Pages

Tuesday, December 24, 2013

ရာဇ၀င္ထဲက ျမစ္သား ႏွင့္ သမုိင္းထဲက ေစာလူးမင္းေက်ာက္စာ



ျမစ္သား ၊ ၂၄-၁၂-၂၀၁၃

ျမစ္သားၿမိဳ႕ သည္ ပုဂံေခတ္ အေနာ္ရထာ မင္းႀကီး လက္ထက္ ကတည္းက လယ္တြင္း ၁၁ ခ႐ုိင္တြင္ ႏုိင္ငံ ၏ စပါးက်ီ အျဖစ္ ရာဇ၀င္ သမုိင္းတြင္ ခဲ့ေသာ ၿမိဳ႕ေလး တစ္ၿမိဳ႕ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ယခု ေတြ႕ရွိခဲ့ေသာ ေက်ာက္စာမွာ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၉၃၅ ႏွစ္ေက်ာ္က သမုိင္း တန္ဖုိး ႀကီးမားလွသည့္ ေစာလူးမင္း ၏ ေက်ာက္စာ တစ္ခ်ပ္ ျဖစ္ၿပီး ျမစ္သားကုိ သမုိင္းလွသည့္ ၿမိဳ႕ေလး တစ္ၿမိဳ႕အျဖစ္ ထပ္မံ ဂုဏ္တင့္ ေစခဲ့ျပန္သည္။

ေစာလူမင္း ေက်ာက္စာသည္ သမုိင္းဆရာ မ်ားကုိ အေတြးစမ်ား ေပး၍ လြတ္လပ္စြာ ထင္ျမင္ ယူဆခြင့္ ၊ ျငင္းခံုခြင့္ ၊ အတည္ျပဳခြင့္ ေပးခဲ့သည္။။ ျမန္မာ့သမုိင္း ကုိ ပုိ၍ ေလးနက္ ေစခဲ့သည္။ မ်ိဳးဆက္သစ္ ပညာရွင္ မ်ားကုိ အခြင့္အေရး မ်ားစြာ ေပးခဲ့သည္။

ဤေက်ာက္စာ သမိုင္းကို ေဖာ္ထုတ္ ေပးခဲ့သည့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕မွ ဗိသုကာ ပညာရွင္ တမၸဝတီ ဦးဝင္းေမာင္ ၊ မြန္ကမၸည္း ေက်ာက္စာ ပညာရွင္ ႏိုင္ဘရွင္ ၊ ပ်ဴစာပညာရွင္ Mr. Mickey Heart ေရွးေဟာင္း သုေတသနဌာန ႏွင့္ အမ်ဳိးသား ျပတိုက္ ဦးစီးဌာနမ ွပညာရွင္မ်ား ၊ ေပစာသုေတ သီဦးစိုးေက်ာ္သူ ၊ ဦးမင္းေဆြ သမိုင္းသုေတသီ ပခုကၠဴ ၊ ဦးနန္းလႈိင္ (ပုရိသစာေပ သမိုင္း သုေတသန ပညာရွင္) ၊ ေဒါက္တာ တိုးလွ ေရွးေဟာင္း သုေတသနဌာန ႏွင့္ သမိုင္း ပါေမာကၡ(ၿငိမ္း) ၊ လန္ဒန္ တကၠသိုလ္ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ဌာန ပါေမာကၡ Dr. E.H Moore တို႔ လာေရာက္ ေလ့လာ ဖတ္႐ႈၿပီး မွတ္ခ်က္ အသီးသီး ေပးခဲ့ၾကသည္။

တမၸဝတီ ဦးဝင္းေမာင္ မွ ျမစ္သားၿမိဳ႕ ေပေတာ ေက်ာင္းတိုက္ဝင္း တြင္ ေရွးေဟာင္း ေက်ာက္စာ (၃ခ်ပ္) ေတြ႕ရွိ ဟူသည့္ သတင္းကို (၅-၁၁-၂ဝ၁၃) ရက္ထုတ္ ရတနာပံု သတင္းစာ တြင္ ဖတ္ရသျဖင့္ (၁၇-၁၁-၂ဝ၁၃) ရက္ တြင္ လည္းေကာင္း ၊ (၂၇-၁၁-၂ဝ၁၃) ရက္တြင္ လည္းေကာင္း Mr. Mickey Heart ႏွင့္အတူ လာေရာက္ ဖတ္႐ႈခဲ့ရာ ဤေက်ာက္စာ သည္ ပုဂံေခတ္ဦး ၁၁ ရာစု ႏွစ္ဖက္ ေရးထိုး ထားေသာ ေစာလူးမင္းေ က်ာက္စာ 

