Pages

Wednesday, June 26, 2013

ပုဂၢလိက ေလေၾကာင္းလုိင္း ၁၀ ခုရွိလာေသာ္လည္း ၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္ ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္း ၀န္ေဆာင္မႈကုိ မယွဥ္ႏုိင္ေသးေၾကာင္း သိရ


ရန္ကုန္ ၊ ၂၆-၆-၂၀၁၃

ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္း ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္း လိုင္း ၁၀ ခု ရွိလာေသာ္လည္း ၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္ က မဂၤလာဒံု ေလဆိပ္မွာ ထုိင္းႏုိင္ငံ သု၀ဏၰဘူမိ ေလဆိပ္ ကဲ့သုိ႔ ႏုိင္ငံတကာ သုိ႔ သြားရန္ Transit လုပ္ႏုိင္ေသာ အေျခအေန ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက ယခု အေျခအေန မွာ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္က ေလေၾကာင္း ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းကို မယွဥ္ၿပိဳင္ ႏုိင္ေသးေၾကာင္း သိရသည္။

ယခင္က ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းတြင္ MAI , Air Bagan , Air Mandalay, Asian Kings, Air KBZ , Yangon Airways , Golden Myanmar ႏွင့္ Myanmar Airways စေသာ ျပည္တြင္း လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ပိုင္ဆုိင္ေသာ ေလေၾကာင္းလုိင္း ၈ ခု ရွိခဲ့ ေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္ တြင္ APEX ႏွင့္ FMI ေလေၾကာင္း လုိင္းသစ္ ၂ ခု ထပ္တုိး လာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္း ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းႏွင့္ ကမၻာ ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ ခဲ့ေသာ ၁၉၅၇ ခုႏွစ္ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္တြင္ ဖြင့္လွစ္ၿပီး ႏုိင္ငံတကာ ေလေၾကာင္း လုိင္းမ်ား စတင္ ပ်ံသန္းခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ဥေရာပ ႏုိင္ငံမ်ားမွ ေလေၾကာင္းလုိင္း ႀကီးမ်ား အပါအ၀င္ ေလေၾကာင္းလိုင္း ၈ ခု ၀န္းက်င္ျဖင့္ ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္း ၀န္ေဆာင္မႈ ကုိ ေအာင္ျမင္စြာ ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ခဲ့သည္။

ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္း ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမွာ ၁၉၇၄ - ၁၉၇၅ ခုႏွစ္တြင္ ဧရာမ ေလေၾကာင္း ႀကီးမ်ား ျဖစ္ေသာ ဘုိးအင္း ၇၄၇ ေလယာဥ္မ်ား မဆင္းသက္ ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံ ဗန္ေကာက္ ေလဆိပ္သုိ႔ ေျပာင္းလဲ ဆင္းသက္ခ်ိန္ မွစ၍ ေလေၾကာင္း ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္း က်ဆင္း ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ႏုိင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းလိုင္း ေျပးဆဲြမႈမ်ား ၁၉၇၈ ခုႏွစ္တြင္ ဆုိဗီယက္ ႏုိင္ငံမွ Aerofloat ႏွင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံ မွ TG စေသာ ေလေၾကာင္းလုိင္း ၂ လုိင္းသာ က်န္ရွိ ေျပးဆဲြ ခဲ့သည္။ ၁၅ ႏွစ္ၾကာၿပီး ေနာက္ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္တြင္ ႏုိင္ငံပုိင္ ေလေၾကာင္းလိုင္း MAI ႏွင့္ စင္ကာပူ ႏုိင္ငံတြင္ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္နံ ထားေသာ ေတာ္၀င္ ဘ႐ူႏုိင္း ေလေၾကာင္းလိုင္း ႏွင့္ ဖက္စပ္လိုင္း တည္ေထာင္ ၿပီးေနာက္ ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္း ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းကုိ ႏုိင္ငံတကာ သုိ႔ ျပန္လည္ ခ်ိတ္ဆက္ ပ်ံသန္း ႏုိင္ခဲ့သည္။

အဆုိပါ ဖက္စပ္ ေလေၾကာင္းလိုင္း MAI မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံ အလံလႊင့္ထူၿပီး ဗန္ေကာက္ ၊ စင္ကာပူ ၊ ဒကၠာ ၊ ခတၱာမႏၶဳ ၊ ေဟာင္ေကာင္ ၊ ဂ်ာကာတာ ၊ ကြာလာလမ္ပူ ၊ ကူမင္း ႏွင့္ ဒါကာၿမိဳ႕ မ်ားသုိ႔ ျပည္ပ ခရီးစဥ္မ်ား ပ်ံသန္း ခဲ့သည္။

၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္မွ စ၍ ျပည္တြင္း ေလေၾကာင္း ခရီးမ်ား ႏွင့္ ျပည္ပ ခရီးစဥ္မ်ားတြင္ ႏုိင္ငံသား ျပည္တြင္း လုပ္ငန္းရွင္ ႀကီးမ်ား စတင္ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံ လာၿပီး ၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ MAI ၏ အစုရွယ္ယာ ၈၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ကုိ ကေမၻာဇဘဏ္ အုပ္စု က ပုိင္ဆိုင္ေၾကာင္း တရား၀င္ သတင္း ထုတ္ျပန္မႈမွ စ၍ ပုဂၢလိက ေလေၾကာင္း လုိင္းမ်ား စတင္ ေပၚေပါက္ လာခဲ့သည္။


ျမန္မာႏုိင္ငံ တြင္ ေလယာဥ္ ဆင္းႏုိင္ေသာ ေလဆိပ္ၿမိဳ႕ ၂၆ ၿမိဳ႕ ရွိေသာ္လည္း ကုန္တင္ ေလယာဥ္ႀကီး မ်ား၀င္ေရာက္ ရန္ ကုန္ပစၥည္း အမ်ားအျပား တင္ပုိ႔ ႏုိင္ျခင္း မရွိေသးျခင္း ၊ အိမ္နီးခ်င္း ထုိင္းႏုိင္ငံ ၏ သု၀ဏၰဘူမိ ေလဆိပ္ ကဲ့သို႔ Transit အဆင့္ရွိေသာ ပတ္၀န္းက်င္ ႏုိင္ငံမ်ားမွ ခရီးသြားမ်ား ျမန္မာ့ ေလဆိပ္မွ တစ္ဆင့္ သြားခဲ့ရေသာ ၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္ အခ်ိန္မ်ားဆီ သုိ႔ ျပန္လည္ ေရာက္ရွိရန္ မွာ ျပင္ဆင္မႈ မ်ားစြာ ျပဳလုပ္ရန္ က်န္ရွိ ေနေသးေၾကာင္း သိရွိရသည္။

No comments:

Post a Comment