသာ စကားကို ေလးနက္ တည္ၾကည္စြာ ေျပာဆိုျခင္းသည္ လြန္စြာ အေရးပါသည္ ကို သတိရွိ ၾကရန္ လိုအပ္သည္။ ျဖစ္ရပ္မွန္ တစ္ခုကို ခ်ဲ႕ကား၍ အျခားသူမ်ား ထင္ေယာင္ ထင္မွား ျဖစ္ေစေသာ အေျပာအဆို မ်ဳိးကို ေရွာင္ၾကဥ္ ၾကရန္လည္း လိုအပ္သည္။ 

မႏၲေလးတိုင္း ေဒသႀကီး မိတၴီလာၿမိဳ႕၌ ဇန္နဝါရီ ၁၁ ရက္ ညေနပိုင္းက မိသားစု အတြင္း ျဖစ္ပြားသည့္ မႈခင္း ျဖစ္စဥ္ တစ္ခုအား လူမ်ဳိးေရး ၊ ဘာသာေရး ဗန္းျပကာ ဆူပူလိုသူ တခ်ဳိ႕က ယင္းျဖစ္စဥ္ အေပၚ ပံုႀကီးခ်ဲ႕၍ ေကာလာဟလ မ်ား ထုတ္လႊင့္ခဲ့ ၾကသည္။ ယခင္က ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ ျဖစ္စဥ္ကို ယခု လတ္တေလာ ျဖစ္ေန သေယာင္ ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္ေအာင္ ေရာေထြး ထုတ္လႊင့္ ၾကေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ 

ယဥ္ေက်းေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း တြင္ လူတို႔အတြက္ စကားအရာ အဂၤါေလးတန္ အျဖစ္ ေကာင္းစြာ ေျပာဆိုျခင္း ၊ ခ်စ္ႏွစ္သက္ဖြယ္ စကားကို ေျပာဆိုျခင္း ၊ တရားႏွင့္အညီ  ေျပာဆိုျခင္း ၊ ဟုတ္တိုင္း မွန္ရာကိုသာ ေျပာဆိုျခင္း ဟူ၍ စကားအရာ အဂၤါေလးပါး ႏွင့္အညီ ေျပာဆိုၾကရန္ ဆံုးမ သြန္သင္ ထားသည္။ 

ယေန႔ ၂၁ ရာစုေခတ္သည္ ပညာေခတ္ ျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ ကမၻာတစ္ဝန္း တြင္ အရာရာကို ပညာျဖင့္ ေစစား၍ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ မ်ားကို ေဖာ္ေဆာင္လ်က္ ရွိသည္။ ႏိုင္ငံ တစ္ႏုိင္ငံ လူမ်ဳိး တစ္မ်ဳိး၏ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး အတြက္ အသိပညာ ႏွင့္ အတတ္ပညာ ၾကြယ္ဝေသာ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ တို႔မွာ အဓိက အခန္းက႑ မွ ပါဝင္ ေနၾကသည္။ အသိပညာ ဟူသည္ ေလာက သဘာဝ၏ အေၾကာင္း ႏွင့္ အက်ဳိး ၊ အေကာင္း ႏွင့္ အဆိုး ၊ အမွား ႏွင့္ အမွန္ တို႔ကို ခြဲျခား သိျမင္တတ္ျခင္း ပင္ ျဖစ္သည္။ 

သို႔ျဖစ္၍ ယဥ္ေက်းေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း အတြင္း လူအခ်င္းခ်င္း ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံ ၾကရာ၌ အျခားသူ တစ္ဦးက  ျပဳမိေသာ အမွား တစ္ခုကို မိမိက လက္စားေခ် တံု႔ျပန္ျခင္းမွာ မွန္ကန္ေသာ ျပႆနာ ေျဖရွင္းနည္း မဟုတ္သည့္ အျပင္ မိမိကပို၍ မွားတတ္ၿပီး ပို၍ အျပစ္ႀကီး ေစႏုိင္ေၾကာင္း အသိတရား ႏွင့္ယွဥ္၍ သတိတရား ျဖင့္ ဆင္ျခင္ ၾကရမည္ ျဖစ္ေပသည္။    ။

No comments:

Post a Comment