ျဖစ္ေၾကာင္း ၊ ေက်ာက္စာႀကီး ၏ အလ်ားမွာ ၅ ေပ ၉ လက္မ အနံ ၃ ေပ ၆ လက္မ ထုအရင္းပိုင္း တြင္ ၇ လက္မ ၊ အဖ်ားပိုင္းတြင္ ၅ လက္မထူ ေသာ အမည္းေရာင္ ထံုးေက်ာက္ျဖင့္ ထုလုပ္ထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ၊ ပ်ဴဖက္တြင္ ေရးထိုးထားေသာ အကၡရာမ်ားမွာ အလြန္ ေရွးက်ေသာ ပ်ဴလူမ်ိဳးမ်ား ထံ ဗုဒၶအကၡရာ မေရာက္မီ (ဘီစီ) ကာလကပင္ စတင္ သံုးစြဲေသာ ေရွးေဟာင္း ျဗာဟၼီအကၡရာ ပြားတစ္မ်ဳိး ႏွင့္ ေရးထိုး ထားေသာ ပ်ဴလက္ရာ ႏွင့္ ပ်ဴပါဠိ (ဂုတၱေခတ္ဗုဒၶ) အကၡရာ တစ္မ်ဳိး ေတြ႕ရွိေၾကာင္း ၊ ေက်ာက္စာ ႏွစ္ဖက္လံုး ကို သံုးသပ္ ၾကည့္ရာတြင္ အမည္မေဖာ္ ႏိုင္ေသးေသာ ဘာသာတစ္ခု ၊ ပ်ဴဘာသာ ၊ မြန္ဘာသာ ၊ ပါဠိဘာသာ (ပ်ဴအကၡရာေရး) ၊ ပါဠိဘာသာ (မြန္အကၡရာေရး) ဟူ၍ အကၡရာ ေလးမ်ဳိး ဘာသာ ငါးမ်ဳိး ပါရွိေသာ ေက်ာက္စာ ျဖစ္ေၾကာင္း အတည္ျပဳ ေျပာၾကား ခဲ့သည္။

(၁၄-၁၂-၂ဝ၁၃) ရက္တြင္ ဆရာႀကီး ႏိုင္ဘရွင္ (မြန္ကမၸည္း ေက်ာက္စာ ပညာရွင္) မွ ဤ ေက်ာက္စာသည္ ေစာလူးမင္းႀကီး ၏ ေကာင္းမႈေတာ္ ေက်ာက္စာ ျဖစ္ေၾကာင္း ၊ မြန္ဘာသာျဖင့္ ေရးထိုး ထားသည့္ဘက္ မွ စာေၾကာင္းေရ (၁၈)တြင္ ဂဏန္းသခၤ်ာ မွ်သာမ ဟုတ္ဘဲ အကၡရာ စာလံုး စာတန္းျဖင့္ သကၠရာဇ္ ခုႏွစ္ကို '' ေလးရာ ေလးဆယ့္ တစ္ခု'' ဟူ၍ ေရးထိုးထားၿပီး ေစာလူမင္း နန္းတက္ၿပီး ၂ ႏွစ္အၾကာမွ ဤေဒသသို႔ လာေရာက္ၿပီး ဘဝပန္းတိုင္ အတြက္ ဘုရားဆုပန္ ေက်ာက္စာ အျဖစ္ အခိုင္အမာ မွတ္တမ္း တင္ထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ၊ ယင္း စာမ်က္ႏွာဘက္ တြင္ စာေၾကာင္းေရ (၂၈) ေၾကာင္း ေရးထြင္း ထားၿပီး စာတစ္ေၾကာင္း လွ်င္ အကၡရာ စာလံုးေရ ၂၃ လံုးခန္႕ ပါဝင္ ႏိုင္ေၾကာင္း ၊ ယခု ေတြ႕ရွိေသာ ေက်ာက္စာတြင္ အကၡရာ စာလံုးအခ်ဳိ႕ ပ်က္စီးသြား သျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ ရွားပါးလွေသာ '' ဗျဇာဘရဏ ေဒဝ '' မင္းႀကီး၏ ေက်ာက္စာကို ျပည့္ျပည့္စံုစံု မူလအတိုင္း ဖတ္ခြင့္ မႀကံဳ ရေတာ့သျဖင့္ အလြန္ ဝမ္းနည္းမိ ပါေၾကာင္း ၊ ေစာလူးမင္းႀကီး ၏ ဖခမည္းေတာ္ အေနာ္ရထာ မင္းၾကီး၏ ေက်ာက္စာ ဟူ၍ တစ္တိုင္ တစ္ပိုင္မွ်ပင္ ဖတ္ခြင့္ မၾကံဳၾက ရေသာအခါ ဤ မျပည့္စံုေသာ သားေတာ္ ေစာလူးမင္း ၏ ေက်ာက္စာကို ဖတ္ခြင့္ ႀကံဳရျခင္း သည္ပင္ သမိုင္းတန္ဖိုး ႀကီးမား လွပါေၾကာင္း ၊ အထူးသျဖင့္ စာေၾကာင္းေရ အမွတ္စဥ္ ၇ ႏွင့္ အမွတ္စဥ္ ၂၇ တို႔တြင္ ေစာလူးမင္းႀကီး ၏ ဘြဲ႕အမည္ '' ဗျဇာဘရဏ ေဒဝ '' အကၡရာ စာသား ပီပီသသ က်န္ရွိ ေသးျခင္းေၾကာင့္ ရွားပါး လွေသာ ေစာလူးမင္း ႀကီး၏ မူလ ေက်ာက္စာ ေခတ္ၿပိဳင္ အကၡရာဟု အခိုင္အမာ ယံုၾကည္ေၾကာင္း ၊ မင္းႀကီး ေကာင္းမႈေတာ္ အစီအမံကို မြန္အကၡရာ ၊ ပ်ဴအကၡရာ ၊ ႏွစ္မ်ဳိး ႏွင့္ ပါဠိဘာသာ ၊ မြန္ဘာသာ ၊ ပ်ဴဘာသာ ဘာသာသံုး မ်ဳိးျဖင့္ စာႏွစ္မ်က္ႏွာ မွတ္တမ္းတင္ တန္ဖိုးႀကီး ေက်ာက္စာ တစ္ခ်ပ္ ျဖစ္ေၾကာင္း အခိုင္အမာ အတည္ျပဳ ေပးခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြက္ သမိုင္း တန္ဖိုးႀကီးမား လွသည့္ အေထာက္အထား တစ္ခုကို ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး ဝိုင္းဝန္း ထိန္းသိမ္း သင့္ေၾကာင္း ေျပာၾကား ခဲ့သည္။

(၁၅-၁၂-၂ဝ၁၃) ရက္တြင္ ဆရာႀကီး ေဒါက္တာ တိုးလွ ေရွးေဟာင္း သုေတသနဌာန ႏွင့္ သမိုင္း ပါေမာကၡ(ၿငိမ္း) မွ ေနာင္လာ ေနာက္သားမ်ား အတြက္ အေထာက္အထား ခိုင္မာေသာ အက်ဳိးျပဳ ႏိုင္ေသာ တန္ဖိုးႀကီး ရွားပါး ေက်ာက္စာ တစ္ခ်ပ္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေစာလူးမင္း ေက်ာက္စာသစ္ ဧည့္မွတ္တမ္းတြင္ ေရးထိုးခဲ့သည္။

(၁၆-၁၂-၂ဝ၁၃) ရက္တြင္ ဆရာႀကီး ဦးမင္းေဆြ သမိုင္း သုေတသီမွ ဤ ေက်ာက္စာတြင္ ပ်ဴဘာသာ ၊ မြန္ဘာသာ ၊ ပါဠိသံျဖင့္ ေရးေသာ ပ်ဴစာ ၊ ပါဠိသံျဖင့္ ေရးေသာ မြန္စာမ်ား ေတြ႕ရွိေၾကာင္း ၊ ပါဠိအကၡရာ ၊ ပါဠိစာဟု မရွိေၾကာင္း မာဂဓ စကား ပါဠိစကား ျဖစ္ေသာ အသံသာ ရွိသည္ဟု လည္းေကာင္း ၊ ဤ ေက်ာက္စာတြင္ ဗုဒၶဓမၼသတ္ ဟု အဓိပၸာယ္ ရေသာ စာစုတြင္ ''မ'' အကၡရာ ေရးထံုး အသစ္ျဖင့္ ေရးထားသည္ကို ေတြ႕ရေၾကာင္း ၊ ေရႊေပလႊာ အခ်ပ္ ၂ဝ စာႏွင့္ တူေသာ ပ်ဴစာ အေရးသားကို ေတြ႕ရေၾကာင္း ၊ ရာဇကုမာရ ေက်ာက္စာတြင္ ေရးထိုး ထားေသာ ပ်ဴစာလက္ရာ ႏွင့္ တူေသာ အေရးအသား မ်ဳိးကို ပ်ဴဘက္ ေအာက္ဆံုး စာပိုဒ္တြင္ေ တြ႕ရွိ ရေၾကာင္း ေျပာၾကား ခဲ့သည္။

(၁၆-၁၂-၂ဝ၁၃) ရက္တြင္ ဆရာႀကီး ဦးနန္းလႈိင္ (ပုရိသစာေပ သမိုင္း သုေတသန ပညာရွင္) မွ ဤ ေက်ာက္စာ သည္ ပ်ဴဘာသာ စစ္စစ္ ၊ ပါဠိသံ ပါေသာ ပ်ဴဘာသာ ၊ မြန္ဘာသာ စစ္စစ္ ၊ ပါဠိသံပါေသာ မြန္ဘာသာ ၊ ေဒဝနာဂရီ ေခၚ သကၠတ ဘာသာႏွင့္ ေရးထိုး ထားသည္ကို ေတြ႕ရွိေၾကာင္း ပုဂံေခတ္ ေစာလူးမင္း ၏ ေက်ာက္စာ ျဖစ္ၿပီး သားေတာ္ ေစာယြန္းမင္း ၏ သမိုင္းကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ သိႏိုင္ ေတာ့မည္ ျဖစ္၍ ေက်းဇူး ႀကီးမား လွပါသည္ ဟု ေျပာၾကား ခဲ့သည္။

(၁၉-၁၂-၂ဝ၁၃) ရက္တြင္ လန္ဒန္ တကၠသိုလ္ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ဌာနမွ ပါေမာကၡ ေဒါက္တာ အဲလစ္ဇဘက္မိုး က '' သမိုင္း တန္ဖိုးႀကီးမား လွၿပီးရွားပါး လွတဲ့ ေက်ာက္စာ အသစ္ကို ဦးစြာ ျမင္ခြင့္ ဖတ္ခြင့္ႀကံဳလို႔ ေက်းဇူး တင္ပါတယ္ ၊ ဒီေက်ာက္စာဟ ာအရမ္း အေရးႀကီး ပါတယ္ ၊ ဒီဘုရားမွာ ထိန္းသိမ္း ထားတာ အရမ္း ေကာင္းတယ္ ''ဟု ေျပာၾကား ခဲ့သည္။

ဆရာႀကီး ႏိုင္ဘရွင္ ႏွင့္ ဦးဝင္းေမာင္ တို႔မွ ေက်ာက္စာ အေၾကာင္းအရာ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေစာလူးမင္းႀကီး ၏ ေကာင္းမႈေတာ္ ေက်ာက္စာ ျဖစ္ေၾကာင္း ၊ ပုဂံျပည့္ရွင္ အေနာ္ရထာ မင္းႀကီး၏ သားေတာ္ ေစာလူးမင္းႀကီး သည္ ျမစ္သားအရပ္ (ေက်ာက္စာပါ ကတဲၿမိဳ႕) တြင္ ေစတီႀကီး တစ္ဆူ တည္ထားၿပီး ထို ေစတီေတာ္ႀကီး ၌ သူ၏ အရပ္တမွ် ရွိေသာ ဆင္းတုေတာ္ ႀကီး တစ္ဆူ ေရႊဆင္းတုေတာ္ ႏွစ္ဆူ ၊ ေငြဆင္းတု ေတာ္မ်ား လယ္ပယ္တစ္ရာ ၊ ကြၽန္တစ္ရာ ၊ စပါးတင္း တစ္ေထာင္ ၊ ကေခ်သည္ ဆယ္ဦး တို႔ကို လွဴဒါန္း ပူေဇာ္ခဲ့ၿပီး ဘုရားဆုပန္ ခဲ့သည္ဟု အနက္ အဓိပၸာယ္ ေဖာ္ေဆာင္ ေပးခဲ့ သည္။

ေရွးေဟာင္း သုေတသန ဌာနမွ ဒုတိယ ၫြန္ၾကားေရးမွဴး ဦးညိဳျမင့္ထြန္း ထံ ဆက္သြယ္ ေမးျမန္း ၾကည့္ရာ '' ဒီေက်ာက္စာ ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေနျပည္ေတာ္ မွာ ေရွးေဟာင္းမွ ပညာရွင္ေတြ စုေပါင္း အေျဖရွာ ေနၾကပါတယ္။ အေျဖရရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔လဲ တရားဝင္ ထုတ္ျပန္ ေပးမွာပါ '' ဟု ေျပာၾကား ခဲ့သည္။ 

(၁၄-၁၂-၂ဝ၁၃) ရက္တြင္ ဆရာႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္တင္ ၏ (၉၇) ႀကိမ္ေျမာက္ ေမြးေန႔ အထိမ္းအမွတ္ စာတမ္းဖတ္ပြဲ တြင္ ဆရာႀကီး ဦးဝင္းေမာင္ မွ ယခု အသစ္ေတြ႕ ရွိေသာ ေစာလူးမင္း ေက်ာက္စာ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပဏာမ ေလ့လာ ေတြ႕ရွိခ်က္ အား တင္သြင္းခဲ့ၿပီး ၄င္းက '' ဒီေက်ာက္စာ က တစ္ဦး တစ္ေယာက္ ၊ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုတည္း နဲ႕ေဖာ္ထုတ္လို႔ မရပါဘူး။ ဘာသာ အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ေရးထိုး ထားတာေၾကာင့္ သက္ဆိုင္ရာ ကြၽမ္းက်င္ ပညာရွင္မ်ား စုေပါင္းၿပီး အေျဖရွာ ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္ '' ဟု ေျပာၾကား ခဲ့သည္။ 

ဤေက်ာက္စာ သည္ အပိုင္း ၅ ပိုင္း ကြဲထြက္ သြားတာ ျဖစ္ႏိုင္ၿပီး ယခုေတြ႕ရွိ ဆက္စပ္ၿပီးေသာ အပိုင္းေ လးပိုင္းကို ေပေတာ ေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးဉာဏဓဇ မွ ေကာင္းမြန္စြာ ေစာင့္ေရွာက္ ထားၿပီး က်န္တစ္ပိုင္း ကုိ ဆက္လက္ ရွာေဖြေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႕ၾကားခဲ့သည္။

သက္ဆိုင္ရာက ဤေက်ာက္စာ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ တရားဝင္ ထုတ္ျပန္မည့္ သတင္းကို သမိုင္း ေလ့လာေနသူ မ်ားႏွင့္ ဝါသနာရွင္ ျပည္သူမ်ားက စိတ္ဝင္တစား ေမွ်ာ္လင့္ ေနၾကေၾကာင္း သိရွိရသည္။



ဆက္စပ္သတင္းမ်ား

ျမစ္သားၿမိဳ႕ရွိ မြန္ေက်ာက္စာ သည္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀၀ ခန္႔က ေရးထုိးထားေသာ ဘုရားေျမလွဴ မြန္ေက်ာက္စာ တစ္ခ်ပ္ျဖစ္

ျမစ္သားၿမိဳ႕တြင္ ေတြ႕ရေသာ ေက်ာက္စာခ်ပ္ မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၈၀၀ ေက်ာ္က မြန္ေက်ာက္စာျဖစ္

No comments:

Post a Comment